#smrgSAHAF Tarihsel Gelişimi İçinde Türk Sanatı - 1983

Basıldığı Matbaa:
Güzel Sanatlar Matbaası
Dizi Adı:
Kargoya Teslim Süresi:
1&3
Stok Kodu:
1199061256
Boyut:
24x30
Sayfa Sayısı:
319 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
1983
Kapak Türü:
Ciltli
Kağıt Türü:
Kuşe Kağıt
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199061256
447228
Tarihsel Gelişimi İçinde Türk Sanatı -        1983
Tarihsel Gelişimi İçinde Türk Sanatı - 1983 #smrgSAHAF
0.00
Tarihsel Gelişimi İçinde Türk Sanatı başlıklı bu kitap, mimarlık ve süsleme sanatlarını, sınırlı boyutlar içinde de olsa tümüyle yansıtmayı amaçlamaktadır. Bu nedenle, Türk mimarlığı belirli dönemler içinde ele alınmaya, vurgulanması gereken noktaların üzerinde durulmaya, bunlar örneklerle kanıtlanmaya çalışılmıştır. Ayrıca basamak niteliğindeki önemli yapıların hemen hemen büyük bir bölümüne, kısa da olsa değinilmiştir. Türk sanatının belirgin özelliklerine genel bir bakış niteliği taşıyan Giriş'ten sonra Birinci bölümde, Anadolu'daki ortama ışık tutması amacıyla, Anadolu Dışı Gelişmeler'e yer verilmiştir. Böylece İslam mimarlığı içinde oluşturulan, daha sonra Anadolu'ya aktarılan tüm değişik işlevli yapıların gelişme süreci belirlenmiş kaynak niteliği vurgulanmış olmaktadır. Bu bölüme gereksinim duyulmasının bir diğer nedeni de, ilgili yayınları bulmanın zorluğudur. İkinci bölümde, özellikle Anadolu'nun alınmasından önce geliştirilen yapı programlarının Anadolu' da uğradığı değişmeler Anadolu'nun kısa bir süre sonra İslam kültür ve sanat ortamı içinde aldığı durum, ayrıca mimarlık ürünlerinin gelişim süreci belirlenmeye çalışılmıştır. Selçuklu ve Beylikler Dönemi'ni içeren bu bölümde de olanaklar oranında basamak yapılar diğerlerinde olduğu gibi işlevlerine göre sıralanarak sunulmuştur. Klasik Osmanlı Dönemi gelişmelerini içeren üçüncü bölümde, çağına damgasını vuran Mimar Sinan ön plana alınmış, kısaca yaşam öyküsüne, bu konudaki kaynaklara da değinerek yapıları sıralanmıştır. Böyle bir yöntem geliştirmenin zorunlu bir diğer nedeni, tüm önemli yapıların Mimar Sinan'ın başında bulunduğu Hassa Mimarlar Ocağı eliyle üretilmiş olmasıdır. Dördüncü bölümde ise, Klasik Osmanlı Dönemi Sonrası gelişmeler, günümüze kadar uzanan bir çizgi içinde, toplumsal yapımızdaki gelişmeler, bunun mimarlığımıza yansıması üzerinde de durularak, gene örneklere dayandırılarak sunulmuştur. Yeni araştırmalara gereksinim duyulan bu dönem mimarlığının daha iyi anlaşılabilmesi için, Türk evi konusunda da bilgi verilmiş, tarihsel ve kültürel çevrenin hızla yok olduğu günümüzde, geleceğe aktarılacak köklü değerlerin varlığı belirtilmeye çalışılmıştır.
Tarihsel Gelişimi İçinde Türk Sanatı başlıklı bu kitap, mimarlık ve süsleme sanatlarını, sınırlı boyutlar içinde de olsa tümüyle yansıtmayı amaçlamaktadır. Bu nedenle, Türk mimarlığı belirli dönemler içinde ele alınmaya, vurgulanması gereken noktaların üzerinde durulmaya, bunlar örneklerle kanıtlanmaya çalışılmıştır. Ayrıca basamak niteliğindeki önemli yapıların hemen hemen büyük bir bölümüne, kısa da olsa değinilmiştir. Türk sanatının belirgin özelliklerine genel bir bakış niteliği taşıyan Giriş'ten sonra Birinci bölümde, Anadolu'daki ortama ışık tutması amacıyla, Anadolu Dışı Gelişmeler'e yer verilmiştir. Böylece İslam mimarlığı içinde oluşturulan, daha sonra Anadolu'ya aktarılan tüm değişik işlevli yapıların gelişme süreci belirlenmiş kaynak niteliği vurgulanmış olmaktadır. Bu bölüme gereksinim duyulmasının bir diğer nedeni de, ilgili yayınları bulmanın zorluğudur. İkinci bölümde, özellikle Anadolu'nun alınmasından önce geliştirilen yapı programlarının Anadolu' da uğradığı değişmeler Anadolu'nun kısa bir süre sonra İslam kültür ve sanat ortamı içinde aldığı durum, ayrıca mimarlık ürünlerinin gelişim süreci belirlenmeye çalışılmıştır. Selçuklu ve Beylikler Dönemi'ni içeren bu bölümde de olanaklar oranında basamak yapılar diğerlerinde olduğu gibi işlevlerine göre sıralanarak sunulmuştur. Klasik Osmanlı Dönemi gelişmelerini içeren üçüncü bölümde, çağına damgasını vuran Mimar Sinan ön plana alınmış, kısaca yaşam öyküsüne, bu konudaki kaynaklara da değinerek yapıları sıralanmıştır. Böyle bir yöntem geliştirmenin zorunlu bir diğer nedeni, tüm önemli yapıların Mimar Sinan'ın başında bulunduğu Hassa Mimarlar Ocağı eliyle üretilmiş olmasıdır. Dördüncü bölümde ise, Klasik Osmanlı Dönemi Sonrası gelişmeler, günümüze kadar uzanan bir çizgi içinde, toplumsal yapımızdaki gelişmeler, bunun mimarlığımıza yansıması üzerinde de durularak, gene örneklere dayandırılarak sunulmuştur. Yeni araştırmalara gereksinim duyulan bu dönem mimarlığının daha iyi anlaşılabilmesi için, Türk evi konusunda da bilgi verilmiş, tarihsel ve kültürel çevrenin hızla yok olduğu günümüzde, geleceğe aktarılacak köklü değerlerin varlığı belirtilmeye çalışılmıştır.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat