Bu anlamda İşrakilikle ilgili, genel olarak, iki araştırma alanına duyulan derin ihtiyacı tespit etmek mümkündür: İşrakilik düşüncesinin 'farklılık'larını ihtiva eden ayrıştırıcı vasfını kendi bütünlüğü içinde anlama ihtiyacı, tamamlayıcı bir parçası olduğu İslam felsefesi geleneğinin diğer ekolleriyle olan 'paylaşım'ları bakımından anlama ihtiyacı. Birincisi İslam felsefesinin özgün bir ekolü olarak İşrakiliğin araştırılmasına, ikincisi Meşşailik ve Felsefi Tasavvuf ekolleriyle olan ilişkisinin anlaşılmasına ve araştırılmasına ilişkin bir ihtiyaçta temerküz etmektedir.
Bu anlamda İşrakilikle ilgili, genel olarak, iki araştırma alanına duyulan derin ihtiyacı tespit etmek mümkündür: İşrakilik düşüncesinin 'farklılık'larını ihtiva eden ayrıştırıcı vasfını kendi bütünlüğü içinde anlama ihtiyacı, tamamlayıcı bir parçası olduğu İslam felsefesi geleneğinin diğer ekolleriyle olan 'paylaşım'ları bakımından anlama ihtiyacı. Birincisi İslam felsefesinin özgün bir ekolü olarak İşrakiliğin araştırılmasına, ikincisi Meşşailik ve Felsefi Tasavvuf ekolleriyle olan ilişkisinin anlaşılmasına ve araştırılmasına ilişkin bir ihtiyaçta temerküz etmektedir.