#smrgKİTABEVİ Silahşor Tarihçi Matematikçi Nakkaş Hattat Matrakçı Nasuh ve Menazilname'si: Beyan-ı Menazil-i Sefer-i Irakeyn-i Sultan Süleyman Han 3 Cilt TAKIM -
Matrakçı Nasuh yaptığı resimleriyle dilini öğrenenlere çok şey anlatmaktadır. Müthiş bir gözlemci olan Nasuh'un özellikle bu eseri çok önemli bir belgeseldir. Bu bakımdan yeni bir tıpkıbasımla araştırıcılara büyük bir fırsat sunulmaktadır.
Evliya Çelebi'nin gittiği ve seyahatnamesinde anlatmış olduğu yerlerden Menazilname'de resimlerini bulduğumuz yerlerin görüntüleri, Evliya'nın anlatımının ışığı altında karşılaştırılarak incelenmiştir. Bu karşılaştırma, bir bakıma her iki sanatçının birbirini teyidi anlamına da gelmektedir. Burada göz önünde bulundurulması gereken nokta, bu iki Osmanlı büyüğünün aşağı yukarı bir yüzyıl ara ile yaşamış olmasıdır. Ama görülecektir ki o devirlerde, içinde bulunduğumuz çevremiz, yaşadığımız zamandaki gibi hızla değişmemiştir. Zaten bu yüzyıl aralığında inşa edilmiş olan büyük anıtlar da karşılaştırmamızda göz önünde tutulmuştur. Yani Nasuh'un yaptığı resimlerin temsil ettikleri yerler, Evliya Çelebi'nin anlatıları ile teyit edilmekte ve her iki üstadın kendi alanlarındaki ustalıkları ortaya çıkmaktadır. - Nurhan Atasoy
MATRAKÇI NASUH Tarihçi, silahşor, hattat ve bir ressam olarak 16. yüzyılın en ilginç kişilerinden sayılan Matrakçı Nasuh, devşirme olarak küçük yaşta Osmanlı sarayına alındı ve Sultan II. Bayezid döneminin son yıllarında Enderun'da eğitim gördü. Kendi buluşu "matrak" adlı oyunla da tanındı. Nasuh'un Anadolu, Irak ve İran'ın batısında bulunan kentlerin ve yolların gösterildiği "Beyan-ı Menazil-i Sefer-i Irakeyn-i Sultan Süleyman Han" adlı en ünlü eseri 88 sayfa metin, 107 sayfa minyatür, 25 minyatürlü metinden oluşuyor.
Matrakçı Nasuh yaptığı resimleriyle dilini öğrenenlere çok şey anlatmaktadır. Müthiş bir gözlemci olan Nasuh'un özellikle bu eseri çok önemli bir belgeseldir. Bu bakımdan yeni bir tıpkıbasımla araştırıcılara büyük bir fırsat sunulmaktadır.
Evliya Çelebi'nin gittiği ve seyahatnamesinde anlatmış olduğu yerlerden Menazilname'de resimlerini bulduğumuz yerlerin görüntüleri, Evliya'nın anlatımının ışığı altında karşılaştırılarak incelenmiştir. Bu karşılaştırma, bir bakıma her iki sanatçının birbirini teyidi anlamına da gelmektedir. Burada göz önünde bulundurulması gereken nokta, bu iki Osmanlı büyüğünün aşağı yukarı bir yüzyıl ara ile yaşamış olmasıdır. Ama görülecektir ki o devirlerde, içinde bulunduğumuz çevremiz, yaşadığımız zamandaki gibi hızla değişmemiştir. Zaten bu yüzyıl aralığında inşa edilmiş olan büyük anıtlar da karşılaştırmamızda göz önünde tutulmuştur. Yani Nasuh'un yaptığı resimlerin temsil ettikleri yerler, Evliya Çelebi'nin anlatıları ile teyit edilmekte ve her iki üstadın kendi alanlarındaki ustalıkları ortaya çıkmaktadır. - Nurhan Atasoy
MATRAKÇI NASUH Tarihçi, silahşor, hattat ve bir ressam olarak 16. yüzyılın en ilginç kişilerinden sayılan Matrakçı Nasuh, devşirme olarak küçük yaşta Osmanlı sarayına alındı ve Sultan II. Bayezid döneminin son yıllarında Enderun'da eğitim gördü. Kendi buluşu "matrak" adlı oyunla da tanındı. Nasuh'un Anadolu, Irak ve İran'ın batısında bulunan kentlerin ve yolların gösterildiği "Beyan-ı Menazil-i Sefer-i Irakeyn-i Sultan Süleyman Han" adlı en ünlü eseri 88 sayfa metin, 107 sayfa minyatür, 25 minyatürlü metinden oluşuyor.