#smrgDERGİ Sanat Dünyamız: Kültür ve Sanat Dergisi - Mesafenin Politikası - Sayı: 185 Kasım - Aralık 2021
Bu kapsamda dergide Sezen Ünlüönen izleyici ve sanatçı arasındaki mesafeyi ele aldığı yazısıyla yer alıyor. Begüm Özden Fırat, Berfin Atlı, Çisel Karacebe ve Suzi Asa'nın dosyada yer verilen makalesi, 2020'nin Mayıs ve Haziran aylarında yapılan saha araştırmasından yola çıkarak, sessel deneyimlerin fiziksel mesafeleri aşan niteliklerini inceliyor. İlker Hepkaner'in dosyadaki yazısı, şarkı sözlerindeki mesafelere göçün müzik üzerindeki etkisi üstünden bakıyor. Nesli Gül Durukan ise sanatçı Belit Sağ'ın göçmen kadınların pandemi deneyimlerine eğildiği eserine odaklanıyor. Hisler / Karşılaşmalar / Kesişmeler söyleşi serisinin beşincisinde sanatçılar Hale Tenger ve Gülşah Mursaloğlu ‘mesafe' kavramının işlerine etkisini anlatıyor. Sanatçı Dilek Winchester son çalışmaları ekseninde mesafe kavramı etrafında Naz Kocadere'nin gerçekleştirdiği bir söyleşisiyle dergide yer buluyor. Elif Kamışlı “Güneye Yürüyüş” başlıklı denemesinde mesafe kavramının farklı anlamları etrafında geziniyor. Şükran Çakmak ise yazısında sahne sanatlarının mesafelerin etkisiyle değişen pratiklerine dair örnekler veriyor.
Dergide ayrıca Adorno'nun “Valéry, Proust, Müze” başlıklı makalesi dosyaya eşlik ederken, Süreyyya Evren Sarmal Senaryolar serisinin üçüncü yazısında bilinen ve bilinmeyen arasındaki açıklığa dair sorular soruyor. Derginin Ajanda bölümünde ise sanatçı Canan ajandasındaki sergi, müzik, kitap ve filmleri paylaşıyor.
Derginin geçmiş sergilerin değerlendirmelerine yer verdiği +İz bölümünde Fatih Özgüven Galeri Nev Ankara'da gerçekleşen Selim Cebeci'nin “Mogambo” sergisini değerlendiriyor. Gürçim Yılmaz ise Protocinema'nın “Bir Zamanlar Kavranamayan” sergisi üzerine Barad'ın ilişkisel ontolojisi üzerinden bir okuma yapıyor.
Bu kapsamda dergide Sezen Ünlüönen izleyici ve sanatçı arasındaki mesafeyi ele aldığı yazısıyla yer alıyor. Begüm Özden Fırat, Berfin Atlı, Çisel Karacebe ve Suzi Asa'nın dosyada yer verilen makalesi, 2020'nin Mayıs ve Haziran aylarında yapılan saha araştırmasından yola çıkarak, sessel deneyimlerin fiziksel mesafeleri aşan niteliklerini inceliyor. İlker Hepkaner'in dosyadaki yazısı, şarkı sözlerindeki mesafelere göçün müzik üzerindeki etkisi üstünden bakıyor. Nesli Gül Durukan ise sanatçı Belit Sağ'ın göçmen kadınların pandemi deneyimlerine eğildiği eserine odaklanıyor. Hisler / Karşılaşmalar / Kesişmeler söyleşi serisinin beşincisinde sanatçılar Hale Tenger ve Gülşah Mursaloğlu ‘mesafe' kavramının işlerine etkisini anlatıyor. Sanatçı Dilek Winchester son çalışmaları ekseninde mesafe kavramı etrafında Naz Kocadere'nin gerçekleştirdiği bir söyleşisiyle dergide yer buluyor. Elif Kamışlı “Güneye Yürüyüş” başlıklı denemesinde mesafe kavramının farklı anlamları etrafında geziniyor. Şükran Çakmak ise yazısında sahne sanatlarının mesafelerin etkisiyle değişen pratiklerine dair örnekler veriyor.
Dergide ayrıca Adorno'nun “Valéry, Proust, Müze” başlıklı makalesi dosyaya eşlik ederken, Süreyyya Evren Sarmal Senaryolar serisinin üçüncü yazısında bilinen ve bilinmeyen arasındaki açıklığa dair sorular soruyor. Derginin Ajanda bölümünde ise sanatçı Canan ajandasındaki sergi, müzik, kitap ve filmleri paylaşıyor.
Derginin geçmiş sergilerin değerlendirmelerine yer verdiği +İz bölümünde Fatih Özgüven Galeri Nev Ankara'da gerçekleşen Selim Cebeci'nin “Mogambo” sergisini değerlendiriyor. Gürçim Yılmaz ise Protocinema'nın “Bir Zamanlar Kavranamayan” sergisi üzerine Barad'ın ilişkisel ontolojisi üzerinden bir okuma yapıyor.