#smrgKİTABEVİ Üç Devrimci Tiyatro Bir Meddah -
İÇİNDEKİLER
Giriş
Ankara Birliği Sahnesi
Meddah
Ankara Birliği Sahnesi Davası
Çağdaş Sahne
Öncü Sahne
Sonsöz
Fotoğraflar
YAZAR Erdoğan Akduman Ankara'da Meslek Lisesi'ni bitirdikten sonra Yüksek Tekniker okuluna devam etti. Elektrikli aletler tamir atölyesi dükkânı açtı. Bu sırada yeniden açılan Halkevleri tiyatro kurslarına devam ederek sergilenen oyunlarda görev aldı. Yüksek Tekniker'den, üçüncü sınıfa geçmeden ayrıldı. Tamir atölyesini kapattı ve İstanbul Belediye Konservatuarı Tiyatro Bölümü'nü kazanarak bu kente yerleşti. Kent Oyuncuları'nda profesyonel oldu. Halk Oyuncuları'na katıldı. Ankara Birliği Sahnesi, Çağdaş Sahne, Öncü Sahne'de; kurucu, genel yönetmen, oyuncu, rejisör olarak görev yaptı.
Erol Toy'un yazdığı “Meddah” adlı oyunu, tiyatro tarihimizde ilk kez çağdaş anlayışıyla sahneye taşıdı. Aralıklarla on yıl oynadı.
Ankara Sahnesi adıyla yeni kurduğu tiyatroda iki oyun sergiledikten sonra kapattı ve bir daha kurucu olmama kararı aldı.
Zeki Göker'in Ankara Birlik Tiyatrosu, Ercan Yazgan Tiyatrosu, Dostlar Tiyatrosu'nda konuk oyuncu olarak çalıştı. Bakırköy Belediye Tiyatrosu kadrosuna girdi. İkinci sezon kadro dışı bırakıldı. Son olarak Diyarbakır Devlet Tiyatrosu kadrosuna katıldı ve buradan emekli oldu.
Büyük Gösteri, Akıllı Adamın Deli Anıları, Bir Düzensiz Hikâye (Meddah), Parçalanma adlı oyunları yazdı.
Tiyatro çalışmalarının yanı sıra sinemayla yakından ilgilendi. Pembe Kadın filmiyle, değerli yönetmen Atıf Yılmaz'ın asistanı olarak kamera arkasına geçti. Dört filmde asistanlık yaptı.
Sinema filmleri ve televizyon dizi filmlerinde oynadı. Sinema ve televizyon dizi film senaryoları yazdı. Üç Kişilik Dünya, Oyun Bozuldu, Çarpık Anılar, Sevginin Böylesi, İlişkiler, Janjan adlı film ve dizi filmler yazdıklarının bazılarıdır.
İÇİNDEKİLER
Giriş
Ankara Birliği Sahnesi
Meddah
Ankara Birliği Sahnesi Davası
Çağdaş Sahne
Öncü Sahne
Sonsöz
Fotoğraflar
YAZAR Erdoğan Akduman Ankara'da Meslek Lisesi'ni bitirdikten sonra Yüksek Tekniker okuluna devam etti. Elektrikli aletler tamir atölyesi dükkânı açtı. Bu sırada yeniden açılan Halkevleri tiyatro kurslarına devam ederek sergilenen oyunlarda görev aldı. Yüksek Tekniker'den, üçüncü sınıfa geçmeden ayrıldı. Tamir atölyesini kapattı ve İstanbul Belediye Konservatuarı Tiyatro Bölümü'nü kazanarak bu kente yerleşti. Kent Oyuncuları'nda profesyonel oldu. Halk Oyuncuları'na katıldı. Ankara Birliği Sahnesi, Çağdaş Sahne, Öncü Sahne'de; kurucu, genel yönetmen, oyuncu, rejisör olarak görev yaptı.
Erol Toy'un yazdığı “Meddah” adlı oyunu, tiyatro tarihimizde ilk kez çağdaş anlayışıyla sahneye taşıdı. Aralıklarla on yıl oynadı.
Ankara Sahnesi adıyla yeni kurduğu tiyatroda iki oyun sergiledikten sonra kapattı ve bir daha kurucu olmama kararı aldı.
Zeki Göker'in Ankara Birlik Tiyatrosu, Ercan Yazgan Tiyatrosu, Dostlar Tiyatrosu'nda konuk oyuncu olarak çalıştı. Bakırköy Belediye Tiyatrosu kadrosuna girdi. İkinci sezon kadro dışı bırakıldı. Son olarak Diyarbakır Devlet Tiyatrosu kadrosuna katıldı ve buradan emekli oldu.
Büyük Gösteri, Akıllı Adamın Deli Anıları, Bir Düzensiz Hikâye (Meddah), Parçalanma adlı oyunları yazdı.
Tiyatro çalışmalarının yanı sıra sinemayla yakından ilgilendi. Pembe Kadın filmiyle, değerli yönetmen Atıf Yılmaz'ın asistanı olarak kamera arkasına geçti. Dört filmde asistanlık yaptı.
Sinema filmleri ve televizyon dizi filmlerinde oynadı. Sinema ve televizyon dizi film senaryoları yazdı. Üç Kişilik Dünya, Oyun Bozuldu, Çarpık Anılar, Sevginin Böylesi, İlişkiler, Janjan adlı film ve dizi filmler yazdıklarının bazılarıdır.