Popüler bilim-kurgunun sıradanlığına, bilim ve teknoloji hayranlığına karşı çıkıyor. “Dış uzaylara ve geleceğe yolculuk” temalarını işlemektense “asıl yabancı gezegen dünyamızdır” diyerek “iç uzaylardaki yolculukları” anlatmayı yeğliyor. Çağımızda “kitle iletişimi, imajlar, reklamlar ve reklamcılığın bir dalı olan politika gibi sayısız ‘kurgu'lar arasında yaşadığımızı” söylüyor; ve kitaplarında bu ‘kurgu'lardaki sahteliği yakalamak için “geleceğin bugünü anlamakta geçmişten daha etkili bir araç olduğunu” gösteriyor.
Yakın Geleceğin Mitosları adlı öykü kitabında ise, gelecekte, ozon tabakasının delinmesinin yol açtığı hastalıklardan, hep özlenen bir düş olan “hayatın tatile dönüşmesi”nin bir “zorunluluk” olması halinden, ensestin Sindrella çeşitlemesinden, 2000'li yılların “huzur harekâtı”ndan, polaroid ve vibratör burçlarından, Casablanca'nın gece kulübü işletmeciliği dersine dönüştürülmesinden ve birbirini görmeden, dokunmadan televizyon aracılığı ile sevişen evli çiftlerden söz ediyor.
“Olağanüstü bir yaratıcılığa sahip olan Ballard, tıpkı Calvino gibi, modern yaşamın boş, ıssız mekânlarını görünmez kentler ve hayalgücünün sihirli dünyasıyla doldurmak konusunda tam bir usta.” - New York Times
“Karabasan gibi... öylesine vahşi bir hayal gücü içeriyor ki buna hemen Swiftvari bir yapıt yakıştırmasını kullanmak yanlış olmaz... güçlü ve etkileyici bir kitap.” - The Guardian
“Bilim-kurgu düzeyinde geliştirilen ve küreselleşen, yukarıdan, iktidardan geliştirilen resmi fantazyaya karşı Ballard, bir çeşit aşağıdan, daha sivil, astronot ve uzak mekiği kılıklı olmayan muhalif bir fantazya kurmaya çabalıyor.” - Sezai Sarıoğlu / Özgür Gündem
Popüler bilim-kurgunun sıradanlığına, bilim ve teknoloji hayranlığına karşı çıkıyor. “Dış uzaylara ve geleceğe yolculuk” temalarını işlemektense “asıl yabancı gezegen dünyamızdır” diyerek “iç uzaylardaki yolculukları” anlatmayı yeğliyor. Çağımızda “kitle iletişimi, imajlar, reklamlar ve reklamcılığın bir dalı olan politika gibi sayısız ‘kurgu'lar arasında yaşadığımızı” söylüyor; ve kitaplarında bu ‘kurgu'lardaki sahteliği yakalamak için “geleceğin bugünü anlamakta geçmişten daha etkili bir araç olduğunu” gösteriyor.
Yakın Geleceğin Mitosları adlı öykü kitabında ise, gelecekte, ozon tabakasının delinmesinin yol açtığı hastalıklardan, hep özlenen bir düş olan “hayatın tatile dönüşmesi”nin bir “zorunluluk” olması halinden, ensestin Sindrella çeşitlemesinden, 2000'li yılların “huzur harekâtı”ndan, polaroid ve vibratör burçlarından, Casablanca'nın gece kulübü işletmeciliği dersine dönüştürülmesinden ve birbirini görmeden, dokunmadan televizyon aracılığı ile sevişen evli çiftlerden söz ediyor.
“Olağanüstü bir yaratıcılığa sahip olan Ballard, tıpkı Calvino gibi, modern yaşamın boş, ıssız mekânlarını görünmez kentler ve hayalgücünün sihirli dünyasıyla doldurmak konusunda tam bir usta.” - New York Times
“Karabasan gibi... öylesine vahşi bir hayal gücü içeriyor ki buna hemen Swiftvari bir yapıt yakıştırmasını kullanmak yanlış olmaz... güçlü ve etkileyici bir kitap.” - The Guardian
“Bilim-kurgu düzeyinde geliştirilen ve küreselleşen, yukarıdan, iktidardan geliştirilen resmi fantazyaya karşı Ballard, bir çeşit aşağıdan, daha sivil, astronot ve uzak mekiği kılıklı olmayan muhalif bir fantazya kurmaya çabalıyor.” - Sezai Sarıoğlu / Özgür Gündem