Bu Metod beş bölümden oluşmaktadır:
Birinci bölümde, ud ile ilgili genel bilgiler, oturuş, tutuş özellikleri, ud klavyesinin tanıtımı, pozisyon kavramı ve boş tellerde mızrap çalışmaları konulan işlenmiştir.
İkinci bölümde, I. pozisyonun tanıtımına, ana kolanlara, makam bilgisine ve 1. pozisyonda çalınan bazı makamlara ve etüdlere yer verilmiştir. Makamlar Arel-Ezgi-Uzdilek nazariyat sistemine göre ayrıntılara girmeden, ana hatları ile irdelenmiştir. Makamlara göre kullanılacak olan parmak numaralan belirtilmiştir.
Üçüncü bölümde, II. pozisyon öğretimine başlanmıştır. Bu pozisyonda çalınan makamlara ait eserlere yer verilmiştir. Yan kolanlarda yer alan nota yerleri gösterilmiştir. Her usule göre farklı mızrap vuruş yönleri belirtilmiş, örnek etüd ve eserlerle usul ve makam bilgileri pekiştirilmiştir. I. ve II. pozisyonun birlikte kullanılmasına yönelik eserlere yer verilerek pratiklik kazanılması sağlanmıştır.
Dördüncü bölüm, çeşitli icra tekniklerini ve süslemeleri kapsamaktadır. Süslemeler geleneksel icradaki en önemli konulardandır. Öğrencilerin sürekli şikayet ettikleri " çalarken istediğim güzelliği yakalayamıyorum, birşeylerin eksik olduğunu hissediyorum" sözleri hep bilinir. Bu bölümde süslemelerin yerinde ve yeterince yapılması amaçlanarak müzikal eksiklik giderilmeye çalışılmıştır.
Beşinci bölüm ise öğrenilen bilgilerin uygulanmasına yönelik eser dağarcığından oluşmaktadır. -Dr. Gülçin Yahya, Mayıs 2001, Ankara (Önsözden)
Bu Metod beş bölümden oluşmaktadır:
Birinci bölümde, ud ile ilgili genel bilgiler, oturuş, tutuş özellikleri, ud klavyesinin tanıtımı, pozisyon kavramı ve boş tellerde mızrap çalışmaları konulan işlenmiştir.
İkinci bölümde, I. pozisyonun tanıtımına, ana kolanlara, makam bilgisine ve 1. pozisyonda çalınan bazı makamlara ve etüdlere yer verilmiştir. Makamlar Arel-Ezgi-Uzdilek nazariyat sistemine göre ayrıntılara girmeden, ana hatları ile irdelenmiştir. Makamlara göre kullanılacak olan parmak numaralan belirtilmiştir.
Üçüncü bölümde, II. pozisyon öğretimine başlanmıştır. Bu pozisyonda çalınan makamlara ait eserlere yer verilmiştir. Yan kolanlarda yer alan nota yerleri gösterilmiştir. Her usule göre farklı mızrap vuruş yönleri belirtilmiş, örnek etüd ve eserlerle usul ve makam bilgileri pekiştirilmiştir. I. ve II. pozisyonun birlikte kullanılmasına yönelik eserlere yer verilerek pratiklik kazanılması sağlanmıştır.
Dördüncü bölüm, çeşitli icra tekniklerini ve süslemeleri kapsamaktadır. Süslemeler geleneksel icradaki en önemli konulardandır. Öğrencilerin sürekli şikayet ettikleri " çalarken istediğim güzelliği yakalayamıyorum, birşeylerin eksik olduğunu hissediyorum" sözleri hep bilinir. Bu bölümde süslemelerin yerinde ve yeterince yapılması amaçlanarak müzikal eksiklik giderilmeye çalışılmıştır.
Beşinci bölüm ise öğrenilen bilgilerin uygulanmasına yönelik eser dağarcığından oluşmaktadır. -Dr. Gülçin Yahya, Mayıs 2001, Ankara (Önsözden)