OSMANLI hanedanında sanatla uğraşmak, geleneksel bir durum arz etmektedir. Bu yönüyle Sultan III. Selim'in, özellikle sanat severlerin nazarında farklı bir yeri vardır. Bu görüşte, siyasî hayatı, yenilikçi ruhu sebebiyle tahttan indirilmesi ve dramatik sonu, şiirleri, besteleri, bulduğu makamlar ve hattatlığı muhakkak ki etkili olmuştur.
Çeşitli kaynaklardan, onun mûsikiye karşı beslediği derin muhabbeti anlamaktayız. Fakat III. Selim sâdece bu sevgi ve ilgi çerçevesinde kalmamış, yapmış olduğu eserler, terkîp ettiği veya canlandırdığı makamlar ve belki de en önemlisi, mûsiki hayatına getirmiş olduğu olağanüstü hareket ile mûsikimizin günümüze tüm ihtişamıyla gelmesinde büyük rol oynamıştır.
III. Selim'in bestekârlık yönü ve günümüze ulaşan eserleri kitabın özünü oluşturmaktadır. Hocam Prof. Dr. Nevzad Atlığ idaresinde, Devlet Korosu'nda geçmiş olduğumuz III. Selim'e ait bir bölüm eserin dışında, büyük bir bölümün notasına ulaşmak pek de kolay olmadı. Bu konuda arşivini açan ve fikirleri ile yardımcı olan Cüneyt Kosal'a, yine kitabın hazırlanması süresince yardım ve teşviklerini gördüğüm hocalarım Muazzam Sepetçioğlu, M. Necati Sepetçioğlu, İsmail Hakkı Özkan ve Devlet Korosu sanatçısı Bahri Yüzlüer'e teşekkür ederim. Kültürümüze büyük hizmetlerde bulunan Ötüken Yayınevine, ayrıca notaları yazan İbrahim Korhan'a da teşekkür eder saygılar sunarım. -M. Fatih SALGAR (Önsözden)
OSMANLI hanedanında sanatla uğraşmak, geleneksel bir durum arz etmektedir. Bu yönüyle Sultan III. Selim'in, özellikle sanat severlerin nazarında farklı bir yeri vardır. Bu görüşte, siyasî hayatı, yenilikçi ruhu sebebiyle tahttan indirilmesi ve dramatik sonu, şiirleri, besteleri, bulduğu makamlar ve hattatlığı muhakkak ki etkili olmuştur.
Çeşitli kaynaklardan, onun mûsikiye karşı beslediği derin muhabbeti anlamaktayız. Fakat III. Selim sâdece bu sevgi ve ilgi çerçevesinde kalmamış, yapmış olduğu eserler, terkîp ettiği veya canlandırdığı makamlar ve belki de en önemlisi, mûsiki hayatına getirmiş olduğu olağanüstü hareket ile mûsikimizin günümüze tüm ihtişamıyla gelmesinde büyük rol oynamıştır.
III. Selim'in bestekârlık yönü ve günümüze ulaşan eserleri kitabın özünü oluşturmaktadır. Hocam Prof. Dr. Nevzad Atlığ idaresinde, Devlet Korosu'nda geçmiş olduğumuz III. Selim'e ait bir bölüm eserin dışında, büyük bir bölümün notasına ulaşmak pek de kolay olmadı. Bu konuda arşivini açan ve fikirleri ile yardımcı olan Cüneyt Kosal'a, yine kitabın hazırlanması süresince yardım ve teşviklerini gördüğüm hocalarım Muazzam Sepetçioğlu, M. Necati Sepetçioğlu, İsmail Hakkı Özkan ve Devlet Korosu sanatçısı Bahri Yüzlüer'e teşekkür ederim. Kültürümüze büyük hizmetlerde bulunan Ötüken Yayınevine, ayrıca notaları yazan İbrahim Korhan'a da teşekkür eder saygılar sunarım. -M. Fatih SALGAR (Önsözden)