Burada Sevr olgusunun/masalının önemi bir kez daha ortaya çıkmaktadır. Onun "toplumsal hafıza" adını verdiğimiz şeyin oluşumundaki resmi müdahalelerin anlaşılabilmesi içinde önemli olduğunu düşünüyorum. Sevr resmi ideolojinin tanımladığı şekliyle kimi kavramların yeniden anımsanması ve bu bağlamda tekrarlanması zorunlu ritüellerin yeniden sahneye konması için gerekli tüm uyaranları içeren sihirli bir sözcüktür. Dolayısıyla Sevr başı ve sonu anlatılmayan bir masaldır, aslında onu ürkütücü yapan özelliği de budur, nerede ve nasıl başladığının, nerede ve nasıl bittiğinin bilinmemesi ya da başının ve sonunun resmi tarihin diğer argümanlarının içinde eritilerek tarihten soyutlanması onun ürkütücülüğünün başlıca nedenlerinden birisidir... (Arka kapaktan)
Burada Sevr olgusunun/masalının önemi bir kez daha ortaya çıkmaktadır. Onun "toplumsal hafıza" adını verdiğimiz şeyin oluşumundaki resmi müdahalelerin anlaşılabilmesi içinde önemli olduğunu düşünüyorum. Sevr resmi ideolojinin tanımladığı şekliyle kimi kavramların yeniden anımsanması ve bu bağlamda tekrarlanması zorunlu ritüellerin yeniden sahneye konması için gerekli tüm uyaranları içeren sihirli bir sözcüktür. Dolayısıyla Sevr başı ve sonu anlatılmayan bir masaldır, aslında onu ürkütücü yapan özelliği de budur, nerede ve nasıl başladığının, nerede ve nasıl bittiğinin bilinmemesi ya da başının ve sonunun resmi tarihin diğer argümanlarının içinde eritilerek tarihten soyutlanması onun ürkütücülüğünün başlıca nedenlerinden birisidir... (Arka kapaktan)