1953'te yayımlanan ilk eseri Silgiler" 1950'li yıllara damgasını vuran ve birçok yazarın benimsediği Yeni Roman anlayışının ürünlerindendir. Klasik ve modern roman anlayışlarına karşı çıkan ve postmodern olarak nitelendirilen bu eserle, geleneksel türde roman yazarlığı yadsınmır oldu.
“Silgiler romanında Œdipe mitosuna yapılan göndermeler, çoğunlukla kapalı gönderme dediğimiz anıştırmaya dönük göndermelerdir. Orijinal metinden alıntılar yapmak yerine ondan “iz” ler verilerek, mitos imgesi okurun zihninde uyandırılır. Yazar okura bir takım ipuçları verir ve bundan hareketle gerekli anlamların çıkarılması istenir. Bu noktada, okurun birikimi ve orijinal metne olan yakınlığı oldukça önemlidir. Metin içinde ki bu anıştırmayı tespit etmesi ve bağlantıları kurması ona düşmektedir. Alain Robbe-Grillet, son derece titiz ve ustalıklı bir biçimde bu mitolojik anıştırmaları romanının örgüsüne yerleştirmiş ve modern dünyadaki yansımalarını vermiştir. Burada yazarın amacı, mitos gerçeğinden hareketle, üstü kapalı bir şekilde, kahramanın “baba katilliği”ne doğru yol aldığını ve bu gerçekliğin değişemeyeceği imgesini okurun zihninde uyandırmaktır.” - Fatma Kaba
1953'te yayımlanan ilk eseri Silgiler" 1950'li yıllara damgasını vuran ve birçok yazarın benimsediği Yeni Roman anlayışının ürünlerindendir. Klasik ve modern roman anlayışlarına karşı çıkan ve postmodern olarak nitelendirilen bu eserle, geleneksel türde roman yazarlığı yadsınmır oldu.
“Silgiler romanında Œdipe mitosuna yapılan göndermeler, çoğunlukla kapalı gönderme dediğimiz anıştırmaya dönük göndermelerdir. Orijinal metinden alıntılar yapmak yerine ondan “iz” ler verilerek, mitos imgesi okurun zihninde uyandırılır. Yazar okura bir takım ipuçları verir ve bundan hareketle gerekli anlamların çıkarılması istenir. Bu noktada, okurun birikimi ve orijinal metne olan yakınlığı oldukça önemlidir. Metin içinde ki bu anıştırmayı tespit etmesi ve bağlantıları kurması ona düşmektedir. Alain Robbe-Grillet, son derece titiz ve ustalıklı bir biçimde bu mitolojik anıştırmaları romanının örgüsüne yerleştirmiş ve modern dünyadaki yansımalarını vermiştir. Burada yazarın amacı, mitos gerçeğinden hareketle, üstü kapalı bir şekilde, kahramanın “baba katilliği”ne doğru yol aldığını ve bu gerçekliğin değişemeyeceği imgesini okurun zihninde uyandırmaktır.” - Fatma Kaba