Ömer Seyfettin'in yazı hayatındaki ilk kitabı, elinizdeki kitabın ilk hikâyesiyle aynı adı taşır: Tarih Ezelî Bir Tekerrürdür! Hikâyeler I-Tarih Ezelî Bir Tekerrürdür! cildinin genel çerçevesi modernizm ve kadının cemiyet hayatındaki yerini yükseltme iddiasıyla gayret gösteren fakat zaman zaman erkek düşmanlığı rengine bürünen feminizmdir.
Bu ciltteki bazı hikâyeler, kitaba adını veren “Tarih Ezelî Bir Tekerrürdür!” başlıklı metinle doğrudan doğruya aynı çizgidedir; bazıları ise bir yanıyla toplumsal değişme ve onunla gelen sorunlar, kadın-erkek ilişkileri ile baş gösteren meseleleri işledikleri için onlara yakın metinlerdir. Bunların dışında, Ömer Seyfettin'in ilgi alanlarından biri de destanlardır. İlyada ve Fin destanı Kalevala'yı Türkçeye aktarmasının bu ilginin sonucu olduğunu söyleyebiliriz. Anlatma esasına bağlı metin kapsamında bulundukları için söz konusu iki tercüme de hikâyeler kısmına dâhil edilmişlerdir.
Ömer Seyfettin'in yazı hayatındaki ilk kitabı, elinizdeki kitabın ilk hikâyesiyle aynı adı taşır: Tarih Ezelî Bir Tekerrürdür! Hikâyeler I-Tarih Ezelî Bir Tekerrürdür! cildinin genel çerçevesi modernizm ve kadının cemiyet hayatındaki yerini yükseltme iddiasıyla gayret gösteren fakat zaman zaman erkek düşmanlığı rengine bürünen feminizmdir.
Bu ciltteki bazı hikâyeler, kitaba adını veren “Tarih Ezelî Bir Tekerrürdür!” başlıklı metinle doğrudan doğruya aynı çizgidedir; bazıları ise bir yanıyla toplumsal değişme ve onunla gelen sorunlar, kadın-erkek ilişkileri ile baş gösteren meseleleri işledikleri için onlara yakın metinlerdir. Bunların dışında, Ömer Seyfettin'in ilgi alanlarından biri de destanlardır. İlyada ve Fin destanı Kalevala'yı Türkçeye aktarmasının bu ilginin sonucu olduğunu söyleyebiliriz. Anlatma esasına bağlı metin kapsamında bulundukları için söz konusu iki tercüme de hikâyeler kısmına dâhil edilmişlerdir.