#smrgSAHAF Ud Metodu -

Hazırlayan:
Zeki Yılmaz
Stok Kodu:
1199064730
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
176 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
1995
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199064730
450667
Ud Metodu -
Ud Metodu - #smrgSAHAF
0.00
TARGAN, yaşadığı dönemin müzik eğitiminin ciddiyeti hakkındn da bizlere ışık tutmaktadır. Tavsiyelerinde Mes'ut CEMİL dışında, isim yapmış san'atkarlara fazlaca iltifat etmemekte; eğitim verebilecek, hocalık yapabilecek müzisyenleri adeta cımbızla seçmektedir.

TARGAN, metodunda o devirde kullanılan müzik terimlerinin yanısıra çok iyi bildiği Batı müziği terimlerini de kullanmıştır. Günümüzden farklı olarak o devirde Örneğin, Rast veya Uşşak Makamındaki Si koma bemol sesi tabii ses olarak kabul edildiğinden, işaretsiz yazılıyordu. Üstad bu nedenle bu ve buna benzer sesleri (donanımında ve eser içinde) arızasız yazmıştır. Yeri geldikçe dip notları şeklinde arıza ve terimleri günümüzde kullanılan şekli budur diyerek izah edeceğiz.

Eşi Sayın Safiye AYLA'nın izin ve teşviki ile TARGAN'ın defterlerini uzun süren bir çalışma ile günümüze kazandırmaya çalıştım. Ancak günümüz insanının daha iyi anlayabilmesi için gerekli bazı notlar ekledik.

TARGAN'ın Ud konusundaki bir çalışması, bir metodun nasıl olması gerektiği hakkında çok güzel bir örnektir. Böylesine güzel ve değerli bir çalışmayı müzik alemine kazandırmak için zevkle emek verdim.

Bu çalışmada yardımlarını esirgemeyen Sayın Bekir Sıdkı SEZGIN, Ûdî Mutlu TORUN Kemençevî Necdet REVI ve Kardeşim Erol BİNGÖL'e teşekkür ederim. -Zeki YILMAZ (Önsözden)

TARGAN, yaşadığı dönemin müzik eğitiminin ciddiyeti hakkındn da bizlere ışık tutmaktadır. Tavsiyelerinde Mes'ut CEMİL dışında, isim yapmış san'atkarlara fazlaca iltifat etmemekte; eğitim verebilecek, hocalık yapabilecek müzisyenleri adeta cımbızla seçmektedir.

TARGAN, metodunda o devirde kullanılan müzik terimlerinin yanısıra çok iyi bildiği Batı müziği terimlerini de kullanmıştır. Günümüzden farklı olarak o devirde Örneğin, Rast veya Uşşak Makamındaki Si koma bemol sesi tabii ses olarak kabul edildiğinden, işaretsiz yazılıyordu. Üstad bu nedenle bu ve buna benzer sesleri (donanımında ve eser içinde) arızasız yazmıştır. Yeri geldikçe dip notları şeklinde arıza ve terimleri günümüzde kullanılan şekli budur diyerek izah edeceğiz.

Eşi Sayın Safiye AYLA'nın izin ve teşviki ile TARGAN'ın defterlerini uzun süren bir çalışma ile günümüze kazandırmaya çalıştım. Ancak günümüz insanının daha iyi anlayabilmesi için gerekli bazı notlar ekledik.

TARGAN'ın Ud konusundaki bir çalışması, bir metodun nasıl olması gerektiği hakkında çok güzel bir örnektir. Böylesine güzel ve değerli bir çalışmayı müzik alemine kazandırmak için zevkle emek verdim.

Bu çalışmada yardımlarını esirgemeyen Sayın Bekir Sıdkı SEZGIN, Ûdî Mutlu TORUN Kemençevî Necdet REVI ve Kardeşim Erol BİNGÖL'e teşekkür ederim. -Zeki YILMAZ (Önsözden)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat