#smrgKİTABEVİ Stoacıların Çelişkileri Üzerine - 2024
Editör:
Kapak Tasarım:
Mr. Z & Z
Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Kapak Görseli:
Marcus Aurelius büstü, Metropolitan Sanat Müzesi.
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
Doğu Batı Yayınları - 433; Felsefe Dizisi - 122
ISBN-10:
6258123968
Kargoya Teslim Süresi:
4&6
Hazırlayan:
Taşkın Takış, Ufuk Coşkun
Cilt:
Amerikan Cilt
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
99
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024
Çeviren:
Büşra Akkökler Karatekeli
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
91,00
Taksitli fiyat:
9 x 11,12
Siparişiniz 4&6 iş günü arasında kargoda
1199230696
617610
https://www.simurgkitabevi.com/stoacilarin-celiskileri-uzerine-2024
Stoacıların Çelişkileri Üzerine - 2024 #smrgKİTABEVİ
91.00
Stoacılık üzerine ilk klasik eleştirel metinlerden biri Plutarkhos'a aittir.
Plutarkhos'un Stoacılara ve Epikurosçulara olan eleştirileri temelde onların Platon'dan çokça istifade etmelerine rağmen bunu eserlerinde belirtmemeleri ve aksine onu, Plutarkhos'a göre, şiddetle ve haksızca eleştirmeleri çevresinde yoğunlaşmaktadır. Plutarkhos'a göre, Stoacılar ve Epikurosçular hem insan doğası konusunda hem de metafizik düşüncelerinde yanılmışlar ve Platon'dan uzaklaşarak çelişkiye düşmüşlerdir. Plutarkhos'un ısrarla karşı çıktığı nokta özellikle Stoacıların materyalist metafizik anlayışlarıdır. Bu anlayışa göre, Stoacılar Tanrı ve madde diye iki ayrı ilke olduğunu kabul etseler de, onlar için Tanrı madde olmamakla birlikte bedendir.
Stoacılar amaçlarını ‘doğaya uygun yaşamak' olarak tanımlamışlardır. Burada ilk olarak doğadan ne anlaşılması gerektiği ortaya konmalıdır. Cansız varlıkların doğası ile canlıların doğası farklıdır, doğalarının gerektirdikleri de bu sebeple farklı olacaktır. Ateşin doğasında yukarı doğru hareket etmek varken, bitkilerin doğasında beslenme, büyüme, gelişme ve ölme/ kuruma vardır. Rasyonel olmayan hayvanların doğasında bitkilerden farklı olarak hareket etme, duyum ve arzulama vardır. İnsanın onu diğer canlılardan ayıran doğasında ise akıl sahibi olma ve bu aklı kullanma vardır.
Plutarkhos'un Stoacılara ve Epikurosçulara olan eleştirileri temelde onların Platon'dan çokça istifade etmelerine rağmen bunu eserlerinde belirtmemeleri ve aksine onu, Plutarkhos'a göre, şiddetle ve haksızca eleştirmeleri çevresinde yoğunlaşmaktadır. Plutarkhos'a göre, Stoacılar ve Epikurosçular hem insan doğası konusunda hem de metafizik düşüncelerinde yanılmışlar ve Platon'dan uzaklaşarak çelişkiye düşmüşlerdir. Plutarkhos'un ısrarla karşı çıktığı nokta özellikle Stoacıların materyalist metafizik anlayışlarıdır. Bu anlayışa göre, Stoacılar Tanrı ve madde diye iki ayrı ilke olduğunu kabul etseler de, onlar için Tanrı madde olmamakla birlikte bedendir.
Stoacılar amaçlarını ‘doğaya uygun yaşamak' olarak tanımlamışlardır. Burada ilk olarak doğadan ne anlaşılması gerektiği ortaya konmalıdır. Cansız varlıkların doğası ile canlıların doğası farklıdır, doğalarının gerektirdikleri de bu sebeple farklı olacaktır. Ateşin doğasında yukarı doğru hareket etmek varken, bitkilerin doğasında beslenme, büyüme, gelişme ve ölme/ kuruma vardır. Rasyonel olmayan hayvanların doğasında bitkilerden farklı olarak hareket etme, duyum ve arzulama vardır. İnsanın onu diğer canlılardan ayıran doğasında ise akıl sahibi olma ve bu aklı kullanma vardır.
Stoacılık üzerine ilk klasik eleştirel metinlerden biri Plutarkhos'a aittir.
Plutarkhos'un Stoacılara ve Epikurosçulara olan eleştirileri temelde onların Platon'dan çokça istifade etmelerine rağmen bunu eserlerinde belirtmemeleri ve aksine onu, Plutarkhos'a göre, şiddetle ve haksızca eleştirmeleri çevresinde yoğunlaşmaktadır. Plutarkhos'a göre, Stoacılar ve Epikurosçular hem insan doğası konusunda hem de metafizik düşüncelerinde yanılmışlar ve Platon'dan uzaklaşarak çelişkiye düşmüşlerdir. Plutarkhos'un ısrarla karşı çıktığı nokta özellikle Stoacıların materyalist metafizik anlayışlarıdır. Bu anlayışa göre, Stoacılar Tanrı ve madde diye iki ayrı ilke olduğunu kabul etseler de, onlar için Tanrı madde olmamakla birlikte bedendir.
Stoacılar amaçlarını ‘doğaya uygun yaşamak' olarak tanımlamışlardır. Burada ilk olarak doğadan ne anlaşılması gerektiği ortaya konmalıdır. Cansız varlıkların doğası ile canlıların doğası farklıdır, doğalarının gerektirdikleri de bu sebeple farklı olacaktır. Ateşin doğasında yukarı doğru hareket etmek varken, bitkilerin doğasında beslenme, büyüme, gelişme ve ölme/ kuruma vardır. Rasyonel olmayan hayvanların doğasında bitkilerden farklı olarak hareket etme, duyum ve arzulama vardır. İnsanın onu diğer canlılardan ayıran doğasında ise akıl sahibi olma ve bu aklı kullanma vardır.
Plutarkhos'un Stoacılara ve Epikurosçulara olan eleştirileri temelde onların Platon'dan çokça istifade etmelerine rağmen bunu eserlerinde belirtmemeleri ve aksine onu, Plutarkhos'a göre, şiddetle ve haksızca eleştirmeleri çevresinde yoğunlaşmaktadır. Plutarkhos'a göre, Stoacılar ve Epikurosçular hem insan doğası konusunda hem de metafizik düşüncelerinde yanılmışlar ve Platon'dan uzaklaşarak çelişkiye düşmüşlerdir. Plutarkhos'un ısrarla karşı çıktığı nokta özellikle Stoacıların materyalist metafizik anlayışlarıdır. Bu anlayışa göre, Stoacılar Tanrı ve madde diye iki ayrı ilke olduğunu kabul etseler de, onlar için Tanrı madde olmamakla birlikte bedendir.
Stoacılar amaçlarını ‘doğaya uygun yaşamak' olarak tanımlamışlardır. Burada ilk olarak doğadan ne anlaşılması gerektiği ortaya konmalıdır. Cansız varlıkların doğası ile canlıların doğası farklıdır, doğalarının gerektirdikleri de bu sebeple farklı olacaktır. Ateşin doğasında yukarı doğru hareket etmek varken, bitkilerin doğasında beslenme, büyüme, gelişme ve ölme/ kuruma vardır. Rasyonel olmayan hayvanların doğasında bitkilerden farklı olarak hareket etme, duyum ve arzulama vardır. İnsanın onu diğer canlılardan ayıran doğasında ise akıl sahibi olma ve bu aklı kullanma vardır.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 91,00 | 91,00 |
2 | 47,32 | 94,64 |
3 | 32,15 | 96,46 |
6 | 16,38 | 98,28 |
9 | 11,12 | 100,10 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 91,00 | 91,00 |
2 | 47,32 | 94,64 |
3 | 32,15 | 96,46 |
6 | 16,38 | 98,28 |
9 | 11,12 | 100,10 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 91,00 | 91,00 |
2 | 47,32 | 94,64 |
3 | 32,15 | 96,46 |
6 | 16,38 | 98,28 |
9 | 11,12 | 100,10 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 91,00 | 91,00 |
2 | 47,32 | 94,64 |
3 | 32,15 | 96,46 |
6 | 16,38 | 98,28 |
9 | 11,12 | 100,10 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 91,00 | 91,00 |
2 | 47,32 | 94,64 |
3 | 32,15 | 96,46 |
6 | 16,38 | 98,28 |
9 | 11,12 | 100,10 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 91,00 | 91,00 |
2 | 47,32 | 94,64 |
3 | 32,15 | 96,46 |
6 | 16,38 | 98,28 |
9 | 11,12 | 100,10 |
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 91,00 | 91,00 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.