Doktorları ruhani ve bedenî hekim diye ikiye ayıran Mevlana'ya göre ruhani hekimler tasavvuf ehli olup insanı inanç ve itikat yönünden tedavi eden, rahatlatan kimselerdi. Bedenî hekimler ise insanı gıdalarla, meyvelerle doyuran, kuvvetlendiren, tedaviyle yaşatan insanlardı. Elbette günümüzün ruh sağlığı ve tıp anlayışı bu yaklaşımdan oldukça farklıdır ama İslam dünyasında kitleler nezdinde hâlâ Mevlana'nın anlayışı hâkimdir. Halkın anlayışıyla ruh sağlığı profesyonellerinin yaklaşımı arasındaki farkın giderilmesi, bir ortayol bulunması için çok ama çok daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır. Bayzan'ın gayretlerini de bu çerçevede değerlendirmek isterim. -Prof. Dr. Erol Göka-
Sûfi ile Terapist çok kapsamlı ve güzel bir çaba. Bu alanda öncü bir çalışma olmuş. Tebrik ediyorum. -Prof. Dr. Kemal Sayar-
Doktorları ruhani ve bedenî hekim diye ikiye ayıran Mevlana'ya göre ruhani hekimler tasavvuf ehli olup insanı inanç ve itikat yönünden tedavi eden, rahatlatan kimselerdi. Bedenî hekimler ise insanı gıdalarla, meyvelerle doyuran, kuvvetlendiren, tedaviyle yaşatan insanlardı. Elbette günümüzün ruh sağlığı ve tıp anlayışı bu yaklaşımdan oldukça farklıdır ama İslam dünyasında kitleler nezdinde hâlâ Mevlana'nın anlayışı hâkimdir. Halkın anlayışıyla ruh sağlığı profesyonellerinin yaklaşımı arasındaki farkın giderilmesi, bir ortayol bulunması için çok ama çok daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır. Bayzan'ın gayretlerini de bu çerçevede değerlendirmek isterim. -Prof. Dr. Erol Göka-
Sûfi ile Terapist çok kapsamlı ve güzel bir çaba. Bu alanda öncü bir çalışma olmuş. Tebrik ediyorum. -Prof. Dr. Kemal Sayar-