#smrgKİTABEVİ Teke Yöresi Delbekçi Kadınları CİLTLİ - 2021
GİRİŞ
1. Araştırmanın Konusu
2. Araştırmanın Amacı
3. Araştırmanın Alanı
4. Araştırmanın Yöntemi
BİRİNCİ BÖLÜM
KADIN MERKEZLİ RİTÜELİSTİK UYGULAMA OLARAK DELBEKÇİLİK GELENEĞİ
1.1. Delbek
1.2. Delbekçilik Geleneği
1.3. Delbekçi Kadınların İcra Ortamları
1.4. Delbekçi Kadınların İcralarında Metin ve Sözel Doku
1.4.1. Maniler
1.4.2. Ninniler
1.4.3. Ağıtlar
1.4.4. Türküler
1.4.5. Köy Seyirlik Oyunları
1.5. Delbekçi Kadınların İcralarında Sözlü Kültürün Aktarımı ve Yaratımı
İKİNCİ BÖLÜM
TEKE YÖRESİNDEKİ DELBEKÇİ KADINLARIN BİYOGRAFİLERİ
2.1. Antalya Yöresi Delbekçi Kadınları
2.1.1. Gülay Diri
2.1.2. Ayşe Tolan
2.1.3. Esma Aybar
2.1.4. Nadire Yedek
2.2. Burdur Yöresi Delbekçi Kadınları
2.2.1. Ayşe Aydınlık
2.2.2. Emine Zengin
2.2.3. Delbekçi Kadın
2.2.4. Hasibe Can
2.2.5. Havva Koçak
2.2.6. Müyesser Topan
2.3. Denizli Yöresi Delbekçi Kadınları
2.3.1. Döndü Akbaba
2.3.2. Fadime Çümen
2.3.3. Şerife Sakar
2.3.4. Ayşe Karadeniz
2.3.5. Huriye Yumaklı
2.3.6. Ehli Köroğlu
2.3.7. Fatma Ak
2.3.8. Elif Güngör
2.3.9. Ayşe Gülgel
2.3.10. Emine Yalçınkaya
2.4. Isparta Yöresi Delbekçi Kadınları
2.4.1. Hatice Öztaş
2.4.2. Aslı Acar
2.4.3. Emine Çevik
2.4.4. Ummuhan Alkan
2.4.5. Şiringül Bağrıaçık
2.5. Muğla Yöresi Delbekçi Kadınları
2.5.1. Türkan Abacı
2.5.2.Aysel Yıldız
2.5.3. Hatice Özcan
2.5.4. Şengül Özcan
2.5.5. Huriye Öz
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
KAM ANALARDAN DELBEKÇİ KADINLARA
3.1. Kadın Merkezli Ritüelistik Uygulamaların Kökeni ve Kam Analar
3.1.1. Şaman / Kam Ana
3.1.2. Tören ve Ayin İcracısı Olarak Kam Analar
3.1.3. Kam Anaların İcra Unsurları olarak Davul ve Kıyafet
3.2. Kam Analardan Delbekçi Kadınlara Değişim ve Dönüşüm
3.2.1. Alınan Eğitimin Değişim ve Dönüşümü
3.2.2. Ayin ve İcralardaki Rol ve İşlevlerin Değişim ve Dönüşümü
3.2.3. Söylem Gücü ve Üslubun Değişim ve Dönüşümü
3.2.4. Ayinlerin ve İcra Bağlamlarının Değişim ve Dönüşümü
3.2.5. Kam Davulunun Delbeğe Değişim ve Dönüşümü
3.2.6. İcra Giysilerinin Değişim ve Dönüşümü
3.2.7. İcra Karşılığında Verilen Bahşişlerin Değişim ve Dönüşümü
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS SÖZLEŞMESİ VE DELBEKÇİLİK
4.1. Somut Olmayan Kültürel Miras Sözleşmesi ve Delbekçilik Geleneği
4.2. Yaşayan İnsan Hazineleri Ulusal Envanteri ve Delbekçi Kadınlar
SONUÇ
KAYNAKÇA
SÖZLÜK
KAYNAK KİŞİLER
GİRİŞ
1. Araştırmanın Konusu
2. Araştırmanın Amacı
3. Araştırmanın Alanı
4. Araştırmanın Yöntemi
BİRİNCİ BÖLÜM
KADIN MERKEZLİ RİTÜELİSTİK UYGULAMA OLARAK DELBEKÇİLİK GELENEĞİ
1.1. Delbek
1.2. Delbekçilik Geleneği
1.3. Delbekçi Kadınların İcra Ortamları
1.4. Delbekçi Kadınların İcralarında Metin ve Sözel Doku
1.4.1. Maniler
1.4.2. Ninniler
1.4.3. Ağıtlar
1.4.4. Türküler
1.4.5. Köy Seyirlik Oyunları
1.5. Delbekçi Kadınların İcralarında Sözlü Kültürün Aktarımı ve Yaratımı
İKİNCİ BÖLÜM
TEKE YÖRESİNDEKİ DELBEKÇİ KADINLARIN BİYOGRAFİLERİ
2.1. Antalya Yöresi Delbekçi Kadınları
2.1.1. Gülay Diri
2.1.2. Ayşe Tolan
2.1.3. Esma Aybar
2.1.4. Nadire Yedek
2.2. Burdur Yöresi Delbekçi Kadınları
2.2.1. Ayşe Aydınlık
2.2.2. Emine Zengin
2.2.3. Delbekçi Kadın
2.2.4. Hasibe Can
2.2.5. Havva Koçak
2.2.6. Müyesser Topan
2.3. Denizli Yöresi Delbekçi Kadınları
2.3.1. Döndü Akbaba
2.3.2. Fadime Çümen
2.3.3. Şerife Sakar
2.3.4. Ayşe Karadeniz
2.3.5. Huriye Yumaklı
2.3.6. Ehli Köroğlu
2.3.7. Fatma Ak
2.3.8. Elif Güngör
2.3.9. Ayşe Gülgel
2.3.10. Emine Yalçınkaya
2.4. Isparta Yöresi Delbekçi Kadınları
2.4.1. Hatice Öztaş
2.4.2. Aslı Acar
2.4.3. Emine Çevik
2.4.4. Ummuhan Alkan
2.4.5. Şiringül Bağrıaçık
2.5. Muğla Yöresi Delbekçi Kadınları
2.5.1. Türkan Abacı
2.5.2.Aysel Yıldız
2.5.3. Hatice Özcan
2.5.4. Şengül Özcan
2.5.5. Huriye Öz
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
KAM ANALARDAN DELBEKÇİ KADINLARA
3.1. Kadın Merkezli Ritüelistik Uygulamaların Kökeni ve Kam Analar
3.1.1. Şaman / Kam Ana
3.1.2. Tören ve Ayin İcracısı Olarak Kam Analar
3.1.3. Kam Anaların İcra Unsurları olarak Davul ve Kıyafet
3.2. Kam Analardan Delbekçi Kadınlara Değişim ve Dönüşüm
3.2.1. Alınan Eğitimin Değişim ve Dönüşümü
3.2.2. Ayin ve İcralardaki Rol ve İşlevlerin Değişim ve Dönüşümü
3.2.3. Söylem Gücü ve Üslubun Değişim ve Dönüşümü
3.2.4. Ayinlerin ve İcra Bağlamlarının Değişim ve Dönüşümü
3.2.5. Kam Davulunun Delbeğe Değişim ve Dönüşümü
3.2.6. İcra Giysilerinin Değişim ve Dönüşümü
3.2.7. İcra Karşılığında Verilen Bahşişlerin Değişim ve Dönüşümü
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS SÖZLEŞMESİ VE DELBEKÇİLİK
4.1. Somut Olmayan Kültürel Miras Sözleşmesi ve Delbekçilik Geleneği
4.2. Yaşayan İnsan Hazineleri Ulusal Envanteri ve Delbekçi Kadınlar
SONUÇ
KAYNAKÇA
SÖZLÜK
KAYNAK KİŞİLER
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 280,00 | 280,00 |
2 | 145,60 | 291,20 |
3 | 98,93 | 296,80 |
6 | 50,40 | 302,40 |
9 | 34,22 | 308,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 280,00 | 280,00 |
2 | 145,60 | 291,20 |
3 | 98,93 | 296,80 |
6 | 50,40 | 302,40 |
9 | 34,22 | 308,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 280,00 | 280,00 |
2 | 145,60 | 291,20 |
3 | 98,93 | 296,80 |
6 | 50,40 | 302,40 |
9 | 34,22 | 308,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 280,00 | 280,00 |
2 | 145,60 | 291,20 |
3 | 98,93 | 296,80 |
6 | 50,40 | 302,40 |
9 | 34,22 | 308,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 280,00 | 280,00 |
2 | 145,60 | 291,20 |
3 | 98,93 | 296,80 |
6 | 50,40 | 302,40 |
9 | 34,22 | 308,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 280,00 | 280,00 |
2 | 145,60 | 291,20 |
3 | 98,93 | 296,80 |
6 | 50,40 | 302,40 |
9 | 34,22 | 308,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 280,00 | 280,00 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |