Ancak Cihan Harbi ile birlikte halkçılık farklı bir ideolojik yörüngeye girdi. Ziya Gökalpın öncülüğünde solidarizmle harmanlanarak devletin resmi ideolojisine dönüştü. Halk Fırkası da işte bu popülist düşüncenin ürünü oldu. Ulus devlet inşa sürecinde Rousseaunun halkın egemenliği anlayışına dayanan türdeş dayanışmacı eşitlikçi bir dünya görüşü izlendi. Ancak 1946 sonrası Cumhuriyet Türkiyesi entelektüel eksenli bir popülist evreyi sonlandırdı demokrasi çatısı altında günlük siyasette tabana yönelik söylemi ön plana çıkaran ve kitlelere seslenen popülist bir çizgiyi benimsedi.
Prof. Zafer Toprak Türkiyede Popülizm 1908 1923'te Türkiyede popülizmin entelektüel evriminin izini sürerken bu yılların düşünce ve toplumsal tarihine ilişkin önemli dönüşümleri ustalıkla ele alıyor.
Ancak Cihan Harbi ile birlikte halkçılık farklı bir ideolojik yörüngeye girdi. Ziya Gökalpın öncülüğünde solidarizmle harmanlanarak devletin resmi ideolojisine dönüştü. Halk Fırkası da işte bu popülist düşüncenin ürünü oldu. Ulus devlet inşa sürecinde Rousseaunun halkın egemenliği anlayışına dayanan türdeş dayanışmacı eşitlikçi bir dünya görüşü izlendi. Ancak 1946 sonrası Cumhuriyet Türkiyesi entelektüel eksenli bir popülist evreyi sonlandırdı demokrasi çatısı altında günlük siyasette tabana yönelik söylemi ön plana çıkaran ve kitlelere seslenen popülist bir çizgiyi benimsedi.
Prof. Zafer Toprak Türkiyede Popülizm 1908 1923'te Türkiyede popülizmin entelektüel evriminin izini sürerken bu yılların düşünce ve toplumsal tarihine ilişkin önemli dönüşümleri ustalıkla ele alıyor.