#smrgKİTABEVİ Yaşamın Mekanik Anlayışı - 2023

Editör:
Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
ISBN-10:
6254199127
Kargoya Teslim Süresi:
4&6
Hazırlayan:
Cilt:
Amerikan Cilt
Stok Kodu:
1199211197
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
48
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
66,30
Havale/EFT ile: 64,31
Siparişiniz 4&6 iş günü arasında kargoda
1199211197
597711
Yaşamın Mekanik Anlayışı -        2023
Yaşamın Mekanik Anlayışı - 2023 #smrgKİTABEVİ
66.30
Herkes yaşamın gizeminden aynı şeyi anlamaz. Ama biz hepimiz yaşamın nereden geldiğini ve ölümün ne olduğunu bilmek isteriz. Çünkü ahlakımız bu soruya verilecek yanıtın etkisi altındadır.

Yaşamın ve ölümün niteliği belki halkı tamamen kuramsal olan diğer bütün sorunlardan daha fazla ilgilendirir. İnsanlık bu soruna bir çözüm bulmak için deneysel biyolojiyi beklememiştir. Bu çözüm tarzı doğanın bilimden önceki dönemlerdeki bütün açıklamalarını karakterize eden bir biçim almaktadır. Bu dönemde yaşamın bedene “yaşamsal bir ilke”nin girmesiyle başladığı kabul ediliyordu. Bireyin yaşamının yumurta ile başlaması ilkel ve bilim öncesi insan için doğal olarak bilinmez bir şeydi. Ve aynı şekilde ölümün bedenden “yaşamsal ilke”nin çıkması sonucu olduğu kabul ediliyordu. Ama bilimsel olarak yaşam deniz kestanesi ve diğer bütün canlılarda oksijenin hızını artırmasıyla başlar. Ve bu hızlanmanın hareket noktası yumurtanın kabuk katmanının yıkımıdır. İnsanın da dahil olduğu sıcak kanlı hayvanların yaşamı organizmada mayalanmanın durmasıyla biter. Bireysel yaşamın başlangıç ve sonu sorunu fizikokimyasal bakış açısından açık bir şekilde halledilmiştir. Eğer varlığımız kör güçlerin oyunu üzerine kurulmuş bir rastlantı sorunuysa, ve yine biz kendimiz, kimyasal mekanizmadan başka bir şey değilsek, bizim için ahlak nasıl var olabilir?

Buna şu yanıtı vermek gerekir: içgüdülerimiz ahlakımızın kökleridir. Ve bu içgüdüler bedenimizin biçimi gibi kalıtsaldırlar. Yememiz, içmemiz, ürememiz, insanlığın bunların istenmeye değer bir şey olduğunda anlaştığından değil, ama makineler gibi, böyle yapmak zorunda olduğumuzdandır.

Herkes yaşamın gizeminden aynı şeyi anlamaz. Ama biz hepimiz yaşamın nereden geldiğini ve ölümün ne olduğunu bilmek isteriz. Çünkü ahlakımız bu soruya verilecek yanıtın etkisi altındadır.

Yaşamın ve ölümün niteliği belki halkı tamamen kuramsal olan diğer bütün sorunlardan daha fazla ilgilendirir. İnsanlık bu soruna bir çözüm bulmak için deneysel biyolojiyi beklememiştir. Bu çözüm tarzı doğanın bilimden önceki dönemlerdeki bütün açıklamalarını karakterize eden bir biçim almaktadır. Bu dönemde yaşamın bedene “yaşamsal bir ilke”nin girmesiyle başladığı kabul ediliyordu. Bireyin yaşamının yumurta ile başlaması ilkel ve bilim öncesi insan için doğal olarak bilinmez bir şeydi. Ve aynı şekilde ölümün bedenden “yaşamsal ilke”nin çıkması sonucu olduğu kabul ediliyordu. Ama bilimsel olarak yaşam deniz kestanesi ve diğer bütün canlılarda oksijenin hızını artırmasıyla başlar. Ve bu hızlanmanın hareket noktası yumurtanın kabuk katmanının yıkımıdır. İnsanın da dahil olduğu sıcak kanlı hayvanların yaşamı organizmada mayalanmanın durmasıyla biter. Bireysel yaşamın başlangıç ve sonu sorunu fizikokimyasal bakış açısından açık bir şekilde halledilmiştir. Eğer varlığımız kör güçlerin oyunu üzerine kurulmuş bir rastlantı sorunuysa, ve yine biz kendimiz, kimyasal mekanizmadan başka bir şey değilsek, bizim için ahlak nasıl var olabilir?

Buna şu yanıtı vermek gerekir: içgüdülerimiz ahlakımızın kökleridir. Ve bu içgüdüler bedenimizin biçimi gibi kalıtsaldırlar. Yememiz, içmemiz, ürememiz, insanlığın bunların istenmeye değer bir şey olduğunda anlaştığından değil, ama makineler gibi, böyle yapmak zorunda olduğumuzdandır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat