#smrgDERGİ Sanat Dünyamız Kültür ve Sanat Dergisi - Sanat Tarihi Nasıl Yazılır - Sayı: 202 Eylül - Ekim 2024
Editör:
Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
YKY Süreli Yayın / Dergi - Sanat
ISBN-10:
967350027401202
Kargoya Teslim Süresi:
1&3
Hazırlayan:
Cilt:
Amerikan Cilt
Boyut:
22x28
Sayfa Sayısı:
88
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Goricane Sorra Mat Topaz 115 g
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
112,50
Havale/EFT ile:
109,13
Bu üründen 1 adet satın alınmıştır.
Stoktan teslim
1199229328
615987
https://www.simurgkitabevi.com/sanat-dunyamiz-kultur-ve-sanat-dergisi-sanat-tarihi-nasil-yazilir-sayi-202-eylul-ekim-2024
Sanat Dünyamız Kültür ve Sanat Dergisi - Sanat Tarihi Nasıl Yazılır - Sayı: 202 Eylül - Ekim 2024 #smrgDERGİ
112.50
Sanat Dünyamız dergisi Eylül Ekim 2024 sayısında temel bir soruyu gündeme taşıyor: Sanat tarihi nasıl yazılır? Dergi böylece 20 yıl önceki aynı başlıklı dosya sayısını da yeniden dillendiriyor. Sanat tarihi yazmanın imkânları, imkânsızlıkları, farklılıkları ve bugünkü çıkış noktaları, dosyada detaylı olarak inceleniyor. Özgül Kılınçarslan dosyaya 20 yıl önceki sayıyı incelediği bir yazıyla katkı sunuyor.
Sezin Romi'nin yazısında kurumlar, arşivler ve arşivlerin sanat tarihi yazımına katkıları dile geliyor. Cengiz Çekil'in Joseph Beuys üzerine yazısı "Beuys ve Biz"i dergide Yapay Cehennemler'in yazarı New York'ta yaşayan sanat tarihçi Claire Bishop'un söyleşisi izliyor. Sanatçı Noor Abuarafeh, Filistin manzaralarından bir anlatıyla manzara resimlerinin sanat ve insanlık tarihi için anlamlarını çoğaltıyor. Gülce Özkara ise Dahomey filminden yola çıkarak sömürgecilik geçmişiyle yüzleşmelerin sanat tarihinin temel meselelerinden biri oluşunu gösteriyor.
Kaya Genç ekolojinin merkezî bir konu haline gelişini inceliyor ve geçmişte ekolojiyle kurulan bağlara bakıyor. Yıldız Öztürk sanat tarihinde kuir feminist yazımların tarihine, Eda Çekil ise bu yazımların Türkiye imkânlarına eğiliyor.
Raphael-Öncesi Kardeşliği ve modeller ise Derya Sayın'ın yazısında gündeme geliyor. Cüneyt Yüce ise Rabih Mroué üzerinden performatif olanın sanat tarihi yazımına katkılarını araştırıyor.
Sezin Romi'nin yazısında kurumlar, arşivler ve arşivlerin sanat tarihi yazımına katkıları dile geliyor. Cengiz Çekil'in Joseph Beuys üzerine yazısı "Beuys ve Biz"i dergide Yapay Cehennemler'in yazarı New York'ta yaşayan sanat tarihçi Claire Bishop'un söyleşisi izliyor. Sanatçı Noor Abuarafeh, Filistin manzaralarından bir anlatıyla manzara resimlerinin sanat ve insanlık tarihi için anlamlarını çoğaltıyor. Gülce Özkara ise Dahomey filminden yola çıkarak sömürgecilik geçmişiyle yüzleşmelerin sanat tarihinin temel meselelerinden biri oluşunu gösteriyor.
Kaya Genç ekolojinin merkezî bir konu haline gelişini inceliyor ve geçmişte ekolojiyle kurulan bağlara bakıyor. Yıldız Öztürk sanat tarihinde kuir feminist yazımların tarihine, Eda Çekil ise bu yazımların Türkiye imkânlarına eğiliyor.
Raphael-Öncesi Kardeşliği ve modeller ise Derya Sayın'ın yazısında gündeme geliyor. Cüneyt Yüce ise Rabih Mroué üzerinden performatif olanın sanat tarihi yazımına katkılarını araştırıyor.
Sanat Dünyamız dergisi Eylül Ekim 2024 sayısında temel bir soruyu gündeme taşıyor: Sanat tarihi nasıl yazılır? Dergi böylece 20 yıl önceki aynı başlıklı dosya sayısını da yeniden dillendiriyor. Sanat tarihi yazmanın imkânları, imkânsızlıkları, farklılıkları ve bugünkü çıkış noktaları, dosyada detaylı olarak inceleniyor. Özgül Kılınçarslan dosyaya 20 yıl önceki sayıyı incelediği bir yazıyla katkı sunuyor.
Sezin Romi'nin yazısında kurumlar, arşivler ve arşivlerin sanat tarihi yazımına katkıları dile geliyor. Cengiz Çekil'in Joseph Beuys üzerine yazısı "Beuys ve Biz"i dergide Yapay Cehennemler'in yazarı New York'ta yaşayan sanat tarihçi Claire Bishop'un söyleşisi izliyor. Sanatçı Noor Abuarafeh, Filistin manzaralarından bir anlatıyla manzara resimlerinin sanat ve insanlık tarihi için anlamlarını çoğaltıyor. Gülce Özkara ise Dahomey filminden yola çıkarak sömürgecilik geçmişiyle yüzleşmelerin sanat tarihinin temel meselelerinden biri oluşunu gösteriyor.
Kaya Genç ekolojinin merkezî bir konu haline gelişini inceliyor ve geçmişte ekolojiyle kurulan bağlara bakıyor. Yıldız Öztürk sanat tarihinde kuir feminist yazımların tarihine, Eda Çekil ise bu yazımların Türkiye imkânlarına eğiliyor.
Raphael-Öncesi Kardeşliği ve modeller ise Derya Sayın'ın yazısında gündeme geliyor. Cüneyt Yüce ise Rabih Mroué üzerinden performatif olanın sanat tarihi yazımına katkılarını araştırıyor.
Sezin Romi'nin yazısında kurumlar, arşivler ve arşivlerin sanat tarihi yazımına katkıları dile geliyor. Cengiz Çekil'in Joseph Beuys üzerine yazısı "Beuys ve Biz"i dergide Yapay Cehennemler'in yazarı New York'ta yaşayan sanat tarihçi Claire Bishop'un söyleşisi izliyor. Sanatçı Noor Abuarafeh, Filistin manzaralarından bir anlatıyla manzara resimlerinin sanat ve insanlık tarihi için anlamlarını çoğaltıyor. Gülce Özkara ise Dahomey filminden yola çıkarak sömürgecilik geçmişiyle yüzleşmelerin sanat tarihinin temel meselelerinden biri oluşunu gösteriyor.
Kaya Genç ekolojinin merkezî bir konu haline gelişini inceliyor ve geçmişte ekolojiyle kurulan bağlara bakıyor. Yıldız Öztürk sanat tarihinde kuir feminist yazımların tarihine, Eda Çekil ise bu yazımların Türkiye imkânlarına eğiliyor.
Raphael-Öncesi Kardeşliği ve modeller ise Derya Sayın'ın yazısında gündeme geliyor. Cüneyt Yüce ise Rabih Mroué üzerinden performatif olanın sanat tarihi yazımına katkılarını araştırıyor.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.