#smrgKİTABEVİ Stanislavski'den Grotowski'ye Meyerhold'den Brecht'e Oyunculukta Yöntem ve Rol Çalışmaları - 2020

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Yalın Yayıncılık
Dizi Adı:
Araştırma İnceleme
ISBN-10:
6052819944
Kargoya Teslim Süresi:
3&6
Stok Kodu:
1199090493
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
160 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
172,50
Havale/EFT ile: 167,33
Bu üründen 1 adet satın alınmıştır.
Siparişiniz 3&6 iş günü arasında kargoda
1199090493
476340
Stanislavski'den Grotowski'ye Meyerhold'den Brecht'e Oyunculukta Yöntem ve Rol Çalışmaları -        2020
Stanislavski'den Grotowski'ye Meyerhold'den Brecht'e Oyunculukta Yöntem ve Rol Çalışmaları - 2020 #smrgKİTABEVİ
172.50
Ömer Yıldırım'ın tiyatro insanlarıyla yaptığı bu görüşmelerde ülkemizde tiyatro sanatının gerçek durumunun ne olduğu ve daha başarılı bir duruma gelmesi için neler yapılması gerektiği konusu değişik açılardan irdelenerek aydınlatılmaya çalışılıyor. Görüşülen sanatçıların sorulara verdikleri yanıtları okudukça önümüzde her biri farklı ve özgün yöntemlerle kendini ayırt eden okulların kapıları açılıyor. Yale Tiyatro Okulu, Actor's Studio, Royal Academy of Dramatic Art gibi batılı ülkelerdeki eğitim kurumlarıyla Türkiye'deki konservatuarlar ve tiyatro okullarını karşılaştırabileceğimiz çeşitli boyutlar ortaya çıkıyor. Dünyadaki kültür politikalarının tiyatro sanatını ve dolayısıyla oyuncunun yetişmesini nasıl etkilediği, sahne ve seyirci kitlesinin etkileşimi gibi sorunların da tartışıldığını görüyoruz. - Cevat Çapan

Role nasıl hazırlanıyorlar? Ayla Algan, Can Gürzap, Engin Alkan, Haldun Dormen, Haluk Bilginer, İpek Bilgin, Kayhan Yıldızoğlu, Metin Akpınar, Serkan Keskin, Suna Keskin ve Zafer Algöz Bu söyleşileri yaparken; amaç, oyunculuk yöntemleri ve rol çalışmalarını teorik çalışmalardan öğrenmek yerine bizzat oyunculuk eğitimi veren tiyatro oyuncularının deneyimlerinden yararlanmak ve uyguladıkları yöntemleri öğrenmek üzere bir saha çalışması yapmaktı. Benim için büyük bir kazanç oldu. - Ömer Yıldırım

Ömer Yıldırım'ın tiyatro insanlarıyla yaptığı bu görüşmelerde ülkemizde tiyatro sanatının gerçek durumunun ne olduğu ve daha başarılı bir duruma gelmesi için neler yapılması gerektiği konusu değişik açılardan irdelenerek aydınlatılmaya çalışılıyor. Görüşülen sanatçıların sorulara verdikleri yanıtları okudukça önümüzde her biri farklı ve özgün yöntemlerle kendini ayırt eden okulların kapıları açılıyor. Yale Tiyatro Okulu, Actor's Studio, Royal Academy of Dramatic Art gibi batılı ülkelerdeki eğitim kurumlarıyla Türkiye'deki konservatuarlar ve tiyatro okullarını karşılaştırabileceğimiz çeşitli boyutlar ortaya çıkıyor. Dünyadaki kültür politikalarının tiyatro sanatını ve dolayısıyla oyuncunun yetişmesini nasıl etkilediği, sahne ve seyirci kitlesinin etkileşimi gibi sorunların da tartışıldığını görüyoruz. - Cevat Çapan

Role nasıl hazırlanıyorlar? Ayla Algan, Can Gürzap, Engin Alkan, Haldun Dormen, Haluk Bilginer, İpek Bilgin, Kayhan Yıldızoğlu, Metin Akpınar, Serkan Keskin, Suna Keskin ve Zafer Algöz Bu söyleşileri yaparken; amaç, oyunculuk yöntemleri ve rol çalışmalarını teorik çalışmalardan öğrenmek yerine bizzat oyunculuk eğitimi veren tiyatro oyuncularının deneyimlerinden yararlanmak ve uyguladıkları yöntemleri öğrenmek üzere bir saha çalışması yapmaktı. Benim için büyük bir kazanç oldu. - Ömer Yıldırım

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat