#smrgKİTABEVİ Teknik Olarak Yeniden Üretilebilirlik Çağında Sanat Eseri - 2023

Editör:
Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Basıldığı Matbaa:
Melisa Matbaacılık
Dizi Adı:
Düşünce
ISBN-10:
9789750759987
Kargoya Teslim Süresi:
1&3
Hazırlayan:
Stok Kodu:
1199209275
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
48
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023
Çeviren:
Ogün Duman
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
45,50
Havale/EFT ile: 44,14
Bu üründen 1 adet satın alınmıştır.
Stoktan teslim
1199209275
595762
Teknik Olarak Yeniden Üretilebilirlik Çağında Sanat Eseri -        2023
Teknik Olarak Yeniden Üretilebilirlik Çağında Sanat Eseri - 2023 #smrgKİTABEVİ
45.50
Walter Benjamin'in Paris'te sürgünde olduğu dönemde yazdığı Teknik Olarak Yeniden Üretilebilirlik Çağında Sanat Eseri ilk olarak 1936'da kısaltılmış Fransızca çevirisiyle yayımlandı. Benjamin'in “materyalizmin adına layık ilk sanat kuramı” olarak tanımladığı bu metin, 60'lı ve 70'li yıllarda yeniden keşfedildi. 80'lerden beri de modern kültür ve medya teorilerinin temel metinlerinden biri olarak kabul ediliyor.

Benjamin bu denemesinde, sanatın ve sanatın alımlanışının, özellikle fotoğraf ve filmin gelişimiyle kaçınılmaz olarak dönüşüm geçirdiğini, kitlesel yeniden üretim olanaklarının artmasıyla sanat eserinin “aura”sını, özgünlüğünü ve kültürel otoritesini yitirdiğini savunuyor. Yeniden üretilebilirlik sayesinde oluşan kolektif estetik, bir yandan toplumsal özgürleşme yolunda gelişim olanağı sunarken diğer yandan faşizmin yükselişinden de anlaşılacağı gibi siyasetin güdümüne girme tehlikesini de içinde barındırıyor.

Walter Benjamin'in Paris'te sürgünde olduğu dönemde yazdığı Teknik Olarak Yeniden Üretilebilirlik Çağında Sanat Eseri ilk olarak 1936'da kısaltılmış Fransızca çevirisiyle yayımlandı. Benjamin'in “materyalizmin adına layık ilk sanat kuramı” olarak tanımladığı bu metin, 60'lı ve 70'li yıllarda yeniden keşfedildi. 80'lerden beri de modern kültür ve medya teorilerinin temel metinlerinden biri olarak kabul ediliyor.

Benjamin bu denemesinde, sanatın ve sanatın alımlanışının, özellikle fotoğraf ve filmin gelişimiyle kaçınılmaz olarak dönüşüm geçirdiğini, kitlesel yeniden üretim olanaklarının artmasıyla sanat eserinin “aura”sını, özgünlüğünü ve kültürel otoritesini yitirdiğini savunuyor. Yeniden üretilebilirlik sayesinde oluşan kolektif estetik, bir yandan toplumsal özgürleşme yolunda gelişim olanağı sunarken diğer yandan faşizmin yükselişinden de anlaşılacağı gibi siyasetin güdümüne girme tehlikesini de içinde barındırıyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat