Ben ruhun güzelliğinin gücüne imânı
boş lafla kazanmadım.
Ben kendime kâfir oldum,
ve ona imân ettim.
Daha ne kadar onu övüp duracaksın?
O, övgülerin üzerindedir.
Yeter. Sessiz ol.
Ben Aşk'a gidiyorum.
Mevlânâ'nın Aşk, Kural Tanımazlık ve Kendinden Geçme ile İlgili Gizli Kalmış Şiirleri günümüz Türkçesiyle !
Ey kural tanımazlar, güçlü olun, cesur olun. Mevlânâ gibi bir dost daha bulamazsınız! O da sizin gibiydi. Kuralları sevmezdi. Geleneksel öğretilerin sunabileceklerinden fazlasını isterdi. Siz de öyle istemiyor musunuz?
Divan'daki bu son şiirlerini okumak tıpkı bir mayın tarlasında yürümeye benziyor. Divan'ın tamamı insanlara patlamaya benzer ruhani deneyimler yaşatır, fakat bu son ciltteki tahrip gücü çok yüksek şiirler, Mevlânâ'nın zamanının tutucu dini otoritesinden ne kadar uzağında ve farklı olduğunu göstermektedir.
Onun dinleyenlere mesajı çok basit ve nettir:
"Gel bana," der, "gel ki seni senden kurtarayım."
Ben ruhun güzelliğinin gücüne imânı
boş lafla kazanmadım.
Ben kendime kâfir oldum,
ve ona imân ettim.
Daha ne kadar onu övüp duracaksın?
O, övgülerin üzerindedir.
Yeter. Sessiz ol.
Ben Aşk'a gidiyorum.
Mevlânâ'nın Aşk, Kural Tanımazlık ve Kendinden Geçme ile İlgili Gizli Kalmış Şiirleri günümüz Türkçesiyle !
Ey kural tanımazlar, güçlü olun, cesur olun. Mevlânâ gibi bir dost daha bulamazsınız! O da sizin gibiydi. Kuralları sevmezdi. Geleneksel öğretilerin sunabileceklerinden fazlasını isterdi. Siz de öyle istemiyor musunuz?
Divan'daki bu son şiirlerini okumak tıpkı bir mayın tarlasında yürümeye benziyor. Divan'ın tamamı insanlara patlamaya benzer ruhani deneyimler yaşatır, fakat bu son ciltteki tahrip gücü çok yüksek şiirler, Mevlânâ'nın zamanının tutucu dini otoritesinden ne kadar uzağında ve farklı olduğunu göstermektedir.
Onun dinleyenlere mesajı çok basit ve nettir:
"Gel bana," der, "gel ki seni senden kurtarayım."