#smrgKİTABEVİ Türk Halk Müziği Solfej Eğitimi 1 - 2020
Solfej çalışmaları, yine Türk halk müziği eserlerimizde yaygın olarak karşımıza çıkan 2/4, 4/4, 5/8, 6/8, 7/8, 7/16, 9/8 ve 9/16 ölçü yapılarında hazırlanmıştır. Türk halk müziği eğitiminde dinlenilen bir ezginin ölçü yapısını ve kurulumunu tespit edememe sorunu sıklıkla karşımıza çıkmaktadır.
Dolayısıyla 5, 7 ve 9 zamanlı ölçü yapılarındaki solfej çalışmaları ve eserlerde hız/tempo süresi ile beraber ölçü yapısı kurulum bilgilerine de yer verilmiştir. Hazırlanmış olan solfej çalışmalarında her bir ölçü yapısı kendi içerisinde kolaydan zora doğru sıralanmıştır. Her bir solfej çalışmasında ses sahası bilgisi verilmesiyle referans alınacak karar sesi tercihi öğreticiye/öğrenciye bırakılmıştır. Solfej çalışmalarında farklı tartım kalıpları, sekileme, aralık atlama ve farklı yörelere özgü ezgi yapıları gibi halk müziğimizin karakteristiklerine fazlaca yer verilmiştir.
Türk halk müziği eğitiminde dinlenilen bir ezginin makam dizisini tespit edememe, yine sıklıkla karşılaşılan sorunlardandır. Makam dizisi tespitinin ilk aşamasında hafızada olan bir ezginin makamıyla benzeştirme yöntemi en sık başvurulan ve fayda sağlayan bir yöntemdir. Dolayısıyla öğretimde bilinenden bilinmeyene ilkesinden yola çıkılarak, her bölümde bilinen/hafızada olabilecek eserlere yer verilmiştir.
Solfej çalışmaları, yine Türk halk müziği eserlerimizde yaygın olarak karşımıza çıkan 2/4, 4/4, 5/8, 6/8, 7/8, 7/16, 9/8 ve 9/16 ölçü yapılarında hazırlanmıştır. Türk halk müziği eğitiminde dinlenilen bir ezginin ölçü yapısını ve kurulumunu tespit edememe sorunu sıklıkla karşımıza çıkmaktadır.
Dolayısıyla 5, 7 ve 9 zamanlı ölçü yapılarındaki solfej çalışmaları ve eserlerde hız/tempo süresi ile beraber ölçü yapısı kurulum bilgilerine de yer verilmiştir. Hazırlanmış olan solfej çalışmalarında her bir ölçü yapısı kendi içerisinde kolaydan zora doğru sıralanmıştır. Her bir solfej çalışmasında ses sahası bilgisi verilmesiyle referans alınacak karar sesi tercihi öğreticiye/öğrenciye bırakılmıştır. Solfej çalışmalarında farklı tartım kalıpları, sekileme, aralık atlama ve farklı yörelere özgü ezgi yapıları gibi halk müziğimizin karakteristiklerine fazlaca yer verilmiştir.
Türk halk müziği eğitiminde dinlenilen bir ezginin makam dizisini tespit edememe, yine sıklıkla karşılaşılan sorunlardandır. Makam dizisi tespitinin ilk aşamasında hafızada olan bir ezginin makamıyla benzeştirme yöntemi en sık başvurulan ve fayda sağlayan bir yöntemdir. Dolayısıyla öğretimde bilinenden bilinmeyene ilkesinden yola çıkılarak, her bölümde bilinen/hafızada olabilecek eserlere yer verilmiştir.