#smrgDERGİ Üç Aylık Yeni Deniz Mecmuası - Dosya: Denizlerde İzi Silinmeyen Kaptan Piri Reis - Sayı: 3 Eylül
Derginin dosya konusunda Turgut Yüksel'in imzası var. Yüksel, Sait Faik hikâyelerindeki balık avlarını inceliyor. Selim İleri, Oktay Rifat'ın ve bir ihtiyar yalının peşinden gidiyor. Emin Nedret İşli'nin arşivinden hazırlanan "Albüm" sayfalarında ise deniz banyoları, deniz hamamları ve yüzmek hakkında kitaplar var. A. Ömer Türkeş, edebiyatımızdaki vapurları "Romanlardan Duyulan Vapur Düdükleri" yazısıyla anlatıyor. Ömer Durmaz okuru Denizyolları'nın ilk kadrolu grafik tasarımcısı Gülümser Aral Üretmen ile tanıştırıyor. Delal Arya ise bir konteyner gemisiyle Afrika denizlerinde yaptığı yolculuğu yazdı. Nejat Tarakçı inzivaya çekilmiş insanlara benzettiği deniz fenerlerinin hikâyelerini ve Türkiye'nin ilk deniz feneri müteahhidi Orhan Kızıldemir'i anlatıyor.
Dergide yer alan diğer konu başlıkları ve yazarlar şöyle: -Karadeniz'de Sürekli Barışın Anahtarı: Montreux (Cem Gürdeniz), Hipokrates'ten Bugüne Soğuk Suyun Cazibesi (Sargun A. Tont), Denizcilik ve Tematik Filateli Koleksiyonu (Ali Can Ertuğrul), 16. Yüzyılda Kostantiniye'den İskenderiye'ye Ticaret Gemisiyle Yolculuk (Ömer Bozkurt), Deniz Bilimlerinde Neredeyiz? Nereye Gitmeliyiz? (Emin Özsoy), Amerika ve Osmanlı'nın Akdeniz'de Başlayan Seyir Defteri (Burcu Bostanoğlu), Nerede Benim Eski Vapurlarım? (Artun Ünsal), 18. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu'nda İç ve Dış Deniz Ticareti (Daniel Panzac), Caligula'nın Saray Gemileri (Nalan Fırat) , Kazazede Gulli'nin Hayatta Kalma Sırrı (Tunca Arslan), Atatürk'ün Yatı Diye Bilinen Rüya'nın Hazin Öyküsü (Sait Keresteci), İki Deprem Bir Amiral (Deniz Mehmet Irak), Cemil Kavukçu'nun Maviye Boyanmış Sular'ı (Cemre Cemri)
Derginin dosya konusunda Turgut Yüksel'in imzası var. Yüksel, Sait Faik hikâyelerindeki balık avlarını inceliyor. Selim İleri, Oktay Rifat'ın ve bir ihtiyar yalının peşinden gidiyor. Emin Nedret İşli'nin arşivinden hazırlanan "Albüm" sayfalarında ise deniz banyoları, deniz hamamları ve yüzmek hakkında kitaplar var. A. Ömer Türkeş, edebiyatımızdaki vapurları "Romanlardan Duyulan Vapur Düdükleri" yazısıyla anlatıyor. Ömer Durmaz okuru Denizyolları'nın ilk kadrolu grafik tasarımcısı Gülümser Aral Üretmen ile tanıştırıyor. Delal Arya ise bir konteyner gemisiyle Afrika denizlerinde yaptığı yolculuğu yazdı. Nejat Tarakçı inzivaya çekilmiş insanlara benzettiği deniz fenerlerinin hikâyelerini ve Türkiye'nin ilk deniz feneri müteahhidi Orhan Kızıldemir'i anlatıyor.
Dergide yer alan diğer konu başlıkları ve yazarlar şöyle: -Karadeniz'de Sürekli Barışın Anahtarı: Montreux (Cem Gürdeniz), Hipokrates'ten Bugüne Soğuk Suyun Cazibesi (Sargun A. Tont), Denizcilik ve Tematik Filateli Koleksiyonu (Ali Can Ertuğrul), 16. Yüzyılda Kostantiniye'den İskenderiye'ye Ticaret Gemisiyle Yolculuk (Ömer Bozkurt), Deniz Bilimlerinde Neredeyiz? Nereye Gitmeliyiz? (Emin Özsoy), Amerika ve Osmanlı'nın Akdeniz'de Başlayan Seyir Defteri (Burcu Bostanoğlu), Nerede Benim Eski Vapurlarım? (Artun Ünsal), 18. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu'nda İç ve Dış Deniz Ticareti (Daniel Panzac), Caligula'nın Saray Gemileri (Nalan Fırat) , Kazazede Gulli'nin Hayatta Kalma Sırrı (Tunca Arslan), Atatürk'ün Yatı Diye Bilinen Rüya'nın Hazin Öyküsü (Sait Keresteci), İki Deprem Bir Amiral (Deniz Mehmet Irak), Cemil Kavukçu'nun Maviye Boyanmış Sular'ı (Cemre Cemri)