#smrgKİTABEVİ Soğuk Ateş: Son Adım Üzerine Yazılar - 2024
Editör:
Kapak Tasarım:
Emine Bora
Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Melek Aydoğa
Basıldığı Matbaa:
Yaylacık Matbaası
Dizi Adı:
Bilge Karasu Edebiyat İncelemeleri Dizisi
ISBN-10:
6053163954
Kargoya Teslim Süresi:
4&6
Hazırlayan:
Melek Aydoğan
Cilt:
Amerikan Cilt
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
320
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024
Resimleyen:
Dilşad Aladağ
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
181,76
Havale/EFT ile:
176,31
Siparişiniz 4&6 iş günü arasında kargoda
1199230502
617421
https://www.simurgkitabevi.com/soguk-ates-son-adim-uzerine-yazilar-2024
Soğuk Ateş: Son Adım Üzerine Yazılar - 2024 #smrgKİTABEVİ
181.76
KATKILAR Bülent Eken, Erhan Meydan, Fatih Altuğ, Jale Özata Dirlikyapan, Mahmut Mutman, Mehmet Fatih Uslu, Merve Eflatun, Selver Sezen Kutup, Şükrü Argın, Umut Tümay Arslan, Yalçın Armağan, Zekiye Antakyalıoğlu
Yazının imkânlarını, dilin ve anlatmanın sınırlarını ilk romanından itibaren sorun edinmiş bir yazar Ayhan Geçgin. Okur ve eleştirmenler tarafından tartışılmaya devam eden romanı Son Adım ve kahramanı Alisan da bunun çarpıcı bir örneğiydi. Soğuk Ateş bu tartışmaları bir bağlama kavuşturmayı, yazarın ve kahramanının sorunsalına başka açılardan yaklaşmayı deneyen bir derleme.
Soğuk Ateş'teki yazılar, Geçgin'in ve eserinin başlattığı düşünme sürecini eleştirinin kavram ve yöntemleriyle sürdürüyor. Karakterlerin, anlatım teknikleri ve olay örgüsünün yerini kavramlar, açıklama yöntemleri ve analitik yaklaşım alıyor ama temel meseleden hiç uzaklaşılmıyor: Yaşantı nasıl ve ne ölçüde bir edebi esere aktarılabilir, yazar anlatmak istediğine ne kadar yaklaşabilir, dil yaşantıyı dolaysızca aktarabilme gücüne sahip midir? Geçgin'le yapılan söyleşi de hem bu sorunun hem de onu açıklama çabasının derinleştirilmesini sağlıyor.
Edebiyatın sadece sağaltıcı bir işlevle sınırlanamayacağını, yaşantının kavranması ve aktarılmasında onun da türlü badire ve yaralardan nasibini alacağını gösteren bu ufuk açıcı derlemeyi tüm edebiyatseverlerin dikkatine sunuyoruz.
İÇİNDEKİLER
Sunuş - Melek Aydoğan
Ciğere Dolan Su, İpe Çekilen Beden: Son Adım'da Varoluş Kaygısından Yok Olma Korkusuna - Yalçın Armağan
Yıkıntılarını Diken Roman: Son Adım'ın Üslubunda Farklılaşmalar ve Dilsizliği Arayan Dil - Jale Özata Dirlikyapan
Önceki Adım - Mahmut Mutman
Alisan Ölmeli - Bülent Eken
Başlangıç ile Son Arasında İmkânsız Bir "Son Adım" - Erhan Meydan
Eşik-Roman Olarak Son Adım: Agambenci Bir Okuma - Zekiye Antakyalıoğlu
Son Adım'da Karışımlar, Sesler ve Diller - Fatih Altuğ
İki Erkek Hikâyesi - Mehmet Fatih Uslu
"İnsan Bir Hiç Değildir", Ya Hayvan?: Son Adım'da İnsan-Hayvan Zikzakları - Selver Sezen Kutup
İmkânsız Bir Yolculuğun Edebi Haritalaması: Son Adım'ın Döngüleşen Mekânları - Merve Eflatun
Konuşmalar
"Güzel Günler Görebileceğimiz Bir Geleceğe Giden Yolun Kayboluşu" - Umut Tümay Arslan, Şükrü Argın
"Aslında Bir Dördüncü Tekil Olsaydı Onunla Yazardım" - Ayhan Geçgin, Melek Aydoğan
"Güçsüzlük İçinde Işıyan Bir Şey Gerçekten Var mı?" - Alisan, Melek Aydoğan
Kaynakça
Dizin
Katkıda Bulunanlar
Yazının imkânlarını, dilin ve anlatmanın sınırlarını ilk romanından itibaren sorun edinmiş bir yazar Ayhan Geçgin. Okur ve eleştirmenler tarafından tartışılmaya devam eden romanı Son Adım ve kahramanı Alisan da bunun çarpıcı bir örneğiydi. Soğuk Ateş bu tartışmaları bir bağlama kavuşturmayı, yazarın ve kahramanının sorunsalına başka açılardan yaklaşmayı deneyen bir derleme.
Soğuk Ateş'teki yazılar, Geçgin'in ve eserinin başlattığı düşünme sürecini eleştirinin kavram ve yöntemleriyle sürdürüyor. Karakterlerin, anlatım teknikleri ve olay örgüsünün yerini kavramlar, açıklama yöntemleri ve analitik yaklaşım alıyor ama temel meseleden hiç uzaklaşılmıyor: Yaşantı nasıl ve ne ölçüde bir edebi esere aktarılabilir, yazar anlatmak istediğine ne kadar yaklaşabilir, dil yaşantıyı dolaysızca aktarabilme gücüne sahip midir? Geçgin'le yapılan söyleşi de hem bu sorunun hem de onu açıklama çabasının derinleştirilmesini sağlıyor.
Edebiyatın sadece sağaltıcı bir işlevle sınırlanamayacağını, yaşantının kavranması ve aktarılmasında onun da türlü badire ve yaralardan nasibini alacağını gösteren bu ufuk açıcı derlemeyi tüm edebiyatseverlerin dikkatine sunuyoruz.
İÇİNDEKİLER
Sunuş - Melek Aydoğan
Ciğere Dolan Su, İpe Çekilen Beden: Son Adım'da Varoluş Kaygısından Yok Olma Korkusuna - Yalçın Armağan
Yıkıntılarını Diken Roman: Son Adım'ın Üslubunda Farklılaşmalar ve Dilsizliği Arayan Dil - Jale Özata Dirlikyapan
Önceki Adım - Mahmut Mutman
Alisan Ölmeli - Bülent Eken
Başlangıç ile Son Arasında İmkânsız Bir "Son Adım" - Erhan Meydan
Eşik-Roman Olarak Son Adım: Agambenci Bir Okuma - Zekiye Antakyalıoğlu
Son Adım'da Karışımlar, Sesler ve Diller - Fatih Altuğ
İki Erkek Hikâyesi - Mehmet Fatih Uslu
"İnsan Bir Hiç Değildir", Ya Hayvan?: Son Adım'da İnsan-Hayvan Zikzakları - Selver Sezen Kutup
İmkânsız Bir Yolculuğun Edebi Haritalaması: Son Adım'ın Döngüleşen Mekânları - Merve Eflatun
Konuşmalar
"Güzel Günler Görebileceğimiz Bir Geleceğe Giden Yolun Kayboluşu" - Umut Tümay Arslan, Şükrü Argın
"Aslında Bir Dördüncü Tekil Olsaydı Onunla Yazardım" - Ayhan Geçgin, Melek Aydoğan
"Güçsüzlük İçinde Işıyan Bir Şey Gerçekten Var mı?" - Alisan, Melek Aydoğan
Kaynakça
Dizin
Katkıda Bulunanlar
KATKILAR Bülent Eken, Erhan Meydan, Fatih Altuğ, Jale Özata Dirlikyapan, Mahmut Mutman, Mehmet Fatih Uslu, Merve Eflatun, Selver Sezen Kutup, Şükrü Argın, Umut Tümay Arslan, Yalçın Armağan, Zekiye Antakyalıoğlu
Yazının imkânlarını, dilin ve anlatmanın sınırlarını ilk romanından itibaren sorun edinmiş bir yazar Ayhan Geçgin. Okur ve eleştirmenler tarafından tartışılmaya devam eden romanı Son Adım ve kahramanı Alisan da bunun çarpıcı bir örneğiydi. Soğuk Ateş bu tartışmaları bir bağlama kavuşturmayı, yazarın ve kahramanının sorunsalına başka açılardan yaklaşmayı deneyen bir derleme.
Soğuk Ateş'teki yazılar, Geçgin'in ve eserinin başlattığı düşünme sürecini eleştirinin kavram ve yöntemleriyle sürdürüyor. Karakterlerin, anlatım teknikleri ve olay örgüsünün yerini kavramlar, açıklama yöntemleri ve analitik yaklaşım alıyor ama temel meseleden hiç uzaklaşılmıyor: Yaşantı nasıl ve ne ölçüde bir edebi esere aktarılabilir, yazar anlatmak istediğine ne kadar yaklaşabilir, dil yaşantıyı dolaysızca aktarabilme gücüne sahip midir? Geçgin'le yapılan söyleşi de hem bu sorunun hem de onu açıklama çabasının derinleştirilmesini sağlıyor.
Edebiyatın sadece sağaltıcı bir işlevle sınırlanamayacağını, yaşantının kavranması ve aktarılmasında onun da türlü badire ve yaralardan nasibini alacağını gösteren bu ufuk açıcı derlemeyi tüm edebiyatseverlerin dikkatine sunuyoruz.
İÇİNDEKİLER
Sunuş - Melek Aydoğan
Ciğere Dolan Su, İpe Çekilen Beden: Son Adım'da Varoluş Kaygısından Yok Olma Korkusuna - Yalçın Armağan
Yıkıntılarını Diken Roman: Son Adım'ın Üslubunda Farklılaşmalar ve Dilsizliği Arayan Dil - Jale Özata Dirlikyapan
Önceki Adım - Mahmut Mutman
Alisan Ölmeli - Bülent Eken
Başlangıç ile Son Arasında İmkânsız Bir "Son Adım" - Erhan Meydan
Eşik-Roman Olarak Son Adım: Agambenci Bir Okuma - Zekiye Antakyalıoğlu
Son Adım'da Karışımlar, Sesler ve Diller - Fatih Altuğ
İki Erkek Hikâyesi - Mehmet Fatih Uslu
"İnsan Bir Hiç Değildir", Ya Hayvan?: Son Adım'da İnsan-Hayvan Zikzakları - Selver Sezen Kutup
İmkânsız Bir Yolculuğun Edebi Haritalaması: Son Adım'ın Döngüleşen Mekânları - Merve Eflatun
Konuşmalar
"Güzel Günler Görebileceğimiz Bir Geleceğe Giden Yolun Kayboluşu" - Umut Tümay Arslan, Şükrü Argın
"Aslında Bir Dördüncü Tekil Olsaydı Onunla Yazardım" - Ayhan Geçgin, Melek Aydoğan
"Güçsüzlük İçinde Işıyan Bir Şey Gerçekten Var mı?" - Alisan, Melek Aydoğan
Kaynakça
Dizin
Katkıda Bulunanlar
Yazının imkânlarını, dilin ve anlatmanın sınırlarını ilk romanından itibaren sorun edinmiş bir yazar Ayhan Geçgin. Okur ve eleştirmenler tarafından tartışılmaya devam eden romanı Son Adım ve kahramanı Alisan da bunun çarpıcı bir örneğiydi. Soğuk Ateş bu tartışmaları bir bağlama kavuşturmayı, yazarın ve kahramanının sorunsalına başka açılardan yaklaşmayı deneyen bir derleme.
Soğuk Ateş'teki yazılar, Geçgin'in ve eserinin başlattığı düşünme sürecini eleştirinin kavram ve yöntemleriyle sürdürüyor. Karakterlerin, anlatım teknikleri ve olay örgüsünün yerini kavramlar, açıklama yöntemleri ve analitik yaklaşım alıyor ama temel meseleden hiç uzaklaşılmıyor: Yaşantı nasıl ve ne ölçüde bir edebi esere aktarılabilir, yazar anlatmak istediğine ne kadar yaklaşabilir, dil yaşantıyı dolaysızca aktarabilme gücüne sahip midir? Geçgin'le yapılan söyleşi de hem bu sorunun hem de onu açıklama çabasının derinleştirilmesini sağlıyor.
Edebiyatın sadece sağaltıcı bir işlevle sınırlanamayacağını, yaşantının kavranması ve aktarılmasında onun da türlü badire ve yaralardan nasibini alacağını gösteren bu ufuk açıcı derlemeyi tüm edebiyatseverlerin dikkatine sunuyoruz.
İÇİNDEKİLER
Sunuş - Melek Aydoğan
Ciğere Dolan Su, İpe Çekilen Beden: Son Adım'da Varoluş Kaygısından Yok Olma Korkusuna - Yalçın Armağan
Yıkıntılarını Diken Roman: Son Adım'ın Üslubunda Farklılaşmalar ve Dilsizliği Arayan Dil - Jale Özata Dirlikyapan
Önceki Adım - Mahmut Mutman
Alisan Ölmeli - Bülent Eken
Başlangıç ile Son Arasında İmkânsız Bir "Son Adım" - Erhan Meydan
Eşik-Roman Olarak Son Adım: Agambenci Bir Okuma - Zekiye Antakyalıoğlu
Son Adım'da Karışımlar, Sesler ve Diller - Fatih Altuğ
İki Erkek Hikâyesi - Mehmet Fatih Uslu
"İnsan Bir Hiç Değildir", Ya Hayvan?: Son Adım'da İnsan-Hayvan Zikzakları - Selver Sezen Kutup
İmkânsız Bir Yolculuğun Edebi Haritalaması: Son Adım'ın Döngüleşen Mekânları - Merve Eflatun
Konuşmalar
"Güzel Günler Görebileceğimiz Bir Geleceğe Giden Yolun Kayboluşu" - Umut Tümay Arslan, Şükrü Argın
"Aslında Bir Dördüncü Tekil Olsaydı Onunla Yazardım" - Ayhan Geçgin, Melek Aydoğan
"Güçsüzlük İçinde Işıyan Bir Şey Gerçekten Var mı?" - Alisan, Melek Aydoğan
Kaynakça
Dizin
Katkıda Bulunanlar
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.