1199179031
565112
https://www.simurgkitabevi.com/tam-kelimelere-siginmak
Tam Kelimelere Sığınmak - #smrgKİTABEVİ
0.00
İrfânî bir bakış açısıyla düşünürsek hepimiz Allahtan gelmiş kelimeleriz ve bu görünen âlemde anlamımız/varlığımız tükendiğinde tekrar aslî kaynağımız olan Allaha döneceğiz. Bunun bir anlamı da şudur: Allah bilinmezliğini bizim kelimelerimizle bilinir hâle dönüştürüyor.Dolayısıyla her kelime Onun güzel isimlerine karşılık geliyor ve bizler de zaten o isimlerin terkibinden oluşmuş varlıklarız. Öyleyse kelimeleri anlamak/okumak bir yerde bu güzel isimlerin sâhibini okumak/anlamak/bilmek anlamına geliyor. Bu noktada hepimiz yarım kelimeleriz ve ne zaman aslımızla bütünleşirsek o zaman ancak tam kelimeler hâline gelebiliriz. Başka bir deyişle Benden Bize geçmek, yarım kelimelerden tam kelimelere geçmektir.Yarım kelimelerin oluşturduğu âlem Kesret Âlemi yani çokluk âlemidir; tam kelimelerin âlemi ise Vahdet Âlemidir, yani Teklik âlemi. Mutlak Varlık her an halk-ı cedîd realitesiyle kendini Ahadiyyetten Vâhidiyyete dönüştürmektedir. Ama gerçekte bütün bu kelimelerin arkasında tek anlam vardır. Bu nedenle mânâ hüvallah denmiştir. Anlaşılıyor ki bütün kelimeler, tek bir mânânın farklı açılımları/anlatımlarıdır. Yarım kelimeler/Kesret insanı şirke düşürür; tam kelimeler/Vahdet ise insanı Tevhîde götürür. Bu nedenle olacak ki, Tevhîd kelimesinin öncesi nefy, sonrası ispattır. Lâ süpürgesiyle yollar süpürülmeden İllâllah sarayına girilmez.Kaç nehire, kaç göle yansımakta dolunay?Bakma sen bu kesrete; Allah: Ahad, Allah: Hayy!Ayın binlerce aksi raks ederken sularda,Ay tektir; ammâ aksi, kesîr olur şuurda.
İrfânî bir bakış açısıyla düşünürsek hepimiz Allahtan gelmiş kelimeleriz ve bu görünen âlemde anlamımız/varlığımız tükendiğinde tekrar aslî kaynağımız olan Allaha döneceğiz. Bunun bir anlamı da şudur: Allah bilinmezliğini bizim kelimelerimizle bilinir hâle dönüştürüyor.Dolayısıyla her kelime Onun güzel isimlerine karşılık geliyor ve bizler de zaten o isimlerin terkibinden oluşmuş varlıklarız. Öyleyse kelimeleri anlamak/okumak bir yerde bu güzel isimlerin sâhibini okumak/anlamak/bilmek anlamına geliyor. Bu noktada hepimiz yarım kelimeleriz ve ne zaman aslımızla bütünleşirsek o zaman ancak tam kelimeler hâline gelebiliriz. Başka bir deyişle Benden Bize geçmek, yarım kelimelerden tam kelimelere geçmektir.Yarım kelimelerin oluşturduğu âlem Kesret Âlemi yani çokluk âlemidir; tam kelimelerin âlemi ise Vahdet Âlemidir, yani Teklik âlemi. Mutlak Varlık her an halk-ı cedîd realitesiyle kendini Ahadiyyetten Vâhidiyyete dönüştürmektedir. Ama gerçekte bütün bu kelimelerin arkasında tek anlam vardır. Bu nedenle mânâ hüvallah denmiştir. Anlaşılıyor ki bütün kelimeler, tek bir mânânın farklı açılımları/anlatımlarıdır. Yarım kelimeler/Kesret insanı şirke düşürür; tam kelimeler/Vahdet ise insanı Tevhîde götürür. Bu nedenle olacak ki, Tevhîd kelimesinin öncesi nefy, sonrası ispattır. Lâ süpürgesiyle yollar süpürülmeden İllâllah sarayına girilmez.Kaç nehire, kaç göle yansımakta dolunay?Bakma sen bu kesrete; Allah: Ahad, Allah: Hayy!Ayın binlerce aksi raks ederken sularda,Ay tektir; ammâ aksi, kesîr olur şuurda.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.