Ama Söz'ü de unutmadan: "Masal"laştırıyor fotograf dünyamızı. O dünya çoğumuza—üyesi olmayanlara—yabancı, tabiî ki; zaten Çakar da türlü 'kamuflaj'lar kullanıyor, o dünyanın 'mensuban'ını betimlerken, ama, yer yer kahkahalarla okuduğumuz metinler, bir yandan da, 'matrak'lıklarının arkasından, 'cemaatleşme'nin sorunlarını, giderek sakıncalarını anımsatıyor bize—aslında hepimize ortak bir tarihe geri götürüyor bizi…
O 'mensuban', herhalde, tek tek tanıyacaklardır kendilerini, Çakar'ın “Masallar”ını okurken, ama, biz de, o 'cemaat'in içinde yer almayanlar; ama onun içinde yer aldığı toplumun üyeleri, olarak, belki, kendi yerlerimizle ilgili ipuçları bulabiliriz, bu “Masallar”da…
ORUÇ ARUOBA
Ama Söz'ü de unutmadan: "Masal"laştırıyor fotograf dünyamızı. O dünya çoğumuza—üyesi olmayanlara—yabancı, tabiî ki; zaten Çakar da türlü 'kamuflaj'lar kullanıyor, o dünyanın 'mensuban'ını betimlerken, ama, yer yer kahkahalarla okuduğumuz metinler, bir yandan da, 'matrak'lıklarının arkasından, 'cemaatleşme'nin sorunlarını, giderek sakıncalarını anımsatıyor bize—aslında hepimize ortak bir tarihe geri götürüyor bizi…
O 'mensuban', herhalde, tek tek tanıyacaklardır kendilerini, Çakar'ın “Masallar”ını okurken, ama, biz de, o 'cemaat'in içinde yer almayanlar; ama onun içinde yer aldığı toplumun üyeleri, olarak, belki, kendi yerlerimizle ilgili ipuçları bulabiliriz, bu “Masallar”da…
ORUÇ ARUOBA