#smrgDERGİ Sanat Dünyamız: Kültür ve Sanat Dergisi - Dosya: Fotoğraf Nerede Biter 02 - Sayı: 135
Sayı Gezi Parkı direnişinin hemen öncesinde hazırlanmıştı, ama birkaç son dakika eklemeleriyle Direnişin etkileri, önemi dergiye de yansıtıldı.
İstanbul Modern Fotoğraf Bölümü yöneticisi Sena Çakırkaya, gündelik ve özel hayatla ilgili fotoğraf üreten sanatçıların yaklaşımlarını birkaç örnek üzerinden inceledi.
Sanatçı ve Kadir Has Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi'nde öğretim görevlisi Aslı Narin metninde çok katmanlı görüntü üretimini açımladı.
Sanatçı/küratör Borga Kantürk sanatçılarla birlikte gerçekleştirilen bir okuma ve yorumlama çalışmasını bu sayıya aktardı; günümüz sanatında fotoğrafın bilgi ve hafıza değeri açısından sanatçı tarafından kullanım metotlarını inceledi.
Fotoğraf özel sayısının eşeditörlerinden Şener Soysal "Yeni Nesil Üretim, Yeni Nesil Paylaşım, Yeni Nesil Tüketim" başlıklı metninde dijital fotoğrafçılığın anlamları ve etkileri üzerine yazdı. Metne eşlik eden, temsili karekodların işaret ettiği görseller mobil cihazlara kare kod okuyucu (qr code reader) yüklenerek görülebilir ya da metnin sonundaki linklerden bulunabilir.
Fotoğrafçılık ve küratörlük eğitimini Avusturalya'da tamamlayan ve Türkiye'de çalışan Yavuz Erkan "Türkiye'deki Çağdaş Fotoğraf Sanatına Yakın Menzile Girmeden Uzak Diyarlardan Bakmak" başlıklı metninde Türkiye çağdaş sanat fotoğrafı, estetik algıda değişim, fotoğraflarla kent temsili gibi konuları tartıştı.
Fotokitap konusu üzerinde, Empire Project'te Frederic Lezmi ile yapılan atölye ve serginin ardından, İstanbul'da yaşayan sanat tarihçisi Anna Zizslperger fotokitap konusunu ve çalışmanın çeşitli safhalarını anlattı.
Bu sayının eşeditörlerinden, sanatçı/araştırmacı/yazar Merve Ünsal, son yıllarda adından çokça ettiren sanatçı Ali Taptık'ın işleri üzerine bir okuma gerçekleştirdi.
Sanatçılar Özgür Atlagan, Zeynep Beler, Cemil Batur Gökçeer, Fatma Belkıs & Onur Gökmen ve Müge Yılmaz gündelik imgeler üzerinden bir foto deneme oluşturdular. Bu denemenin arkaplanındaki düşünceleri ve yaklaşımı Özgür Atlagan "Baypas" başlıklı metninde anlattı.
Uzun yıllardır kolektif yapılanmalarından içinden üreten sanatçı Sevim Sancaktar fotoğraf kolektifleri üzerine araştırmalarını ve düşüncelerini "Birlikte Hareket Etmek" başlıklı yazısında biraraya getirdi.
fragMENtatION 08: Barbad Golshiri'den "Curriculum Mortis"
Sanat Dünyamız ve küratör Necmi Sönmez'in geliştirdiği "fragMENtaTION" projesinin sekizince sanatçısı Tahranlı Barbad Golshiri oldu. Golshiri'nin Sanat Dünyamız için hazırladığı ve dergide 14 sayfada yer alan projesi "Curriculum Mortis" adını taşıyor.
Necmi Sönmez'in yazısından bir alıntı: "Kavramsal çalışmalarında görsel ve yazılı imgeler arasında farklı bir diyalog kurmayı başaran Tahranlı sanatçı Barbad Golshiri tutkulu bir edebiyatseverdir. Onun fragMENtaTION dizisi için hazırlamış olduğu proje, son onbeş yıllık çalışmalarının ana ekseni olan mezarlık, mezar taşları, kitabeler gibi konular etrafında şekilleniyor. Golshiri kendi çektiği fotoğraflar, çizimler ve gerçekleştirdiği heykellerle her ne kadar Yunan mitolojisinde ölümü temsil eden Thanatos gibi öbür dünyaya ait imgeler üzerine yoğunlaşsa da, tuhaf bir şekilde, bu dünyayı ve bugünün sorunlarını etraflı şekilde yorumlayan bir tavır geliştiriyor."
Sayı Gezi Parkı direnişinin hemen öncesinde hazırlanmıştı, ama birkaç son dakika eklemeleriyle Direnişin etkileri, önemi dergiye de yansıtıldı.
İstanbul Modern Fotoğraf Bölümü yöneticisi Sena Çakırkaya, gündelik ve özel hayatla ilgili fotoğraf üreten sanatçıların yaklaşımlarını birkaç örnek üzerinden inceledi.
Sanatçı ve Kadir Has Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi'nde öğretim görevlisi Aslı Narin metninde çok katmanlı görüntü üretimini açımladı.
Sanatçı/küratör Borga Kantürk sanatçılarla birlikte gerçekleştirilen bir okuma ve yorumlama çalışmasını bu sayıya aktardı; günümüz sanatında fotoğrafın bilgi ve hafıza değeri açısından sanatçı tarafından kullanım metotlarını inceledi.
Fotoğraf özel sayısının eşeditörlerinden Şener Soysal "Yeni Nesil Üretim, Yeni Nesil Paylaşım, Yeni Nesil Tüketim" başlıklı metninde dijital fotoğrafçılığın anlamları ve etkileri üzerine yazdı. Metne eşlik eden, temsili karekodların işaret ettiği görseller mobil cihazlara kare kod okuyucu (qr code reader) yüklenerek görülebilir ya da metnin sonundaki linklerden bulunabilir.
Fotoğrafçılık ve küratörlük eğitimini Avusturalya'da tamamlayan ve Türkiye'de çalışan Yavuz Erkan "Türkiye'deki Çağdaş Fotoğraf Sanatına Yakın Menzile Girmeden Uzak Diyarlardan Bakmak" başlıklı metninde Türkiye çağdaş sanat fotoğrafı, estetik algıda değişim, fotoğraflarla kent temsili gibi konuları tartıştı.
Fotokitap konusu üzerinde, Empire Project'te Frederic Lezmi ile yapılan atölye ve serginin ardından, İstanbul'da yaşayan sanat tarihçisi Anna Zizslperger fotokitap konusunu ve çalışmanın çeşitli safhalarını anlattı.
Bu sayının eşeditörlerinden, sanatçı/araştırmacı/yazar Merve Ünsal, son yıllarda adından çokça ettiren sanatçı Ali Taptık'ın işleri üzerine bir okuma gerçekleştirdi.
Sanatçılar Özgür Atlagan, Zeynep Beler, Cemil Batur Gökçeer, Fatma Belkıs & Onur Gökmen ve Müge Yılmaz gündelik imgeler üzerinden bir foto deneme oluşturdular. Bu denemenin arkaplanındaki düşünceleri ve yaklaşımı Özgür Atlagan "Baypas" başlıklı metninde anlattı.
Uzun yıllardır kolektif yapılanmalarından içinden üreten sanatçı Sevim Sancaktar fotoğraf kolektifleri üzerine araştırmalarını ve düşüncelerini "Birlikte Hareket Etmek" başlıklı yazısında biraraya getirdi.
fragMENtatION 08: Barbad Golshiri'den "Curriculum Mortis"
Sanat Dünyamız ve küratör Necmi Sönmez'in geliştirdiği "fragMENtaTION" projesinin sekizince sanatçısı Tahranlı Barbad Golshiri oldu. Golshiri'nin Sanat Dünyamız için hazırladığı ve dergide 14 sayfada yer alan projesi "Curriculum Mortis" adını taşıyor.
Necmi Sönmez'in yazısından bir alıntı: "Kavramsal çalışmalarında görsel ve yazılı imgeler arasında farklı bir diyalog kurmayı başaran Tahranlı sanatçı Barbad Golshiri tutkulu bir edebiyatseverdir. Onun fragMENtaTION dizisi için hazırlamış olduğu proje, son onbeş yıllık çalışmalarının ana ekseni olan mezarlık, mezar taşları, kitabeler gibi konular etrafında şekilleniyor. Golshiri kendi çektiği fotoğraflar, çizimler ve gerçekleştirdiği heykellerle her ne kadar Yunan mitolojisinde ölümü temsil eden Thanatos gibi öbür dünyaya ait imgeler üzerine yoğunlaşsa da, tuhaf bir şekilde, bu dünyayı ve bugünün sorunlarını etraflı şekilde yorumlayan bir tavır geliştiriyor."