Ricardo Reis, ustam dediği Alberto Caeiro'yu böyle anlatıyor. Ya da başka bir deyişle bir alt benlik, başka bir alt benliği böyle tanımlıyor. Ricardo Reis ve Alberto Caeiro, her iki kişilik de Fernando Pessoa'nın şiirlerini yazarak kullandığı mahlasları, daha doğrusu kullandığı birçok mahlastan sadece ikisi. Aslında Pessoa söz konusu olduğunda, kullandığı bu kurgu isimleri mahlas olarak tanımlamak yeterli olmayacaktır. Çünkü Pessoa'nın yarattığı her kimliğin yazını ve poetikası birbirine çok fazla benzemez, hepsinin kendine has bir dili ve sesi vardır. Pessoa, içinde yaşayan bir çok kişiliğe sadece ellerini verir ve o kimlik Pessoa'nın bedenini kendi sesini duyurmak için kullanır.
Pessoa; Teslis'in İkincisi'nde Caeiro'nın gözünden, cennetti terkedip, yeryüzünde bir çocuk olarak yeniden doğan İsa'nın zarif ve hüzünlü hikayesini anlatıyor.
Ricardo Reis, ustam dediği Alberto Caeiro'yu böyle anlatıyor. Ya da başka bir deyişle bir alt benlik, başka bir alt benliği böyle tanımlıyor. Ricardo Reis ve Alberto Caeiro, her iki kişilik de Fernando Pessoa'nın şiirlerini yazarak kullandığı mahlasları, daha doğrusu kullandığı birçok mahlastan sadece ikisi. Aslında Pessoa söz konusu olduğunda, kullandığı bu kurgu isimleri mahlas olarak tanımlamak yeterli olmayacaktır. Çünkü Pessoa'nın yarattığı her kimliğin yazını ve poetikası birbirine çok fazla benzemez, hepsinin kendine has bir dili ve sesi vardır. Pessoa, içinde yaşayan bir çok kişiliğe sadece ellerini verir ve o kimlik Pessoa'nın bedenini kendi sesini duyurmak için kullanır.
Pessoa; Teslis'in İkincisi'nde Caeiro'nın gözünden, cennetti terkedip, yeryüzünde bir çocuk olarak yeniden doğan İsa'nın zarif ve hüzünlü hikayesini anlatıyor.