#smrgDERGİ Sanat Dünyamız: Kültür ve Sanat Dergisi - Sayı: 136

Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
Kargoya Teslim Süresi:
1&3
Hazırlayan:
Mine Haydaroğlu, Necmi Sönmez
Stok Kodu:
1199155645
Boyut:
22x28
Sayfa Sayısı:
112 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2013
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kuşe Kağıt
Dili:
Türkçe
0,00
1199155645
541800
Sanat Dünyamız: Kültür ve Sanat Dergisi - Sayı: 136
Sanat Dünyamız: Kültür ve Sanat Dergisi - Sayı: 136 #smrgDERGİ
0.00
Sanatçılar, Sanat Araştırmacıları, Öğrenciler ve Sanatla İlgilenen Herkes için Sanat Dünyamız'ın 136. Sayısı çıktı

Roland Topor'dan Sarkis'e; İrem Tok'tan Zamanın İşaretleri'ne sanatın yeni ve usta isimleri;Ek yayın: Zihinsel Mekân 03 ve fragMENtaTION 09: Bülent Evren'in projesi bu sayıda Ressam, yazar, şair, yönetmen, oyuncu Roland Topor'un (1938-1997) Ankara Galeri Nev'de Ocak-Şubat aylarında yer alan sergisinin ardından, Hacettepe Üniversitesi Müzesi Müdür Yardımcısı ve Öğretim Görevlisi Dr. Dilek Şener "Adı: Roland Topor İşi: Rahatsız edici sorular sormak!" başlıklı yazısında sanatçıyı ve sergiyi değerlendirdi.

Sanat çevrelerinde değişen dinamiklerin analizi her zaman olduğu gibi günümüzde de önem taşıyor. Sanat eleştirmeni, bu analizin neresinde? New York'ta Sperone Westwater adlı galeride çalışan Kunter Kula konuyu ABD örneğinden başlayarak tartışmaya açtı.

İrem Tok'un ikinci kişisel sergisi İstanbul Sıraselviler'de Pilot Galeri'de 7 Mart-27 Nisan 2013'te yer aldı. Nazlı Pektaş sanatçı ve sergisi üzerine bir değerlendirme yazdı.

Taner Ceylan'ın Kayıp Resimler Serisi'ndeki 1553 başlıklı işi, sanatçının her işi gibi, resimle gerçek arasındaki ilişkiye dair. Eseri, Tuba Parlak anlattı.

Dinçer Şirin'in Nilbar Güreş ile yaptığı söyleşi sanatçının eserlerine, ilgili meselelere ışık tuttu. Yeni sanatçı girişimi "Zamanın İşaretleri"nin aynı başlıklı ilk sergisi 18 Temmuz-17 Ağustos 2013 tarihleri arasında Galerist'te izlendi.

Sanatçı Taner Ceylan'in destek verdiği genç isimlerin bir araya gelmesiyle hayata geçirilen proje; birlikte hareket etmenin gücüne inanan sanatçılarin estetik kaygılarını/duruşlarını izleyiciye sunmayı amaçladıkları yeni bir platform olarak konumlandırıldı. Projenin ilk sergisinde sanatçılar Huo Rf, Merve Morkoç ve Sena yer aldı.

Mine Haydaroğlu değerlendirdi. Sarkis'in Galeri Manâ'da 23 Mayıs-6 Temmuz 2013 tarihleri arasında yer alan "İkiz" adlı sergisi, sanatçının yeni bir yerleştirmesiyle 10-24 Eylül arasında tekrar açıldı. Nazlı Pektaş sergiyi Sarkis'in bütün çalışmaları bağlamında değerlendirdi. Samim Şişmanoğlu'nun Viyana Galerie Steiner'deki fotoğraf sergisi "Kıvrımlar 1", 19 Ekim - 5 Kasım 2012 tarihleri arasında yer aldı. Mine Haydaroğlu yazdı.

fragMENtatION 09: Bülent Evren- "ArèsConstantArès - AmorèsConstantAmorès"
Sanat Dünyamız ve küratör Necmi Sönmez'in geliştirdiği "fragMENtaTION" projesinin dokuzuncu sanatçısı Hollanda'da yaşayan Türk sanatçı Bülent Evren oldu. Evren'in Sanat Dünyamız için hazırladığı ve dergide 14 sayfada yer alan projesi ArèsConstantArès - AmorèsConstantAmorès" adını taşıyor.

Necmi Sönmez'in yazısından bir alıntı: "Bülent Evren'in projesinde ön plana çıkan iki figür, Ares ve Amores, Yunan mitolojisinden ödünç alınmıştır. Biri savaş tanrısı, diğeri ise aşk tanrıçası olan bu ikili, metaforlara dayalı bir anlatımın ürünü olarak karşıtlıklara gönderme yaparlar: ölüm-yaşam, sıcak-soğuk, yuvarlak-köşeli... Bu zıtlıklar aslında Evren'in yaşamı ve üretim modeli hakkında bilgi veren önemli detaylardır. 1975'te Galatasaray Lisesi'ni bitirdikten sonra İstanbul'dan ayrılıp Paris'te sanat eğitimi alan (1975-1979) sanatçı, eğitimine Amsterdam'da (1981-1983) devam ettikten sonra bu kente yerleşmiştir. Türkiye, Fransa ve Hollanda arasında şekillenen yaşamı, Bülent Evren'in çokkültürlü, çokdilli kimliğini ortaya çıkardığı gibi, giriştiği farklı deneyleri hakkında da bilgi verir."

Zihinsel Mekân 03

136. sayının ekinde Sanat Dünyamız'ın süregelen projelerinden bir diğeri olan ve sanatçı Elmas Deniz tarafından hazırlanan "Zihinsel Mekân" yayın dizisinin üçüncüsü sunuluyor. Dino Dinçer Şirin "Antiloplar ve Aslanlar" başlıklı metninde Şener Özmen'in iki çalışmasına odaklanıyor. Chto Delat kolektifinden Dmitry Vilensky'nin metni ise kolektifin çalışma yöntemleri, diyalektik ve politik sanat üzerine neredeyse bir manifesto niteliğinde.

Sanatçılar, Sanat Araştırmacıları, Öğrenciler ve Sanatla İlgilenen Herkes için Sanat Dünyamız'ın 136. Sayısı çıktı

Roland Topor'dan Sarkis'e; İrem Tok'tan Zamanın İşaretleri'ne sanatın yeni ve usta isimleri;Ek yayın: Zihinsel Mekân 03 ve fragMENtaTION 09: Bülent Evren'in projesi bu sayıda Ressam, yazar, şair, yönetmen, oyuncu Roland Topor'un (1938-1997) Ankara Galeri Nev'de Ocak-Şubat aylarında yer alan sergisinin ardından, Hacettepe Üniversitesi Müzesi Müdür Yardımcısı ve Öğretim Görevlisi Dr. Dilek Şener "Adı: Roland Topor İşi: Rahatsız edici sorular sormak!" başlıklı yazısında sanatçıyı ve sergiyi değerlendirdi.

Sanat çevrelerinde değişen dinamiklerin analizi her zaman olduğu gibi günümüzde de önem taşıyor. Sanat eleştirmeni, bu analizin neresinde? New York'ta Sperone Westwater adlı galeride çalışan Kunter Kula konuyu ABD örneğinden başlayarak tartışmaya açtı.

İrem Tok'un ikinci kişisel sergisi İstanbul Sıraselviler'de Pilot Galeri'de 7 Mart-27 Nisan 2013'te yer aldı. Nazlı Pektaş sanatçı ve sergisi üzerine bir değerlendirme yazdı.

Taner Ceylan'ın Kayıp Resimler Serisi'ndeki 1553 başlıklı işi, sanatçının her işi gibi, resimle gerçek arasındaki ilişkiye dair. Eseri, Tuba Parlak anlattı.

Dinçer Şirin'in Nilbar Güreş ile yaptığı söyleşi sanatçının eserlerine, ilgili meselelere ışık tuttu. Yeni sanatçı girişimi "Zamanın İşaretleri"nin aynı başlıklı ilk sergisi 18 Temmuz-17 Ağustos 2013 tarihleri arasında Galerist'te izlendi.

Sanatçı Taner Ceylan'in destek verdiği genç isimlerin bir araya gelmesiyle hayata geçirilen proje; birlikte hareket etmenin gücüne inanan sanatçılarin estetik kaygılarını/duruşlarını izleyiciye sunmayı amaçladıkları yeni bir platform olarak konumlandırıldı. Projenin ilk sergisinde sanatçılar Huo Rf, Merve Morkoç ve Sena yer aldı.

Mine Haydaroğlu değerlendirdi. Sarkis'in Galeri Manâ'da 23 Mayıs-6 Temmuz 2013 tarihleri arasında yer alan "İkiz" adlı sergisi, sanatçının yeni bir yerleştirmesiyle 10-24 Eylül arasında tekrar açıldı. Nazlı Pektaş sergiyi Sarkis'in bütün çalışmaları bağlamında değerlendirdi. Samim Şişmanoğlu'nun Viyana Galerie Steiner'deki fotoğraf sergisi "Kıvrımlar 1", 19 Ekim - 5 Kasım 2012 tarihleri arasında yer aldı. Mine Haydaroğlu yazdı.

fragMENtatION 09: Bülent Evren- "ArèsConstantArès - AmorèsConstantAmorès"
Sanat Dünyamız ve küratör Necmi Sönmez'in geliştirdiği "fragMENtaTION" projesinin dokuzuncu sanatçısı Hollanda'da yaşayan Türk sanatçı Bülent Evren oldu. Evren'in Sanat Dünyamız için hazırladığı ve dergide 14 sayfada yer alan projesi ArèsConstantArès - AmorèsConstantAmorès" adını taşıyor.

Necmi Sönmez'in yazısından bir alıntı: "Bülent Evren'in projesinde ön plana çıkan iki figür, Ares ve Amores, Yunan mitolojisinden ödünç alınmıştır. Biri savaş tanrısı, diğeri ise aşk tanrıçası olan bu ikili, metaforlara dayalı bir anlatımın ürünü olarak karşıtlıklara gönderme yaparlar: ölüm-yaşam, sıcak-soğuk, yuvarlak-köşeli... Bu zıtlıklar aslında Evren'in yaşamı ve üretim modeli hakkında bilgi veren önemli detaylardır. 1975'te Galatasaray Lisesi'ni bitirdikten sonra İstanbul'dan ayrılıp Paris'te sanat eğitimi alan (1975-1979) sanatçı, eğitimine Amsterdam'da (1981-1983) devam ettikten sonra bu kente yerleşmiştir. Türkiye, Fransa ve Hollanda arasında şekillenen yaşamı, Bülent Evren'in çokkültürlü, çokdilli kimliğini ortaya çıkardığı gibi, giriştiği farklı deneyleri hakkında da bilgi verir."

Zihinsel Mekân 03

136. sayının ekinde Sanat Dünyamız'ın süregelen projelerinden bir diğeri olan ve sanatçı Elmas Deniz tarafından hazırlanan "Zihinsel Mekân" yayın dizisinin üçüncüsü sunuluyor. Dino Dinçer Şirin "Antiloplar ve Aslanlar" başlıklı metninde Şener Özmen'in iki çalışmasına odaklanıyor. Chto Delat kolektifinden Dmitry Vilensky'nin metni ise kolektifin çalışma yöntemleri, diyalektik ve politik sanat üzerine neredeyse bir manifesto niteliğinde.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat