#smrgSAHAF Sessizliğin Yankısı: Fotoğraflarıyla Kütüphaneler ve Opera Sarayları = Echoes Of Silence = Échos Du Silence -
Sergi ve katalog organizasyonu / Exhibition and catalogue coordination / coordination de I'exposition et du catalogue: Karoly Aliotti, Nadja İnciyan, Betül Aksoy, Agathe Tessier
Sergide yer alan fotoğrafların baskısı ve montajı / Printing and mounting of photographs of exhibition Impression des photos de I'exposition: Atelier Elipsis, İstanbul , Sinem Yörük , Kerem Yörük
Fotoğraf Çerçeveleri / Photography Framing / Encadrements: Ahmet Demirtaş Atölyesi
Fotoğraf çekimlerinde Ahmet Ertuğ ‘un yardımcıları / Assistants to Ahmet Ertuğ during photography / Assistants d'Ahmet Ertuğ: Nikki Gail, Arnaud Conne, İbrahim Öğretmen
Grafik tasarım / Graphic desing / Maquette: Liz Dixon
Katalog renk ayrımı ve prova baskı / Color seperation and proofing / Separation des couleurs et epreuves: Ahmet Ertuğ, Digital Darkroom, Hakan Babacan
Çeşitli Avrupa ülkelerinde yer alan tarihi kütüphane ve opera saraylarını fotoğraflayan Ahmet Ertuğ, hipnotik bir güç ile seyirciyi fotoğrafın içerisine çekerek, ziyaretçilere kütüphanelerin sessizliğini ve boşluğunu, daha sonra ise bu görkemli mekanların duvarlarına sinmiş olan müziğin ve bilgeliğin yankısını hissettiriyor.
Opera yıldızlarının, sahnenin tam ortasında durdukları noktadan muhteşem salonu nasıl algıladıklarını, bu bakışın tam diğer ucu olan şeref locasından da kralların, kraliçelerin opera sahnesini nasıl gördüklerini ziyaretçilere fotoğraflarıyla aktarıyor.
21 adet opera binası ve 23 adet tarihi kütüphane fotoğrafından oluşan Sessizliğin Yankısı isimli sergide Venedik'te bulunan La Fenice, Paris'te bulunan Opera Garnier, Barselona'da bulunan Palau de la Música Catalana ve Paris'in meşhur kütüphanelerinden Bibliothèque Nationale de France, Lizbon'daki Palácio Nacional de Mafra ve Dublin'de yer alan Trinity College gibi tarihi kütüphane binaları da bulunuyor.
AHMET ERTUĞ Londra'da mimarlik eğitimi gördü ve 1974'de Architectural Association School of Architecture'dan mezun oldu. İngiltere, İran ve Türkiye'de mimar olarak çalıştı. 1972 yılında Londra' da Karayip festivallerinin fotoğraflarını ve Londra'da kentsel yaşam ile ilgili fotoğraflar çekti. 1974-76 yıllarında İran'da mimar olarak çalışırken anıtların, kapalı çarşıların ve tarihi kentlerin fotoğraflarını çekti. 1979'da kazanmış olduğu Japan Foundation ödülü ile bir yıl boyunca, Zen bahçelerini, festivalleri ve antik tapınakları fotoğraflayarak Japonya'yı dolaştı. Bu süreç zarfında da kendini tamamen fotoğraf sanatına adamaya karar verdi.
Japonya'da geçirdiği bir yıldan sonra İstanbul'a döndü ve mimar olarak tarihi kent mekânlarının koruma planlarını hazırlanmasında görev yaptı. Kültür ve Turizm Bakanlığı İstanbul planlama ofisine müdür olarak atandı. Tarihi kent üzerıne bilgi birikimlerini fotoğraf çalışmalarıyla birleştirdi. UNESCO'nun himayesi altında İstanbul fotoğrafları Paris, Madrid ve Toronto'da sergilendi. 1980'lerde kendi yayınevini kurdu ve o günden bu yana, birçoğu Ahmet Kocabıyık ile olmak üzere Bizans, Osmanlı, Helenistik ve Roma sanatı ile ilgili yirmi yedi sanat kitabı yayınladı. Son yıllarda Avrupa kültür mirası projelerine önem vererek tarihi kütüphaneler, opera sarayları ve anıtsal mimari yapıları konu alan kitaplar da gerçekleştirdiler. Bu eserler Ertuğ & Kocabıyık yayınevi adı altında Ahmet Ertuğ'un denetiminde İsviçre ve İtalya'da en üst düzey matbaalarda baskısı yapıldı. Bu kitaplar sanat kitapları yayıncılığında çok özel bir yer edindi. 2001 yılında Paris'de Couvent des Cordeliers' de Bizans mimari eserleri ile ilgili fotoğrafları sergilendi. 2002 yılında Helenistik ve Roma dönemi heykelleri ile ilgili fotoğrafları ise Paris'de Louvre Müzesi bitişiğindeki Tuilleries bahçelerinde sergilendi. Yine Paris'de 2005 yılında La Conciergerie'de Bizans ve Osmanlı mimarisiyle ilgili fotoğraf sergisi açtı. Ayrıca, Paris'de Musee Guimet'de bulunan Asya sanatı eserlerinin fotoğraflarını çekmek için ve kitabını yayınlamak üzere davet edildi. Le Monde gazetesi bu eseri 2004'ün en iyi yayınlarından biri olarak göstermiş ve “yılın en güzel kitabı” olarak nitelendirmiştir.
Ahmet Ertuğ'un Ayasofya fotoğrafları Ayasofya Müzesinde üst galeride daimi bir sergi olarak ziyaretçilere sunulmaktadır. İstanbul ve Kapodakya'daki Bizans mimari mirası fotoğrafları 2006 yılında New York'taki World Monuments Fund galerisinde sergilenmiştir. Efes antik kenti ile ilgili otuzbeş fotoğrafı ise 2008 yılında Viyana'da Ephesos Müzesinde sergilenmiş, daha sonra bu sergi müzenin daimi koleksiyonuna alınmıştır.
Avrupa' daki tarihi kütüphanelerde de çekmiş olduğu otuz iki adet fotoğraf 2009 Mayıs-Haziran aylarında Paris'teki Bibliotheque Nationale de France'da sergilenmiştir. Sanatçının “Cennetin Kubbesi: Bizans İmgeleri” adlı fotoğraf sergisi 2011-2012 yıllarında ABD'de Kelsey Müzesi ile Penn Müzesinde gösterime sunulmuştur ve yine Penn Müzesi organizasyonuyla ABD'nin çeşitli kentlerinde gösterime açık olacaktır.
Sergi ve katalog organizasyonu / Exhibition and catalogue coordination / coordination de I'exposition et du catalogue: Karoly Aliotti, Nadja İnciyan, Betül Aksoy, Agathe Tessier
Sergide yer alan fotoğrafların baskısı ve montajı / Printing and mounting of photographs of exhibition Impression des photos de I'exposition: Atelier Elipsis, İstanbul , Sinem Yörük , Kerem Yörük
Fotoğraf Çerçeveleri / Photography Framing / Encadrements: Ahmet Demirtaş Atölyesi
Fotoğraf çekimlerinde Ahmet Ertuğ ‘un yardımcıları / Assistants to Ahmet Ertuğ during photography / Assistants d'Ahmet Ertuğ: Nikki Gail, Arnaud Conne, İbrahim Öğretmen
Grafik tasarım / Graphic desing / Maquette: Liz Dixon
Katalog renk ayrımı ve prova baskı / Color seperation and proofing / Separation des couleurs et epreuves: Ahmet Ertuğ, Digital Darkroom, Hakan Babacan
Çeşitli Avrupa ülkelerinde yer alan tarihi kütüphane ve opera saraylarını fotoğraflayan Ahmet Ertuğ, hipnotik bir güç ile seyirciyi fotoğrafın içerisine çekerek, ziyaretçilere kütüphanelerin sessizliğini ve boşluğunu, daha sonra ise bu görkemli mekanların duvarlarına sinmiş olan müziğin ve bilgeliğin yankısını hissettiriyor.
Opera yıldızlarının, sahnenin tam ortasında durdukları noktadan muhteşem salonu nasıl algıladıklarını, bu bakışın tam diğer ucu olan şeref locasından da kralların, kraliçelerin opera sahnesini nasıl gördüklerini ziyaretçilere fotoğraflarıyla aktarıyor.
21 adet opera binası ve 23 adet tarihi kütüphane fotoğrafından oluşan Sessizliğin Yankısı isimli sergide Venedik'te bulunan La Fenice, Paris'te bulunan Opera Garnier, Barselona'da bulunan Palau de la Música Catalana ve Paris'in meşhur kütüphanelerinden Bibliothèque Nationale de France, Lizbon'daki Palácio Nacional de Mafra ve Dublin'de yer alan Trinity College gibi tarihi kütüphane binaları da bulunuyor.
AHMET ERTUĞ Londra'da mimarlik eğitimi gördü ve 1974'de Architectural Association School of Architecture'dan mezun oldu. İngiltere, İran ve Türkiye'de mimar olarak çalıştı. 1972 yılında Londra' da Karayip festivallerinin fotoğraflarını ve Londra'da kentsel yaşam ile ilgili fotoğraflar çekti. 1974-76 yıllarında İran'da mimar olarak çalışırken anıtların, kapalı çarşıların ve tarihi kentlerin fotoğraflarını çekti. 1979'da kazanmış olduğu Japan Foundation ödülü ile bir yıl boyunca, Zen bahçelerini, festivalleri ve antik tapınakları fotoğraflayarak Japonya'yı dolaştı. Bu süreç zarfında da kendini tamamen fotoğraf sanatına adamaya karar verdi.
Japonya'da geçirdiği bir yıldan sonra İstanbul'a döndü ve mimar olarak tarihi kent mekânlarının koruma planlarını hazırlanmasında görev yaptı. Kültür ve Turizm Bakanlığı İstanbul planlama ofisine müdür olarak atandı. Tarihi kent üzerıne bilgi birikimlerini fotoğraf çalışmalarıyla birleştirdi. UNESCO'nun himayesi altında İstanbul fotoğrafları Paris, Madrid ve Toronto'da sergilendi. 1980'lerde kendi yayınevini kurdu ve o günden bu yana, birçoğu Ahmet Kocabıyık ile olmak üzere Bizans, Osmanlı, Helenistik ve Roma sanatı ile ilgili yirmi yedi sanat kitabı yayınladı. Son yıllarda Avrupa kültür mirası projelerine önem vererek tarihi kütüphaneler, opera sarayları ve anıtsal mimari yapıları konu alan kitaplar da gerçekleştirdiler. Bu eserler Ertuğ & Kocabıyık yayınevi adı altında Ahmet Ertuğ'un denetiminde İsviçre ve İtalya'da en üst düzey matbaalarda baskısı yapıldı. Bu kitaplar sanat kitapları yayıncılığında çok özel bir yer edindi. 2001 yılında Paris'de Couvent des Cordeliers' de Bizans mimari eserleri ile ilgili fotoğrafları sergilendi. 2002 yılında Helenistik ve Roma dönemi heykelleri ile ilgili fotoğrafları ise Paris'de Louvre Müzesi bitişiğindeki Tuilleries bahçelerinde sergilendi. Yine Paris'de 2005 yılında La Conciergerie'de Bizans ve Osmanlı mimarisiyle ilgili fotoğraf sergisi açtı. Ayrıca, Paris'de Musee Guimet'de bulunan Asya sanatı eserlerinin fotoğraflarını çekmek için ve kitabını yayınlamak üzere davet edildi. Le Monde gazetesi bu eseri 2004'ün en iyi yayınlarından biri olarak göstermiş ve “yılın en güzel kitabı” olarak nitelendirmiştir.
Ahmet Ertuğ'un Ayasofya fotoğrafları Ayasofya Müzesinde üst galeride daimi bir sergi olarak ziyaretçilere sunulmaktadır. İstanbul ve Kapodakya'daki Bizans mimari mirası fotoğrafları 2006 yılında New York'taki World Monuments Fund galerisinde sergilenmiştir. Efes antik kenti ile ilgili otuzbeş fotoğrafı ise 2008 yılında Viyana'da Ephesos Müzesinde sergilenmiş, daha sonra bu sergi müzenin daimi koleksiyonuna alınmıştır.
Avrupa' daki tarihi kütüphanelerde de çekmiş olduğu otuz iki adet fotoğraf 2009 Mayıs-Haziran aylarında Paris'teki Bibliotheque Nationale de France'da sergilenmiştir. Sanatçının “Cennetin Kubbesi: Bizans İmgeleri” adlı fotoğraf sergisi 2011-2012 yıllarında ABD'de Kelsey Müzesi ile Penn Müzesinde gösterime sunulmuştur ve yine Penn Müzesi organizasyonuyla ABD'nin çeşitli kentlerinde gösterime açık olacaktır.