#smrgKİTABEVİ Varidat - 2015
Varidat: Kalbe gelen içe doğan ve insanın gönlüne düşen (varid olan) şey demektir ki daha ziyade çoğul olarak “varidat” şeklinde kullanılır. Tasavvufçulara göre, onun yolunda olanlara “Cenap-ı Hakk”ın özel bir teveccühü, bir iltifatı, bir hediyesi ve bazı hallerde hususi bir bilgilendirme ve irşasıdır ki, buna, hak yolcularının her şeyi doğru görüp doğru değerlendirmeleri için zaman zaman onların iç dünyalarında tecelli eden “envar-ı sıfat” veya “envar-ı esma” demek de mümkündür.
Alem-i Emr: Arşın üstünde olup, madde olmayan, ölçülemeyen ve herkesin anlayamayacağı alem. Buna, alem-i meleküt ve alem-i ervah (ruhlar alemi) ve mekansızlık alemi de denir. Alem–i emrde sırayla; kalb, ruh, sır, hafi, ahfa denilen beş latife (makam, mertebe) vardır. Alem-i halkın ötesi, alem-emrdir. (İmam-ı Rabbani)
İlimlerin hepsi his yolları ile değildir. Bir kısmı da alem-i meleküta aittir. Bu dünya için yaratılmış olan hisler, alem-i melekütun bilinmesine perde olurlar. Onlardan kurtulmadıkça aslâ o aleme yol bulunmaz. (İmam-Gazali)
Şeyh Bedrettin Simavi'nin ölümsüz eseri Varidat, tek kelimesiyle oynanmadan, aslına sadık kalınarak, tasavvufun dilini ve ruh derinliğini koruyarak, dipnot açıklamalarıyla sunmaktan onur duyarız.
Varidat: Kalbe gelen içe doğan ve insanın gönlüne düşen (varid olan) şey demektir ki daha ziyade çoğul olarak “varidat” şeklinde kullanılır. Tasavvufçulara göre, onun yolunda olanlara “Cenap-ı Hakk”ın özel bir teveccühü, bir iltifatı, bir hediyesi ve bazı hallerde hususi bir bilgilendirme ve irşasıdır ki, buna, hak yolcularının her şeyi doğru görüp doğru değerlendirmeleri için zaman zaman onların iç dünyalarında tecelli eden “envar-ı sıfat” veya “envar-ı esma” demek de mümkündür.
Alem-i Emr: Arşın üstünde olup, madde olmayan, ölçülemeyen ve herkesin anlayamayacağı alem. Buna, alem-i meleküt ve alem-i ervah (ruhlar alemi) ve mekansızlık alemi de denir. Alem–i emrde sırayla; kalb, ruh, sır, hafi, ahfa denilen beş latife (makam, mertebe) vardır. Alem-i halkın ötesi, alem-emrdir. (İmam-ı Rabbani)
İlimlerin hepsi his yolları ile değildir. Bir kısmı da alem-i meleküta aittir. Bu dünya için yaratılmış olan hisler, alem-i melekütun bilinmesine perde olurlar. Onlardan kurtulmadıkça aslâ o aleme yol bulunmaz. (İmam-Gazali)
Şeyh Bedrettin Simavi'nin ölümsüz eseri Varidat, tek kelimesiyle oynanmadan, aslına sadık kalınarak, tasavvufun dilini ve ruh derinliğini koruyarak, dipnot açıklamalarıyla sunmaktan onur duyarız.