"1954'te Bereketli Topraklar Üzerinde'yi, 1955'te İnce Memed'i çıkar çıkmaz okuduğumda duyduğum doygunluğu, heyecanı o günlerden beri pek az yeni romanda duydum. O günden bugüne o kadar romandan, o kadar romancıdan sonra yeni bir roman bir okuyucuya aynı doygunluk duygusunu, aynı coşkuyu duyurabiliyorsa bunun başka bir anlamı olmalı. Gelecek İçin'i bir solukta okuyup bitirdikten sonra, gözler önüne serilen gerçeklerin yoğunluğu altında ezilir gibi olduğumu hissettim. Gözlemlerin keskinliği şaşırttı beni. Roman bitmemişti son sayfada, yaşamın kendisi gibi sürüyordu. Üç yüz yetmiş bir sayfanın içinde belki bin sayfalık bir roman vardı. Anlatılanlarla, anlatılmayıp sezdirilenlerle." -Mehmet H. Doğan
"Dil ve anlatım bir yazarın sesidir. Şarkıcıların sesi neyse yazarın dili ve anlatımı da odur. Güzel olmalıdır. Bed bir sesle şarkı söylemek ne işe yarar? Gelecek İçin'deki dille, anlatım gücüyle çok güzel romanlar yazılabilir. Roman hangi konuyu ele alırsa alsın, hangi kesimden söz ederse etsin, eğer iç dinamiği yeterliyse, kendi gerçeğini ortaya koyuyorsa başarılı bir yapıttır o. Gelecek İçin'i öyle gördüm ben." -Talip Apaydın
Bir nehir romanın bu ikincisinde Namık Doymuş, Gelecek İçin'deki dilin ve anlatım gücünün üstüne çıkmaktadır. Sevgiyi Yaşamak'ı okuduktan sonra hayata ve insanımıza daha değişik bir gözle bakacak, ayrıca roman okumanın gerçek tadına varacaksınız. (Arka kapaktan)
"1954'te Bereketli Topraklar Üzerinde'yi, 1955'te İnce Memed'i çıkar çıkmaz okuduğumda duyduğum doygunluğu, heyecanı o günlerden beri pek az yeni romanda duydum. O günden bugüne o kadar romandan, o kadar romancıdan sonra yeni bir roman bir okuyucuya aynı doygunluk duygusunu, aynı coşkuyu duyurabiliyorsa bunun başka bir anlamı olmalı. Gelecek İçin'i bir solukta okuyup bitirdikten sonra, gözler önüne serilen gerçeklerin yoğunluğu altında ezilir gibi olduğumu hissettim. Gözlemlerin keskinliği şaşırttı beni. Roman bitmemişti son sayfada, yaşamın kendisi gibi sürüyordu. Üç yüz yetmiş bir sayfanın içinde belki bin sayfalık bir roman vardı. Anlatılanlarla, anlatılmayıp sezdirilenlerle." -Mehmet H. Doğan
"Dil ve anlatım bir yazarın sesidir. Şarkıcıların sesi neyse yazarın dili ve anlatımı da odur. Güzel olmalıdır. Bed bir sesle şarkı söylemek ne işe yarar? Gelecek İçin'deki dille, anlatım gücüyle çok güzel romanlar yazılabilir. Roman hangi konuyu ele alırsa alsın, hangi kesimden söz ederse etsin, eğer iç dinamiği yeterliyse, kendi gerçeğini ortaya koyuyorsa başarılı bir yapıttır o. Gelecek İçin'i öyle gördüm ben." -Talip Apaydın
Bir nehir romanın bu ikincisinde Namık Doymuş, Gelecek İçin'deki dilin ve anlatım gücünün üstüne çıkmaktadır. Sevgiyi Yaşamak'ı okuduktan sonra hayata ve insanımıza daha değişik bir gözle bakacak, ayrıca roman okumanın gerçek tadına varacaksınız. (Arka kapaktan)