#smrgKİTABEVİ Tehafütü'l Felasife Filozofların Tutarsızlığı - 2024

Editör:
Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
ISBN-10:
6256715875
Kargoya Teslim Süresi:
4&6
Hazırlayan:
Cilt:
Amerikan Cilt
Stok Kodu:
1199234809
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
291
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
224,00
Havale/EFT ile: 217,28
Siparişiniz 4&6 iş günü arasında kargoda
1199234809
621753
Tehafütü'l Felasife Filozofların Tutarsızlığı -        2024
Tehafütü'l Felasife Filozofların Tutarsızlığı - 2024 #smrgKİTABEVİ
224.00
Gazâlî bu eserde felsefeye ait yirmi konuyu ele almış ve bu hususların net şekilde ortaya konmadığını ispata çalışmıştır. Gazâlî'nin kitabındaki felsefe, çoğunlukla İbn Sina hakkındadır. Gazâlî bu eserinde, felsefenin Yaratıcının mahiyetinde cevap bulmakta başarısız olduğunu açıklamış ve felsefi ilgi konularının tıp, matematik, astronomi gibi ölçülebilir ve gözlemlenebilir konularda kalması gerektiğini beyan etmiştir. Kitapta, filozofların Yaratıcının mahiyetine ilişkin cevaplara ulaşma çabalarına yönelik bir eleştiriye ve insanın görünen kısmının kanunlarının, manevi kısmının mahiyetini anlamak amacıyla uygulanmasının imkânsız olduğu düşüncesine yer verilmiştir. Çünkü manevi tarafı anlamanın en iyi yolu fiziksel olmayan yollardan geçmek olmalıdır.
Gazâlî bu eserde felsefeye ait yirmi konuyu ele almış ve bu hususların net şekilde ortaya konmadığını ispata çalışmıştır. Gazâlî'nin kitabındaki felsefe, çoğunlukla İbn Sina hakkındadır. Gazâlî bu eserinde, felsefenin Yaratıcının mahiyetinde cevap bulmakta başarısız olduğunu açıklamış ve felsefi ilgi konularının tıp, matematik, astronomi gibi ölçülebilir ve gözlemlenebilir konularda kalması gerektiğini beyan etmiştir. Kitapta, filozofların Yaratıcının mahiyetine ilişkin cevaplara ulaşma çabalarına yönelik bir eleştiriye ve insanın görünen kısmının kanunlarının, manevi kısmının mahiyetini anlamak amacıyla uygulanmasının imkânsız olduğu düşüncesine yer verilmiştir. Çünkü manevi tarafı anlamanın en iyi yolu fiziksel olmayan yollardan geçmek olmalıdır.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat