#smrgSAHAF Tüm Bir Yaşam = A Life Time - 1992
Basıldığı Matbaa:
Promat Matbaası
Dizi Adı:
Kargoya Teslim Süresi:
1&3
Cilt:
İplik Dikişli
Boyut:
24x30
Sayfa Sayısı:
182 s. Fotoğraf.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
1992
Kapak Türü:
Ciltli Kutulu
Kağıt Türü:
Kuşe Kağıt
Dili:
Türkçe - İngilizce
Kategori:
indirimli
297,00
Havale/EFT ile:
287,11
Stoktan teslim
1199047063
433060
https://www.simurgkitabevi.com/tum-bir-yasam-a-life-time-1992
Tüm Bir Yaşam = A Life Time - 1992 #smrgSAHAF
297.00
Şahin Kaygun, kendisiyle yapılan bir görüşmede, dilimizdeki yaygın deyimiyle, Fotoğraf çekmediğini, fotoğraf “yapma”yı amaçladığını belirtmişti. Bu açıklama, hazır bulduğu araç gereçlerle yetinmeyen, bu araç gereçlerden yeni kullanım olanakları geliştiren, kısaca yapan ve üreten insan (homo faber) kavramına göndermede bulunmakta, fizik-kimya alaşımı olan teknolojik bir aygıta bağımlı kalmak yerine, onu sanatsal yapımda kullanmaya yönelik bir uğraşın benimsendiğini ortaya koymaktadır. Şahin Kaygun'da fotoğraf, daha başından beri makinanın sunduğu hazır görüntüsüyle kişisel bir vizyona dönüştürecek olanakların araştırıldığı çok özel bir alan olarak değer taşımışsa, nedeni bu tutumdan kaynaklanır. Sanatın genelinde egemen olan değiştiricilik, fotoğrafta, onu yapan kişiyle kısıtlı olanaklar tanımış olsa bile, bir noktadan kalkarak bir başka noktaya ulaşmanın, ancak katedilen mesafeyle oranlı bir değer taşıyacağı gerçeği, kuşkusuz fotoğraf için de geçerli olacaktır. (Kitaptan)
Şahin Kaygun, kendisiyle yapılan bir görüşmede, dilimizdeki yaygın deyimiyle, Fotoğraf çekmediğini, fotoğraf “yapma”yı amaçladığını belirtmişti. Bu açıklama, hazır bulduğu araç gereçlerle yetinmeyen, bu araç gereçlerden yeni kullanım olanakları geliştiren, kısaca yapan ve üreten insan (homo faber) kavramına göndermede bulunmakta, fizik-kimya alaşımı olan teknolojik bir aygıta bağımlı kalmak yerine, onu sanatsal yapımda kullanmaya yönelik bir uğraşın benimsendiğini ortaya koymaktadır. Şahin Kaygun'da fotoğraf, daha başından beri makinanın sunduğu hazır görüntüsüyle kişisel bir vizyona dönüştürecek olanakların araştırıldığı çok özel bir alan olarak değer taşımışsa, nedeni bu tutumdan kaynaklanır. Sanatın genelinde egemen olan değiştiricilik, fotoğrafta, onu yapan kişiyle kısıtlı olanaklar tanımış olsa bile, bir noktadan kalkarak bir başka noktaya ulaşmanın, ancak katedilen mesafeyle oranlı bir değer taşıyacağı gerçeği, kuşkusuz fotoğraf için de geçerli olacaktır. (Kitaptan)
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.