#smrgDERGİ Yeni E: Aylık Kültür Sanat Edebiyat Dergisi : Edebiyatı “Çat”latan Yazar : Leyla Erbil - Sayı: 61 Kasım 2022

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Ezgi Matbaacılık
Dizi Adı:
ISBN-10:
1199192675
Kargoya Teslim Süresi:
1&3
Hazırlayan:
Stok Kodu:
1199192675
Boyut:
19x27
Sayfa Sayısı:
80 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
indirimli
59,40
Taksitli fiyat: 9 x 7,26
Stoktan teslim
1199192675
578706
Yeni E: Aylık Kültür Sanat Edebiyat Dergisi : Edebiyatı “Çat”latan Yazar : Leyla Erbil - Sayı: 61      Kasım 2022
Yeni E: Aylık Kültür Sanat Edebiyat Dergisi : Edebiyatı “Çat”latan Yazar : Leyla Erbil - Sayı: 61 Kasım 2022 #smrgDERGİ
59.40
Yeni e dergisi, Kasım 2021 tarihli 61.sayısında NEYYA Edebiyat Grubu'nun geçen yıldan bu yana Leyla Erbil üzerine yaptığı edebiyat kazılarının katkısı ile okuyucu ile buluşuyor. Nükhet Eren'in editörlüğünde çıkan dosyanın yazarları arasında Fatoş Öcal Kara, Asil Şenol Topçu, Zeynep Pınarbaşı, Ayşen Cumhur Özkaya, Özlem Budak, Hacer Keleş, Alev Ramiz ve Özlem Gemici bulunuyor. Derginin editoryal sunusunda şu ifadeler yer alıyor:

“Türkçe edebiyatın çat'latan yazarı olarak adlandırdığımız Leyla Erbil, Kalan romanında hakikat arayışına girerken toplumsal hafızanın uzak-yakın travmalarını Üç Başlı Ejderha'dan itibaren yeniden biçimlendirdiği anlatı diliyle gözümüzün içine sokar. Yazarın hakikatinden yazılan metnin hakikatine yazarın özünden tözüne doğru hakikati ele geçirme çabasıyla diplerden çıkardığı Rosa'nın ortadan kırdığı kalemin “çat” sesinden geniş bir alana yayılır Kalan.” Dergi, geçtiğimiz ay sanatçı Ahmet Güneştekin'in tartışma yaratan ve etkileri uzun süre de devam edecek gibi görünen Hafıza Odası isimli sergisi üzerine Vecdi Erbay'ın değerlendirmeleri ile açılıyor. Beste İrem Köse, medikal antropoloji literatürü üzerinden COVID-19 incelemelerinin ilk yazısı ile dergi sayfaları arasında yer alıyor. Dergide yer alan bir diğer yazı ise, Cem Keser'in kaleminden. Keser, Reşat Nuri Güntekin ve Hüseyin Rahmi Gürpınar'ın eserlerindeki sınıfsallık izlerini takip ediyor.

Ulaş Töre Sivrioğlu, “Marx ve Hindistan” başlıklı yazısında özellikle Edward Said tarafından Marx'ın temel metinlerinin çarpıtılarak nasıl ‘oryantalist' olarak yorumlandığını tartışıyor. İlyas Tunç “Kadınlardan Vergi Alınmaması Koşulu ile” diyor ve okuyucuyu sömürge Nijerya'ya, 1929 yılına götürüyor. Sinan Danacı ve Yasemin Felek, İstanbul Go Okulu kurucusu Mehmet Emin Barsbey ile gerçekleştirdiği söyleşiyle; Enver Topaloğlu, Arif Damar'ın şiirinde ve yaşamında sosyalist fikir ve edebiyatın nasıl kesiştiğini irdelediği yazısı ile yer alıyor dergide. Sinan Araman, ‘Hakikat' ve 1416 Şeyh Bedrettin başlıklı yazısı ile Hakan Alak'ın yönettiği Hakikat isimli filmi değerlendiriyor. İlhan Sami Çolak, “Yoktur Yeşil Elmadan Daha İyisi” isimli yazısı ile Norveçli şair ve çevirmen Olav H. Hauge'ın şiirleri üzerine denemesi; Gülizar Aytekin “Herkesin Bir Annesi Olurmuş” başlıklı öyküsü; Sevi Emek Önder, Paul Celan'ın “Ölüm Fügü” isimli şiiri üzerine denemesi ile dergimizde yer alıyor.

Yorgos Moleskis (Lale Alatlı çevirisiyle), Barış Yıldırım, Serdar Aydın, Nur Saka, Arife Kalender ve Niels Hav (Hüseyin Duygu çevirisi ile) bu sayımızdaki şairler arasında; Hıdır Murat Doğan, Gökçe Naz Köse, Esra Enis, Mina Persis ve Atilla Atala bu sayıdaki çizerler arasında yer alıyor

Yeni e dergisi, Kasım 2021 tarihli 61.sayısında NEYYA Edebiyat Grubu'nun geçen yıldan bu yana Leyla Erbil üzerine yaptığı edebiyat kazılarının katkısı ile okuyucu ile buluşuyor. Nükhet Eren'in editörlüğünde çıkan dosyanın yazarları arasında Fatoş Öcal Kara, Asil Şenol Topçu, Zeynep Pınarbaşı, Ayşen Cumhur Özkaya, Özlem Budak, Hacer Keleş, Alev Ramiz ve Özlem Gemici bulunuyor. Derginin editoryal sunusunda şu ifadeler yer alıyor:

“Türkçe edebiyatın çat'latan yazarı olarak adlandırdığımız Leyla Erbil, Kalan romanında hakikat arayışına girerken toplumsal hafızanın uzak-yakın travmalarını Üç Başlı Ejderha'dan itibaren yeniden biçimlendirdiği anlatı diliyle gözümüzün içine sokar. Yazarın hakikatinden yazılan metnin hakikatine yazarın özünden tözüne doğru hakikati ele geçirme çabasıyla diplerden çıkardığı Rosa'nın ortadan kırdığı kalemin “çat” sesinden geniş bir alana yayılır Kalan.” Dergi, geçtiğimiz ay sanatçı Ahmet Güneştekin'in tartışma yaratan ve etkileri uzun süre de devam edecek gibi görünen Hafıza Odası isimli sergisi üzerine Vecdi Erbay'ın değerlendirmeleri ile açılıyor. Beste İrem Köse, medikal antropoloji literatürü üzerinden COVID-19 incelemelerinin ilk yazısı ile dergi sayfaları arasında yer alıyor. Dergide yer alan bir diğer yazı ise, Cem Keser'in kaleminden. Keser, Reşat Nuri Güntekin ve Hüseyin Rahmi Gürpınar'ın eserlerindeki sınıfsallık izlerini takip ediyor.

Ulaş Töre Sivrioğlu, “Marx ve Hindistan” başlıklı yazısında özellikle Edward Said tarafından Marx'ın temel metinlerinin çarpıtılarak nasıl ‘oryantalist' olarak yorumlandığını tartışıyor. İlyas Tunç “Kadınlardan Vergi Alınmaması Koşulu ile” diyor ve okuyucuyu sömürge Nijerya'ya, 1929 yılına götürüyor. Sinan Danacı ve Yasemin Felek, İstanbul Go Okulu kurucusu Mehmet Emin Barsbey ile gerçekleştirdiği söyleşiyle; Enver Topaloğlu, Arif Damar'ın şiirinde ve yaşamında sosyalist fikir ve edebiyatın nasıl kesiştiğini irdelediği yazısı ile yer alıyor dergide. Sinan Araman, ‘Hakikat' ve 1416 Şeyh Bedrettin başlıklı yazısı ile Hakan Alak'ın yönettiği Hakikat isimli filmi değerlendiriyor. İlhan Sami Çolak, “Yoktur Yeşil Elmadan Daha İyisi” isimli yazısı ile Norveçli şair ve çevirmen Olav H. Hauge'ın şiirleri üzerine denemesi; Gülizar Aytekin “Herkesin Bir Annesi Olurmuş” başlıklı öyküsü; Sevi Emek Önder, Paul Celan'ın “Ölüm Fügü” isimli şiiri üzerine denemesi ile dergimizde yer alıyor.

Yorgos Moleskis (Lale Alatlı çevirisiyle), Barış Yıldırım, Serdar Aydın, Nur Saka, Arife Kalender ve Niels Hav (Hüseyin Duygu çevirisi ile) bu sayımızdaki şairler arasında; Hıdır Murat Doğan, Gökçe Naz Köse, Esra Enis, Mina Persis ve Atilla Atala bu sayıdaki çizerler arasında yer alıyor

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 59,40    59,40   
2 30,89    61,78   
3 20,99    62,96   
6 10,69    64,15   
9 7,26    65,34   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 59,40    59,40   
2 30,89    61,78   
3 20,99    62,96   
6 10,69    64,15   
9 7,26    65,34   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 59,40    59,40   
2 30,89    61,78   
3 20,99    62,96   
6 10,69    64,15   
9 7,26    65,34   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 59,40    59,40   
2 30,89    61,78   
3 20,99    62,96   
6 10,69    64,15   
9 7,26    65,34   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 59,40    59,40   
2 30,89    61,78   
3 20,99    62,96   
6 10,69    64,15   
9 7,26    65,34   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 59,40    59,40   
2 30,89    61,78   
3 20,99    62,96   
6 10,69    64,15   
9 7,26    65,34   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 59,40    59,40   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat