Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'den önceki ve sonraki peygamberlerin varlığı, O'nun varlığı için bir mukaddime gibidir. O, hülâsâdır, neticedir, özdür, resûl ve nebîlerin en sevgilisidir. Allah'ın ahlâkı, yüce Mevlâmızın peygamberleri vasıtasıyla gönderdiği şeriatlarıdır. Sûfîlere göre, Allah'ın ahlâkının tamamı, Hz. Muhammed (s.a.v.)'dedir. Aynaların en düzgünü, Hz. Muhammed (s.a.v.)'in aynasıdır. Allah o aynaya en mükemmel şekliyle tecellî etmiştir; onun için son peygamber O'dur. Kişi, kendi aynasına yansıması için, Hz. Muhammed'in aynasında tecellî eden Hakk'a bakmalıdır. İşte o zaman Hakk'ı kendi yansıttığı güzelliği ile Hz. Muhammed'in gördüğü gibi görebilir. O, kişinin gözündeki aydınlıktır. Sahabenin yaşamış olduğu, tam da budur.
Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'den önceki ve sonraki peygamberlerin varlığı, O'nun varlığı için bir mukaddime gibidir. O, hülâsâdır, neticedir, özdür, resûl ve nebîlerin en sevgilisidir. Allah'ın ahlâkı, yüce Mevlâmızın peygamberleri vasıtasıyla gönderdiği şeriatlarıdır. Sûfîlere göre, Allah'ın ahlâkının tamamı, Hz. Muhammed (s.a.v.)'dedir. Aynaların en düzgünü, Hz. Muhammed (s.a.v.)'in aynasıdır. Allah o aynaya en mükemmel şekliyle tecellî etmiştir; onun için son peygamber O'dur. Kişi, kendi aynasına yansıması için, Hz. Muhammed'in aynasında tecellî eden Hakk'a bakmalıdır. İşte o zaman Hakk'ı kendi yansıttığı güzelliği ile Hz. Muhammed'in gördüğü gibi görebilir. O, kişinin gözündeki aydınlıktır. Sahabenin yaşamış olduğu, tam da budur.