#smrgKİTABEVİ Üç Kitaplı Kentler: 19. Yüzyıl Fotoğraflarında Kudüs ve Kutsal Topraklar = Cities of the Three Books -

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Mas Matbaacılık
Dizi Adı:
Sergi Kitabı
ISBN-10:
9759123536
Hazırlayan:
Editör Ekrem Işın
Stok Kodu:
1199100594
Boyut:
21x22
Sayfa Sayısı:
165 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2008
Çeviren:
Melis Şeyhun, Robert Tannen
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kuşe Kağıt
Dili:
Türkçe - İngilizce
Kategori:
0,00
1199100594
486391
Üç Kitaplı Kentler: 19. Yüzyıl Fotoğraflarında Kudüs ve Kutsal Topraklar = Cities of the Three Books -
Üç Kitaplı Kentler: 19. Yüzyıl Fotoğraflarında Kudüs ve Kutsal Topraklar = Cities of the Three Books - #smrgKİTABEVİ
0.00
Sergi: 09 Eylül 2008 - 19 Ekim 2008

Sadrazam Kâmil Paşa Albümü ve Yerel Fotoğrafçılar

Kudüs: İnanç ve Tutkunun Kenti
Peygamberler ve krallar, Kudüs'ün mitolojisini birlikte inşa ettiler. Yeryüzü ve gökyüzünün tahtı hep bu kentte kuruldu. Hz. Dâvûd'dan Hz. Süleyman'a ve Hz. İsa'dan Hz. Muhammed'e kadar inanç coğrafyasının tek kutbuydu. Ortaçağ'da dünya haritasının merkezindeki Roma'nın yerini aldı. Haç'ı kabul edenlerin rüyası, Emevî, Abbasî, Eyyubî, Fatımî halifelerinin, Memlûk ve Selçuklu sultanlarının vazgeçilmez kutsal toprağıydı. Kent 1516'dan 1917'ya kadar Osmanlı yönetiminde barışı tanıdı. Öncesinde ve sonrasında insanlığın gözyaşı hiç eksik olmadı.

Kutsal Topraklar'da İlk Fotoğrafçılar
1833'te İngiliz kâşif Frederic Catherwood, Kutsal Topraklar'da camera lucida'yı kullanarak Harem-i Şerif'in ilk görüntülerini elde eder. Kutsal'ın üzerindeki perdeyi kaldıran Catherwood'u İskoç rahip Alexander Keith izler. Amacı Kutsal Kitap metnini görüntüyle desteklemektir. Bu anlayış Doğu'ya özgü İngiliz pitoresk fotoğrafçılığının temellerini atar. 1844'te Joseph-Philibert Girault de Prangey, farklı bir tarz dener ve Kutsal Topraklar'daki İslâm mimarisi üzerinde yoğunlaşır. Böylece İngiliz pitoreskine karşı Fransız belge fotoğrafçılığının ilk ürünleri ortaya çıkar. Kutsal Topraklar'ın geçmişini günümüze aktaran fotoğrafçılar, genellikle bu belgeci ekolden yetişmişlerdir.

Yafa, Remle, Gazze
Kudüs'ün kutsal yörüngesinde dönen Yafa, Remle ve Gazze, âdeta bu kentle kader birliği etmişlerdir. Kutsal kent ne zaman el değiştirse, diğerleri de onu izler. Yafa, Kudüs'ün ticari limanıdır. Emevî halifesi Süleyman b. Abdülmelik'in Remle'yi kurmasıyla Yafa'nın önemi daha da artmıştır. Gazze ise, Mekke'den gelen tüccarların başlıca konaklama noktası ve Hac yolunu Akabe'ye bağlayan köprüdür. İdari açıdan Gazze, Remle'yi de içine alan bir “Sancak”tı. Her üç yerleşim merkezi 1516-1917 yılları arasında Osmanlı yönetimine bağlı kaldı.

Sergi: 09 Eylül 2008 - 19 Ekim 2008

Sadrazam Kâmil Paşa Albümü ve Yerel Fotoğrafçılar

Kudüs: İnanç ve Tutkunun Kenti
Peygamberler ve krallar, Kudüs'ün mitolojisini birlikte inşa ettiler. Yeryüzü ve gökyüzünün tahtı hep bu kentte kuruldu. Hz. Dâvûd'dan Hz. Süleyman'a ve Hz. İsa'dan Hz. Muhammed'e kadar inanç coğrafyasının tek kutbuydu. Ortaçağ'da dünya haritasının merkezindeki Roma'nın yerini aldı. Haç'ı kabul edenlerin rüyası, Emevî, Abbasî, Eyyubî, Fatımî halifelerinin, Memlûk ve Selçuklu sultanlarının vazgeçilmez kutsal toprağıydı. Kent 1516'dan 1917'ya kadar Osmanlı yönetiminde barışı tanıdı. Öncesinde ve sonrasında insanlığın gözyaşı hiç eksik olmadı.

Kutsal Topraklar'da İlk Fotoğrafçılar
1833'te İngiliz kâşif Frederic Catherwood, Kutsal Topraklar'da camera lucida'yı kullanarak Harem-i Şerif'in ilk görüntülerini elde eder. Kutsal'ın üzerindeki perdeyi kaldıran Catherwood'u İskoç rahip Alexander Keith izler. Amacı Kutsal Kitap metnini görüntüyle desteklemektir. Bu anlayış Doğu'ya özgü İngiliz pitoresk fotoğrafçılığının temellerini atar. 1844'te Joseph-Philibert Girault de Prangey, farklı bir tarz dener ve Kutsal Topraklar'daki İslâm mimarisi üzerinde yoğunlaşır. Böylece İngiliz pitoreskine karşı Fransız belge fotoğrafçılığının ilk ürünleri ortaya çıkar. Kutsal Topraklar'ın geçmişini günümüze aktaran fotoğrafçılar, genellikle bu belgeci ekolden yetişmişlerdir.

Yafa, Remle, Gazze
Kudüs'ün kutsal yörüngesinde dönen Yafa, Remle ve Gazze, âdeta bu kentle kader birliği etmişlerdir. Kutsal kent ne zaman el değiştirse, diğerleri de onu izler. Yafa, Kudüs'ün ticari limanıdır. Emevî halifesi Süleyman b. Abdülmelik'in Remle'yi kurmasıyla Yafa'nın önemi daha da artmıştır. Gazze ise, Mekke'den gelen tüccarların başlıca konaklama noktası ve Hac yolunu Akabe'ye bağlayan köprüdür. İdari açıdan Gazze, Remle'yi de içine alan bir “Sancak”tı. Her üç yerleşim merkezi 1516-1917 yılları arasında Osmanlı yönetimine bağlı kaldı.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat