#smrgKİTABEVİ Tarih: Sondan Bir Önceki Şeyler -

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
ISBN-10:
9789753429290
Kargoya Teslim Süresi:
4&6
Cilt:
Amerikan Cilt
Stok Kodu:
1199163803
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
256 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2021
Çeviren:
Tuncay Birkan
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
150,52
Havale/EFT ile: 146,00
Siparişiniz 4&6 iş günü arasında kargoda
1199163803
549956
Tarih: Sondan Bir Önceki Şeyler -
Tarih: Sondan Bir Önceki Şeyler - #smrgKİTABEVİ
150.52
Tarihçi olgularını ortaya koyup düzenledikten sonra onları yorumlamaya geçer. Yolculuğunu tamamlamak üzeredir. Ama geçmişten geri dönen tarihçi, bugünü terk edip oraya giden kişiyle aynı kişi midir hâlâ ?

Siegfried Kracauer “son, nihai şeyler”in felsefi veya teolojik sistemler aracılığıyla kavranabileceğine inanmaz: Bu nedenle dikkatini “sondan bir önceki şeylere dair geçici bir içgörü kazanmaya” yöneltmiştir. Tarih tam da geçici karakteriyle ilgisini çeker onun; “hâlâ bir isimden yoksun oldukları için gözden kaçırılan ya da yanlış yargılanan hedefleri ve varlık tarzlarını ihya etme” yönünde derin bir arzu duyar. Kracauer'in bu son dönem çalışmasını görünüşte çok farklı sorunlarla uğraşan ilk çalışmalarına, özellikle de fotoğraf ve film hakkındaki çalışmalarına bağlayan da budur. Fotoğrafın tam bir sanat olmayışı gibi tarihin de tam bir bilim olmadığında ısrar eder ve bu karşılaştırmadan kayda değer saptamalar çıkarır.

Bu klasikleşmiş yapıt bir tarih felsefesi veya metodolojisi sunmaya çalışmıyor; her tarih kavrayışının yüzleşmek zorunda kalacağı sorunlar üzerine son derece parlak bir zihnin düşüncelerini sergiliyor. Yapıt, Kracauer'in ölümünden sonra yakın arkadaşı Prof. Kristeller tarafından tamamlanıp kitaplaştırılmıştır.

Tarihçi olgularını ortaya koyup düzenledikten sonra onları yorumlamaya geçer. Yolculuğunu tamamlamak üzeredir. Ama geçmişten geri dönen tarihçi, bugünü terk edip oraya giden kişiyle aynı kişi midir hâlâ ?

Siegfried Kracauer “son, nihai şeyler”in felsefi veya teolojik sistemler aracılığıyla kavranabileceğine inanmaz: Bu nedenle dikkatini “sondan bir önceki şeylere dair geçici bir içgörü kazanmaya” yöneltmiştir. Tarih tam da geçici karakteriyle ilgisini çeker onun; “hâlâ bir isimden yoksun oldukları için gözden kaçırılan ya da yanlış yargılanan hedefleri ve varlık tarzlarını ihya etme” yönünde derin bir arzu duyar. Kracauer'in bu son dönem çalışmasını görünüşte çok farklı sorunlarla uğraşan ilk çalışmalarına, özellikle de fotoğraf ve film hakkındaki çalışmalarına bağlayan da budur. Fotoğrafın tam bir sanat olmayışı gibi tarihin de tam bir bilim olmadığında ısrar eder ve bu karşılaştırmadan kayda değer saptamalar çıkarır.

Bu klasikleşmiş yapıt bir tarih felsefesi veya metodolojisi sunmaya çalışmıyor; her tarih kavrayışının yüzleşmek zorunda kalacağı sorunlar üzerine son derece parlak bir zihnin düşüncelerini sergiliyor. Yapıt, Kracauer'in ölümünden sonra yakın arkadaşı Prof. Kristeller tarafından tamamlanıp kitaplaştırılmıştır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat