#smrgKİTABEVİ Sahnemizin Değerleri - 2022

Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Nesim Ovadya İzrail
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
Aras Tarih
ISBN-10:
6257460125
Kargoya Teslim Süresi:
3&6
Stok Kodu:
1199204293
Boyut:
15x21
Sayfa Sayısı:
200
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
202,50
Havale/EFT ile: 196,43
Siparişiniz 3&6 iş günü arasında kargoda
1199204293
590595
Sahnemizin Değerleri -        2022
Sahnemizin Değerleri - 2022 #smrgKİTABEVİ
202.50
Gazeteci, yazar ve çevirmen Burhan Arpad'ın "Türk sahnesi için yazılmış ilk Batılı eser" sözleriyle selamladığı Sahnemizin Değerleri, ömrünü sahneye adamış Aşod Madatyan'ın Osmanlı-Türkiye tiyatro tarihinde iz bırakmış yıldız oyunculara dair inceleme yazılarından oluşuyor.

İlk kez 1943-44'te yayımlanan, sonra her nasılsa unutulan bu kayıp hazinede kimler yok ki? Madatyan'ın pek çoğunu yakından tanıdığı, birlikte sahne aldığı veya oyunlarını yönettiği Kâmil Rıza, Ahmet Fehim, Arusyag Papazyan, Bedia Muvahhit, Cahide Sonku, Mardiros Mınakyan, Muhsin Ertuğrul, Naşit Özcan, Neyire Ertuğrul, Bedros Atamyan, Halide Pişkin ve daha pek çok oyuncu hakkında birinci ağızdan tanıklıklar, yılların emeğine dayanan derinlikli eleştiriler…
Sahnemizin Değerleri'nin sayfalarında tiyatro tarihimizin en önemli simaları resmigeçit yapıyor.

"Merakla ve sevinçle okudum. Çünkü dostumun beyaz bir yün yumağına benzeyen ak saçları sahnede ağarmıştır. Elli seneden bu tarafa, gelmiş geçmiş bütün artistleri tanır, birçoklarıyla oynamış, birçoklarıyla dostluk tesis etmiştir. Hepsini bütün hususiyetleriyle bilir. Binaenaleyh, gördüğümüz, görmediğimiz, tanıdığımız, tanımadığımız artistlerin sanat hüviyetlerini tahlil etmeye hakkı ve salahiyeti vardır. Sevinçle okudum, çünkü bu suretle, tiyatro kütüphanesinin boş raflarına, bu işin meraklılarını her zaman aydınlatabilecek bir eser konuyordu." - Nusret Safa Coşkun

YAZAR Aşod Madatyan - Oyuncu, rejisör, yazar ve çevirmen olarak sahnelerimize büyük hizmetlerde bulunmuş, yaşadığı dönemin önde gelen tiyatro insanlarından biridir. 1882'de Tahran'da doğdu, dört yaşında annesiyle birlikte İstanbul'a yerleşti. Ermeni okullarında öğrenim gördükten sonra sahneye Mardiros Mınakyan'ın kumpanyasında adım attı. 1902'den, hayatını kaybettiği 1965'e dek yüzlerce kez sahnede veya sahne arkasında görevler üstlendi. Meşrutiyet, Mütareke, Cumhuriyet dönemleri, ayrıca Türk ve Ermeni tiyatro çevreleri arasında adeta bir köprü işlevi görerek deneyimini genç kuşaklara aktardı.

Gazeteci, yazar ve çevirmen Burhan Arpad'ın "Türk sahnesi için yazılmış ilk Batılı eser" sözleriyle selamladığı Sahnemizin Değerleri, ömrünü sahneye adamış Aşod Madatyan'ın Osmanlı-Türkiye tiyatro tarihinde iz bırakmış yıldız oyunculara dair inceleme yazılarından oluşuyor.

İlk kez 1943-44'te yayımlanan, sonra her nasılsa unutulan bu kayıp hazinede kimler yok ki? Madatyan'ın pek çoğunu yakından tanıdığı, birlikte sahne aldığı veya oyunlarını yönettiği Kâmil Rıza, Ahmet Fehim, Arusyag Papazyan, Bedia Muvahhit, Cahide Sonku, Mardiros Mınakyan, Muhsin Ertuğrul, Naşit Özcan, Neyire Ertuğrul, Bedros Atamyan, Halide Pişkin ve daha pek çok oyuncu hakkında birinci ağızdan tanıklıklar, yılların emeğine dayanan derinlikli eleştiriler…
Sahnemizin Değerleri'nin sayfalarında tiyatro tarihimizin en önemli simaları resmigeçit yapıyor.

"Merakla ve sevinçle okudum. Çünkü dostumun beyaz bir yün yumağına benzeyen ak saçları sahnede ağarmıştır. Elli seneden bu tarafa, gelmiş geçmiş bütün artistleri tanır, birçoklarıyla oynamış, birçoklarıyla dostluk tesis etmiştir. Hepsini bütün hususiyetleriyle bilir. Binaenaleyh, gördüğümüz, görmediğimiz, tanıdığımız, tanımadığımız artistlerin sanat hüviyetlerini tahlil etmeye hakkı ve salahiyeti vardır. Sevinçle okudum, çünkü bu suretle, tiyatro kütüphanesinin boş raflarına, bu işin meraklılarını her zaman aydınlatabilecek bir eser konuyordu." - Nusret Safa Coşkun

YAZAR Aşod Madatyan - Oyuncu, rejisör, yazar ve çevirmen olarak sahnelerimize büyük hizmetlerde bulunmuş, yaşadığı dönemin önde gelen tiyatro insanlarından biridir. 1882'de Tahran'da doğdu, dört yaşında annesiyle birlikte İstanbul'a yerleşti. Ermeni okullarında öğrenim gördükten sonra sahneye Mardiros Mınakyan'ın kumpanyasında adım attı. 1902'den, hayatını kaybettiği 1965'e dek yüzlerce kez sahnede veya sahne arkasında görevler üstlendi. Meşrutiyet, Mütareke, Cumhuriyet dönemleri, ayrıca Türk ve Ermeni tiyatro çevreleri arasında adeta bir köprü işlevi görerek deneyimini genç kuşaklara aktardı.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat