Arel, bu mühim eserinde, Türk Musikisi'ne isnad edilen dört sahte milliyeti incelemekte ve isnad olunan sistemlerinin, Türk musiki sistemleri ile alakası olmadığını veya Türk Musikisi sisteminden alındığını, sarih ve vazıh bir şekilde ortaya koymaktadır. Önce İran Musikisi, İkinci olarak Arap Musikisi, üçüncü olarak Eski Yunan Musikisi, nihayet Bizans Musikisi, sırasıyla tetkik edilmektedir. (Önsözden)
Arel, bu mühim eserinde, Türk Musikisi'ne isnad edilen dört sahte milliyeti incelemekte ve isnad olunan sistemlerinin, Türk musiki sistemleri ile alakası olmadığını veya Türk Musikisi sisteminden alındığını, sarih ve vazıh bir şekilde ortaya koymaktadır. Önce İran Musikisi, İkinci olarak Arap Musikisi, üçüncü olarak Eski Yunan Musikisi, nihayet Bizans Musikisi, sırasıyla tetkik edilmektedir. (Önsözden)