Ortaya çıkan sonuç şaşırtıcıdır. Gerek İbn Arabi'nin gerekse Lao - Tzu ve Çuang - Tzu'nun aleme bakış açıları Vahdet - i Vücud'un temelde aynı, terminolojide farklı iki versiyonu gibidir.
İbn Arabi'nin anladığı şekliyle Zat, Ama', Adem, Kenz - i Mahfi, Gayb Alemi, Hakk, Kader, Rabb, Vahdet, Kesret, Rahman'ın Nefesi, Rahmet, Nefs, Ruh, İnsan - ı Kamil gibi anahtar - kavramların Tao - culuk'da yalnızca ontolojik muadilleri bulunmakla kalmamakta, fakat aynı zamanda bu kavramlar İbn Arabi'de nasıl bir yapı oluşturuyor ve birbirleriyle ne türlü ontolojik ilişkiler içinde bulunuyorlarsa bunların Tao - culuk'daki muadilleri de kendi aralarında bu yapıyı ve bu ilişkileri aynen muhafaza etmektedirler.
Ortaya çıkan sonuç şaşırtıcıdır. Gerek İbn Arabi'nin gerekse Lao - Tzu ve Çuang - Tzu'nun aleme bakış açıları Vahdet - i Vücud'un temelde aynı, terminolojide farklı iki versiyonu gibidir.
İbn Arabi'nin anladığı şekliyle Zat, Ama', Adem, Kenz - i Mahfi, Gayb Alemi, Hakk, Kader, Rabb, Vahdet, Kesret, Rahman'ın Nefesi, Rahmet, Nefs, Ruh, İnsan - ı Kamil gibi anahtar - kavramların Tao - culuk'da yalnızca ontolojik muadilleri bulunmakla kalmamakta, fakat aynı zamanda bu kavramlar İbn Arabi'de nasıl bir yapı oluşturuyor ve birbirleriyle ne türlü ontolojik ilişkiler içinde bulunuyorlarsa bunların Tao - culuk'daki muadilleri de kendi aralarında bu yapıyı ve bu ilişkileri aynen muhafaza etmektedirler.