#smrgSAHAF Toplu Oyunları 1: Yağmurum Olsana - Yanlış Adamlar - 2001
Basıldığı Matbaa:
Yeni Güven Matbaası
Dizi Adı:
Oyun Dizisi: 112
ISBN-10:
9758106963
Kargoya Teslim Süresi:
1&3
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
128 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2001
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199020682
406784
![Toplu Oyunları 1: Yağmurum Olsana - Yanlış Adamlar - 2001](/u/simurgkitabevi/img/b/t/o/toplu-oyunlari-1-yagmurum-olsana-yanlis-adamlar4bbbbc9468d0d97a3da3ac645730ee86.jpg)
https://www.simurgkitabevi.com/toplu-oyunlari-1-yagmurum-olsana-yanlis-adamlar-2001
Toplu Oyunları 1: Yağmurum Olsana - Yanlış Adamlar - 2001 #smrgSAHAF
0.00
Raşit Çelikezer'in Yanlış Adamlar adlı oyunu yazarın kendi tanımlamasıyla absürd bir komedi. Absürd Tiyatro'nun amentüsü kabul edilen Sispyhos Söyleni adlı denemesinde Camus, "absürdite"yi şöyle tanımlar: "Uslamlama yoluyla açıklanabilen bir dünya ne denli kusurlu olursa olsun yine de bildik bir dünyadır. Ancak birdenbire görüntülerden ve ışıktan yoksun kalan evrende insan bir yabancı olduğunu duyumsar. O umarsız bir sürgündür. Çünkü kendisine söz verilen ülke umudunu taşımadığı gibi, yitik bir yurdun anılarından yoksundur. İnsan ve yaşamı oyuncu ile sahne arasındaki bu ayrılık gerçekte absürdlük duygusunu oluşturur. (Esslin, Absürd Tiyatro, s.25)
Absürd anlatımda kişiler kendilerini kapsayan çözümsüz figürlerdir. Denilebilinir ki, bu halleriyle görkemli Rönesans tragedyalarında sadece mızrak taşıyıcısı olabilirler. (Kitabın İçinden)
Raşit Çelikezer'in Yanlış Adamlar adlı oyunu yazarın kendi tanımlamasıyla absürd bir komedi. Absürd Tiyatro'nun amentüsü kabul edilen Sispyhos Söyleni adlı denemesinde Camus, "absürdite"yi şöyle tanımlar: "Uslamlama yoluyla açıklanabilen bir dünya ne denli kusurlu olursa olsun yine de bildik bir dünyadır. Ancak birdenbire görüntülerden ve ışıktan yoksun kalan evrende insan bir yabancı olduğunu duyumsar. O umarsız bir sürgündür. Çünkü kendisine söz verilen ülke umudunu taşımadığı gibi, yitik bir yurdun anılarından yoksundur. İnsan ve yaşamı oyuncu ile sahne arasındaki bu ayrılık gerçekte absürdlük duygusunu oluşturur. (Esslin, Absürd Tiyatro, s.25)
Absürd anlatımda kişiler kendilerini kapsayan çözümsüz figürlerdir. Denilebilinir ki, bu halleriyle görkemli Rönesans tragedyalarında sadece mızrak taşıyıcısı olabilirler. (Kitabın İçinden)
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.