#smrgKİTABEVİ Türk Yunan İlişkilerinde İki Eski Başkent: Gümülcine - İstanbul -
Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Sözkesen Matbaacılık
Dizi Adı:
İnceleme - Araştırma
ISBN-10:
9789944769457
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
366 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2009
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199149992
536152
https://www.simurgkitabevi.com/turk-yunan-iliskilerinde-iki-eski-baskent-gumulcine-istanbul
Türk Yunan İlişkilerinde İki Eski Başkent: Gümülcine - İstanbul - #smrgKİTABEVİ
0.00
Yunan hukukunda iki kavram dikkat çekicidir: "ithagenis: asıllık" ve "ipikootita: uyrukluk", kavramı ise devlet ile ilgilidir. Uyruk, devletle olan hukuksal ve siyasal bağı ifade eder. Asıllılık terimi, ilk kökeni (orjini), doğumla hak ve sorumlulukların kazanılmasıdır. Uyrukluk ise, doğumdan sonra hak ve sorumlulukların kazanılmasıdır. Uyrukluk ise, doğumdan sonra hak ve ve sorumlulukların doğumla ilk olarak kazanılmasıdır. Buna örnek olarak Kıbrıslı Rumları gösterebiliriz. Şöyle ki, "Kıbrıslı Rumlar, Kıbrıs Cumhuriyeti vatandaşı olup Yunan asıllıdırlar (kökenlidirler, 'Elliniki ithagenis': Yunan asıllılar (kökenliler) sahiptir. Yunanistan'da sınır bölgelerinde taşınmaz mülk edinme hakkına 'Ellines ipikoyi': Yunan uyruklular sahiptir. Yunanistan'da sınır bölgelerinde taşınmaz mülk edinme hakkına 'Ellines ipikoyi': Yunan uyruklular sahip değildir. Uyrukluk kaybedilir, değiştirilebilir, ancak asıllılık değiştirilmez." Yunanca'daki "ithagenia" teriminin Türkçedeki tam karşılığı" ...asıllılık,... asıllı olma, soydaşlık'tır. "İpikootita"nın ise Türkçedeki karşılığı "uyruk" tur. 1923 Lozan Barış Antlaşması gereği, bu tarihten sonra Batı Trakya Müslüman Türkleri Osmanlı Devleti tabiyetini kaybedip, Yunan uyruğunu kazanmışlardır. Yunan asıllılığını (kökenini "ithagenia'yı" ) kazanmışlardır. Yunan uyruğunu sonradan kazanmışlardır ve Yunan hukukuna göre, Yunan kökenli değildirler. Bu nedenle de sınır bölgelerinde halen "ithagenis" yani Türkçe karşılığı ile ifade etmemiz gerekirse Yunan "asıllı" olmadıkları için gayrimenkul satınalamazlar. Hala AB üyesi Yunanistan'da valilikten (esasen İskeçe'deki 4. Ordudan) izin alarak, tabi ki eğer izin alabilirlerse, İskeçe'de Gümülcine'de Dedeağaç'ta ve diğer sınır illerinde, taşınmaz mülk satın alabilirler ve tapuya tecil ettirebilirler. Diğer taraftan, vatandaşlık bir devlete olan uyruk bağını, uyrukluğu ifade eder dedik fakat her zaman o devletin hukukuna da bağlılığı göstermez. Yunanistan'da azınlık statüsünde yaşayan Batı Trakyalı Müslüman Türkler, Yunan uyruklu, Yunan vatandaşı olmalarına rağmen, 1923 Lozan Barış Antlaşması hükümleri gereği, bazı hukuki ilişkilerinde,kendilerine Yunan ulusal hukuku değil, kendi ulusal ve dinsel başka bir deyişle kendi gelenek hukukları, İslam Hukukları uygulamaktadır. Ayrıca Yunan hukukunda, "Yunan milli bilinci (vicdanı, ruhu)" kavramları konusunda da düzenlemeler bulunmaktadır. yürürlükteki Yunan Anayasasının 1. maddesinin 3. fıkrasında "millet" ile "halk" ile terimlerine rastlamaktayız. Burada, "halk" kavramı ile Yunan Uyruklular anlatılırken, "millet" ile "halk" terimlerine rastlamaktayız. Burada, "halk" kavramı ile Yunan uyruklukları anlatılırken, "millet" kavramı ile Yunan "ırkı"ndan -asıllı, kökenli- ve/veya Yunan ırkından olmayan fakat Yunan ulusal bilincine sahip olanlar anlatılmaktadır.
Yunan hukukunda iki kavram dikkat çekicidir: "ithagenis: asıllık" ve "ipikootita: uyrukluk", kavramı ise devlet ile ilgilidir. Uyruk, devletle olan hukuksal ve siyasal bağı ifade eder. Asıllılık terimi, ilk kökeni (orjini), doğumla hak ve sorumlulukların kazanılmasıdır. Uyrukluk ise, doğumdan sonra hak ve sorumlulukların kazanılmasıdır. Uyrukluk ise, doğumdan sonra hak ve ve sorumlulukların doğumla ilk olarak kazanılmasıdır. Buna örnek olarak Kıbrıslı Rumları gösterebiliriz. Şöyle ki, "Kıbrıslı Rumlar, Kıbrıs Cumhuriyeti vatandaşı olup Yunan asıllıdırlar (kökenlidirler, 'Elliniki ithagenis': Yunan asıllılar (kökenliler) sahiptir. Yunanistan'da sınır bölgelerinde taşınmaz mülk edinme hakkına 'Ellines ipikoyi': Yunan uyruklular sahiptir. Yunanistan'da sınır bölgelerinde taşınmaz mülk edinme hakkına 'Ellines ipikoyi': Yunan uyruklular sahip değildir. Uyrukluk kaybedilir, değiştirilebilir, ancak asıllılık değiştirilmez." Yunanca'daki "ithagenia" teriminin Türkçedeki tam karşılığı" ...asıllılık,... asıllı olma, soydaşlık'tır. "İpikootita"nın ise Türkçedeki karşılığı "uyruk" tur. 1923 Lozan Barış Antlaşması gereği, bu tarihten sonra Batı Trakya Müslüman Türkleri Osmanlı Devleti tabiyetini kaybedip, Yunan uyruğunu kazanmışlardır. Yunan asıllılığını (kökenini "ithagenia'yı" ) kazanmışlardır. Yunan uyruğunu sonradan kazanmışlardır ve Yunan hukukuna göre, Yunan kökenli değildirler. Bu nedenle de sınır bölgelerinde halen "ithagenis" yani Türkçe karşılığı ile ifade etmemiz gerekirse Yunan "asıllı" olmadıkları için gayrimenkul satınalamazlar. Hala AB üyesi Yunanistan'da valilikten (esasen İskeçe'deki 4. Ordudan) izin alarak, tabi ki eğer izin alabilirlerse, İskeçe'de Gümülcine'de Dedeağaç'ta ve diğer sınır illerinde, taşınmaz mülk satın alabilirler ve tapuya tecil ettirebilirler. Diğer taraftan, vatandaşlık bir devlete olan uyruk bağını, uyrukluğu ifade eder dedik fakat her zaman o devletin hukukuna da bağlılığı göstermez. Yunanistan'da azınlık statüsünde yaşayan Batı Trakyalı Müslüman Türkler, Yunan uyruklu, Yunan vatandaşı olmalarına rağmen, 1923 Lozan Barış Antlaşması hükümleri gereği, bazı hukuki ilişkilerinde,kendilerine Yunan ulusal hukuku değil, kendi ulusal ve dinsel başka bir deyişle kendi gelenek hukukları, İslam Hukukları uygulamaktadır. Ayrıca Yunan hukukunda, "Yunan milli bilinci (vicdanı, ruhu)" kavramları konusunda da düzenlemeler bulunmaktadır. yürürlükteki Yunan Anayasasının 1. maddesinin 3. fıkrasında "millet" ile "halk" ile terimlerine rastlamaktayız. Burada, "halk" kavramı ile Yunan Uyruklular anlatılırken, "millet" ile "halk" terimlerine rastlamaktayız. Burada, "halk" kavramı ile Yunan uyruklukları anlatılırken, "millet" kavramı ile Yunan "ırkı"ndan -asıllı, kökenli- ve/veya Yunan ırkından olmayan fakat Yunan ulusal bilincine sahip olanlar anlatılmaktadır.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.