Cumhuriyet'in ellinci kuruluş yılını kutladığımız şu dönemde, bir tiyatro adamı olarak, Atatürk'ün büyük söylevini sahneye uyarlamak gibi zor ve ağır bir işi yüklenmemizin nedeni bundan dolayıdır. Oysa bu yapıt bir film senaryosuna daha uygundur. Çünkü çeşitli durumların birbirleriyle olan çapraşık ilişkileri, dört yıllık bir süre içindeki çok yönlü olaylar bu olaylar içindeki olumlu olumsuz yönleriyle çeşitli insanlar, aynı anda gösterilmesi gereken karşıtlar, yeni ve eski insanın çatışması ve daha bir çok özellikler böyle bir yapıtın en iyi sinema sanatı yoluyla yansıtılabileceğini gösterir.
Bütün bu zorlukları göze alarak, bizde, hiç olmazsa bu büyük yapıtın içeriğini ortaya çıkartmak ereğiyle (kronolojik gelişmeyi bozmadan) bazı seçmeler yaparak işe giriştik. Böyle "epik" niteliği olan bir yapıtın sahne üzerine getirilebilmesi içinde açık biçimin özelliklerinden yararlandık. Çağdaş tiyatroda "açık biçim" ve "collage" tekniği, başka biçimlerden daha ön düzeyde olduğu gibi, bu aynı zamanda geleneksel Türk tiyatrosunun niteliklerine de daha yakın bir çalışmayı sağlamaktadır.
Bu çok zor işin üstesinden gelip gelemediğimizi biraz da bu yapıtın sahne üzerindeki uygulaması gösterecektir. Başarısız da olabilir, başarılı da... Açık biçimde yazıldığı için, sahne üzerinde de düzeltmeler, budamalar ve eklemeler yapılabilir. Elbette, bu oyunun başarılı olabilmesi için bütün gücümüzle çalışacağız. (Önsöz'den)
Cumhuriyet'in ellinci kuruluş yılını kutladığımız şu dönemde, bir tiyatro adamı olarak, Atatürk'ün büyük söylevini sahneye uyarlamak gibi zor ve ağır bir işi yüklenmemizin nedeni bundan dolayıdır. Oysa bu yapıt bir film senaryosuna daha uygundur. Çünkü çeşitli durumların birbirleriyle olan çapraşık ilişkileri, dört yıllık bir süre içindeki çok yönlü olaylar bu olaylar içindeki olumlu olumsuz yönleriyle çeşitli insanlar, aynı anda gösterilmesi gereken karşıtlar, yeni ve eski insanın çatışması ve daha bir çok özellikler böyle bir yapıtın en iyi sinema sanatı yoluyla yansıtılabileceğini gösterir.
Bütün bu zorlukları göze alarak, bizde, hiç olmazsa bu büyük yapıtın içeriğini ortaya çıkartmak ereğiyle (kronolojik gelişmeyi bozmadan) bazı seçmeler yaparak işe giriştik. Böyle "epik" niteliği olan bir yapıtın sahne üzerine getirilebilmesi içinde açık biçimin özelliklerinden yararlandık. Çağdaş tiyatroda "açık biçim" ve "collage" tekniği, başka biçimlerden daha ön düzeyde olduğu gibi, bu aynı zamanda geleneksel Türk tiyatrosunun niteliklerine de daha yakın bir çalışmayı sağlamaktadır.
Bu çok zor işin üstesinden gelip gelemediğimizi biraz da bu yapıtın sahne üzerindeki uygulaması gösterecektir. Başarısız da olabilir, başarılı da... Açık biçimde yazıldığı için, sahne üzerinde de düzeltmeler, budamalar ve eklemeler yapılabilir. Elbette, bu oyunun başarılı olabilmesi için bütün gücümüzle çalışacağız. (Önsöz'den)