#smrgKİTABEVİ Sinematografik Masal -

Stok Kodu:
1199191242
Boyut:
16x23
Sayfa Sayısı:
208 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2016
Çeviren:
Tacettin Ertuğrul
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199191242
577274
Sinematografik Masal -
Sinematografik Masal - #smrgKİTABEVİ
0.00
Sinematografik Masal modern sinema tarihinin izlerini sürüyor. Jacques Rancière'in bu yoğun ve çetin kitabı, olağanüstü bir kapsam ve analiz ile sinema aşkını defaten ortaya koyan lirizmle buluşturan nadir çalışmalardan biri. Rancière, Eisenstein ve Murnau'nun tiyatrodan filme intikalinden ve Frits Lang'ın televizyon ile karşılaşmasına; Mann'in kovboy filmlerindeki klasik şiir tekniğinden Ray'in romantik imgesel şiir tekniğine; Rossellini'nin yeni-gerçekçiliğinden Deleuze'ün sinema felsefesine ve Marker'ın belgesellerine kadar geniş bir alanda büyük bir ustalıkla değerlendirmelerde bulunur. Sinematografik Masal sinemanın, kendi imgeleri ve kendi hikâyeleri arasından gerçekliği nasıl dile getirdiğini gösterir.

İÇİNDEKİLER

Prolog: Engellenmiş Bir Masal

Birinci Bölüm
Görünürün Masalları: Tiyatro Çağı ve Televizyon Çağı Arasında
Eisenstein'ın Çılgınlığı
Sessiz Tartuffe
Bir İnsan Avından Bir Başkasına: İki Çağ Arasında Fritz Lang
Çocuk Yönetmen

İkinci Bölüm
Klasik Öykü, Romantik Öykü
Yapılması Gereken Bir Kaç Şey: Anthony Mann'ın poetikası
Varolmayan Plan: Nicholas Ray'in Poetikası

Üçüncü Bölüm
Eğer Sinematografik Bir Modernite Varsa
Bir İmgeden Bir Diğerine mi?: Deleuze ve Sinemanın Çağları
Bedenlerin Düşüşü: Rossellini'nin Fiziği
Çinli Kız'ın Kızılı: Godard'ın Politikası

Dördüncü Bölüm
Sinemanın Masalları, Bir Yüzyılın Tarihleri [Hikâyeleri]
Belgesel Kurmaca: Marker ve Hatıra Kurmacası
Kıssadan Hissesi Olmayan Bir Masal:
Godard, Sinema, Tarihler [Hikâyeler]

Kaynakça
Dizin

Sinematografik Masal modern sinema tarihinin izlerini sürüyor. Jacques Rancière'in bu yoğun ve çetin kitabı, olağanüstü bir kapsam ve analiz ile sinema aşkını defaten ortaya koyan lirizmle buluşturan nadir çalışmalardan biri. Rancière, Eisenstein ve Murnau'nun tiyatrodan filme intikalinden ve Frits Lang'ın televizyon ile karşılaşmasına; Mann'in kovboy filmlerindeki klasik şiir tekniğinden Ray'in romantik imgesel şiir tekniğine; Rossellini'nin yeni-gerçekçiliğinden Deleuze'ün sinema felsefesine ve Marker'ın belgesellerine kadar geniş bir alanda büyük bir ustalıkla değerlendirmelerde bulunur. Sinematografik Masal sinemanın, kendi imgeleri ve kendi hikâyeleri arasından gerçekliği nasıl dile getirdiğini gösterir.

İÇİNDEKİLER

Prolog: Engellenmiş Bir Masal

Birinci Bölüm
Görünürün Masalları: Tiyatro Çağı ve Televizyon Çağı Arasında
Eisenstein'ın Çılgınlığı
Sessiz Tartuffe
Bir İnsan Avından Bir Başkasına: İki Çağ Arasında Fritz Lang
Çocuk Yönetmen

İkinci Bölüm
Klasik Öykü, Romantik Öykü
Yapılması Gereken Bir Kaç Şey: Anthony Mann'ın poetikası
Varolmayan Plan: Nicholas Ray'in Poetikası

Üçüncü Bölüm
Eğer Sinematografik Bir Modernite Varsa
Bir İmgeden Bir Diğerine mi?: Deleuze ve Sinemanın Çağları
Bedenlerin Düşüşü: Rossellini'nin Fiziği
Çinli Kız'ın Kızılı: Godard'ın Politikası

Dördüncü Bölüm
Sinemanın Masalları, Bir Yüzyılın Tarihleri [Hikâyeleri]
Belgesel Kurmaca: Marker ve Hatıra Kurmacası
Kıssadan Hissesi Olmayan Bir Masal:
Godard, Sinema, Tarihler [Hikâyeler]

Kaynakça
Dizin

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat