#smrgDERGİ Virgül Aylık Kitap ve Eleştiri Dergisi - Sayı: 105 Mart 2007
Fırat Güllü, Sonia Moore'un Rus tiyatro adamı Konstantin S. Stanislavski'nin oyunculuk yöntemini incelediği Stanislavski Sistemi: Oyunculuk İçin Bir El Kitabı adlı çalışmasını değerlendirdi.
Ahmet Eken, Mary Kilbourne Matossian ile Susie Hoogosian Villa'nın Anlatılar ve Fotoğraflarla 1914 Öncesi Ermeni Köy Hayatı adlı kitabını ele aldığı yazısında Anadolu Ermenilerinin yaşamlarından kesitler sunuyor.
Sema Rifat'in hazırladığı Selahattin Hilav ve Paris Mektupları Hilav'ın 1954-58 yılları arasında Paris'te iken yazdığı mektuplardan oluşuyor. "Bir yazarın, şairin ya da düşünürün mektupları, temel eserinin önemli bir unsuru, belki de çalışmalarının tamamlayıcı hatta aydınlatıcı metinleri olabilir," diyor Ragıp Duran; ancak Hilav mektuplarında ne kadar parasızlıktan yakınıyorsa, Duran da yazısında mektupların dönemin siyasal/sosyal/sanatsal ortamını yansıtmada eksik kalışından yakınıyor.
Ahmet Gürata, bu ayki "Sinema" sayfalarında Pınar Öğünç'ün yayına hazırladığı Jet Rejisör: Çetin İnanç ile Oğuz Gözen'in Bir Yeşilçam Masalı: Türk Sinemasında Yönetmen Olmak adlı kitapları ve Boğaziçi Üniversitesi Mithat Alam Film Merkezi tarafından yayına hazırlanan, 2001'den 2005'e beş Sinema Söyleşileri yıllığını mercek altına aldı.
Diğer yazılarda, Nazlı Pektaş, Ali Artun'un Tarih Sahneleri - Sanat Müzeleri üst başlığıyla yayımlanan Müze ve Modernlik ile Müze ve Eleştirel Düşünce; Serkan Şentürk, Alain de Botton'un Mutluluğun Mimarisi; Esra Gökçe Şahin, Haruki Murakami'nin Uten Enten, Girisha-Toruko Henkyou Kikou.
Fırat Güllü, Sonia Moore'un Rus tiyatro adamı Konstantin S. Stanislavski'nin oyunculuk yöntemini incelediği Stanislavski Sistemi: Oyunculuk İçin Bir El Kitabı adlı çalışmasını değerlendirdi.
Ahmet Eken, Mary Kilbourne Matossian ile Susie Hoogosian Villa'nın Anlatılar ve Fotoğraflarla 1914 Öncesi Ermeni Köy Hayatı adlı kitabını ele aldığı yazısında Anadolu Ermenilerinin yaşamlarından kesitler sunuyor.
Sema Rifat'in hazırladığı Selahattin Hilav ve Paris Mektupları Hilav'ın 1954-58 yılları arasında Paris'te iken yazdığı mektuplardan oluşuyor. "Bir yazarın, şairin ya da düşünürün mektupları, temel eserinin önemli bir unsuru, belki de çalışmalarının tamamlayıcı hatta aydınlatıcı metinleri olabilir," diyor Ragıp Duran; ancak Hilav mektuplarında ne kadar parasızlıktan yakınıyorsa, Duran da yazısında mektupların dönemin siyasal/sosyal/sanatsal ortamını yansıtmada eksik kalışından yakınıyor.
Ahmet Gürata, bu ayki "Sinema" sayfalarında Pınar Öğünç'ün yayına hazırladığı Jet Rejisör: Çetin İnanç ile Oğuz Gözen'in Bir Yeşilçam Masalı: Türk Sinemasında Yönetmen Olmak adlı kitapları ve Boğaziçi Üniversitesi Mithat Alam Film Merkezi tarafından yayına hazırlanan, 2001'den 2005'e beş Sinema Söyleşileri yıllığını mercek altına aldı.
Diğer yazılarda, Nazlı Pektaş, Ali Artun'un Tarih Sahneleri - Sanat Müzeleri üst başlığıyla yayımlanan Müze ve Modernlik ile Müze ve Eleştirel Düşünce; Serkan Şentürk, Alain de Botton'un Mutluluğun Mimarisi; Esra Gökçe Şahin, Haruki Murakami'nin Uten Enten, Girisha-Toruko Henkyou Kikou.