Yeni İnsan Yeni Sinema Üç Aylık Sinema Dergisi, Dosya: Hollywood Bugünkü Yapısına Nasıl Kavuştu: Tarih ve Ekonomi Politik - Sonbahar 2005, Sayı: 16 - 17
Gündem: Hoollywood ve Eurimages'ten öteye yol var mı?
Sinemamızın tercihi: Kırk katır mı kırk satır mı? : Çağrı Kınıkoğlu
Küresel Hollywood: Dağıtım, Pazarlama ve Gösterim: Richard Maxwell
Bir ko-prodakşın kabusu: Hollywood meraklılarına "Gılgamesh" hatırası: Çağrı Kınıkoğlu
Emperyalist siyasetten sinemaya: Hotlywood'un hası Beyaz saray sineması: Hamdi Karaşin
Fahreriheit 9/11: Gerçekliği sunma iddiası mı, gerçekliği değiştirme iddialılığı mı?: Ayça Çiftçi
Bolluk Ülkesi: Amerikanofil sinemacının hayal kırıklığı ya da yoıcusunu kaybetmiş yol filmi Çağrı Kınıkoğlu
Dünyalar Savaşı: Şizforenik bir film: Kaya Özkaracalar
ABD'li aydının onuru olmuş bir ismin ardından: Arthur Miller için: Tuncer Cücenoğlu
Geçtiğimiz gösterim döneminden geriye kalanlar
Karpuz Kabuğundan Gemiler Yapmak ve sinemanın doğuşu: 7 benzerlik: Ahsen Deniz Morva
Yazı-Tura: Öyle bir oyundayız ki, sen de kaybedersin ben de: E. Esin Bozoğlu
Gelibolu: Batılı izleyici için yapılmış bir film: E. Zeynep Güler
Meleğin Düşüşü: Melekler uçmaz mıydı, düşmek de nereden çıktı?: E. Esin Bozoğlu
Üç Fatih Akın filmi üzerine: Başkalarının özlemlerine bakmak: Değer Demircan
Bulutları Beklerken: Zahit Atam
SÖYLEŞİ: GİOVANNİ SCOGNAMİLLO ile 1980 ve '90'lı yıllarda Türkiye'de sinema ortamı
Bir değerli ustanın ardından: ÖMER KAVUR "Yüzlerimizi kaybediyoruz!": Yeni İnsan Yeni Sinema
Dûr (Uzak): Bir "yakınlığın" filmi: Çağrı Kınıkoğlu
Votka Limon: Hangisi absürd, araba gibi giden piyano mu, yaşananlar mı?: Çağrı Kınıkoğlu Ağlayan Çayır: Bir "genişlik" ve "uzam" öyküsü: Ali Mert
Beş Engel: Bir oyun olarak sinema: E. Zeynep Güler
Machuca: Neruda'dan Machuca'ya selam: Refik Adanır
İhtiyar Delikanlı: İhtiyar delikanlılar, geçmişte yaşlanan adamlar: Ayça Çiftçi
Günbatımından Önce: Gün batmadan, herşey bitmeden önce: E. Zeynep Güler
Köy: Korkunun çevrelediği muhafazakârlık ütopyası: E. Zeynep Güler
Eğitmenler: Eğitmenlerden hafif devrim tarifleri: Asena Selcen YüzbaşıoğIu
Koro: Avrupa da tarihi(ni) yeniden yazıyor: Mine Aydemir
SÖYLEŞİ: DEREK MALCOLM: "500 çocuktan hiçbir'ı Amerikan filmlerinden başka tek bir film bile izlememişlerdi sinema perdesinde!"
KENT, FESTİVAL ve AYDIN: Ütopyadan distopyaya
Sophia Loren'le gala ve kulis ve hayal ve gerçek: Ali Mert
Kentle kâbus halleri: Zeynep Tül Akbal Süalp
Kent, sinema ve distopya: Geleceğin karanlık kentleri: Ahmet Meriç Şenyüz
Şeytanla el sıkışmak: Dallaire'nin yolculuğu: Değer Demircan
SÖYLEŞİ: İSTVAN SZABO ile sinema ve dünya halleri üzerine
Zorunlu bir parantez: Doğu Avrupa aydınının dramı: Kemal Okuyan
SÖYLEŞİ: CAFER PANAHİ: "Ne kadar güçlü olursan ol, insanın özgürlüğü için bir çözüm bulmak zorundasın"
Kavram Karmaşası: ÜTOPYA - Düşle düşünce arasında zıplayan dünya: Ali Mert
Akademinin Sinema Gündemi
"Öyle ya herkesin ısısı kendine" Türk sinemasında ölüm cezası ve Lütfi Akad'ın "Isı"sı: Ahsen Daniz Morva
Gericiler kültür sanat dünyasına el atınca
Rus sineması yaratıcı geleneğini sürdürüyor: Necla Algan
Sinemasal Bellek: Ayça Çiftçi
Okurlarımızdan: Üçüncü Dünya ve Afrika sineması: Arif Can Güngör
Siz Hala Televizyonunuzu Kapatmadınız mı?
Medyada yayın politikaları: Süreyya Çakır
SÖYLEŞİ: METİN COŞKUN ve LEVENT ÜLGEN ile televizyon sohbeti
SÖYLEŞİ: Devrim Televizyondan Yayınlanmayacak'ın yönetmenleri K. Bartley, D. O'Brian: Brian Forrest
Yeşilçam'ın Gayri-resmi Tarihi - 4: Rekin Teksoy ile görüşme
Kitap Tanıtımı: Rekin Teksoy'un Dünya Sinema Tarihi / Sine-antropos
Gündem: Hoollywood ve Eurimages'ten öteye yol var mı?
Sinemamızın tercihi: Kırk katır mı kırk satır mı? : Çağrı Kınıkoğlu
Küresel Hollywood: Dağıtım, Pazarlama ve Gösterim: Richard Maxwell
Bir ko-prodakşın kabusu: Hollywood meraklılarına "Gılgamesh" hatırası: Çağrı Kınıkoğlu
Emperyalist siyasetten sinemaya: Hotlywood'un hası Beyaz saray sineması: Hamdi Karaşin
Fahreriheit 9/11: Gerçekliği sunma iddiası mı, gerçekliği değiştirme iddialılığı mı?: Ayça Çiftçi
Bolluk Ülkesi: Amerikanofil sinemacının hayal kırıklığı ya da yoıcusunu kaybetmiş yol filmi Çağrı Kınıkoğlu
Dünyalar Savaşı: Şizforenik bir film: Kaya Özkaracalar
ABD'li aydının onuru olmuş bir ismin ardından: Arthur Miller için: Tuncer Cücenoğlu
Geçtiğimiz gösterim döneminden geriye kalanlar
Karpuz Kabuğundan Gemiler Yapmak ve sinemanın doğuşu: 7 benzerlik: Ahsen Deniz Morva
Yazı-Tura: Öyle bir oyundayız ki, sen de kaybedersin ben de: E. Esin Bozoğlu
Gelibolu: Batılı izleyici için yapılmış bir film: E. Zeynep Güler
Meleğin Düşüşü: Melekler uçmaz mıydı, düşmek de nereden çıktı?: E. Esin Bozoğlu
Üç Fatih Akın filmi üzerine: Başkalarının özlemlerine bakmak: Değer Demircan
Bulutları Beklerken: Zahit Atam
SÖYLEŞİ: GİOVANNİ SCOGNAMİLLO ile 1980 ve '90'lı yıllarda Türkiye'de sinema ortamı
Bir değerli ustanın ardından: ÖMER KAVUR "Yüzlerimizi kaybediyoruz!": Yeni İnsan Yeni Sinema
Dûr (Uzak): Bir "yakınlığın" filmi: Çağrı Kınıkoğlu
Votka Limon: Hangisi absürd, araba gibi giden piyano mu, yaşananlar mı?: Çağrı Kınıkoğlu Ağlayan Çayır: Bir "genişlik" ve "uzam" öyküsü: Ali Mert
Beş Engel: Bir oyun olarak sinema: E. Zeynep Güler
Machuca: Neruda'dan Machuca'ya selam: Refik Adanır
İhtiyar Delikanlı: İhtiyar delikanlılar, geçmişte yaşlanan adamlar: Ayça Çiftçi
Günbatımından Önce: Gün batmadan, herşey bitmeden önce: E. Zeynep Güler
Köy: Korkunun çevrelediği muhafazakârlık ütopyası: E. Zeynep Güler
Eğitmenler: Eğitmenlerden hafif devrim tarifleri: Asena Selcen YüzbaşıoğIu
Koro: Avrupa da tarihi(ni) yeniden yazıyor: Mine Aydemir
SÖYLEŞİ: DEREK MALCOLM: "500 çocuktan hiçbir'ı Amerikan filmlerinden başka tek bir film bile izlememişlerdi sinema perdesinde!"
KENT, FESTİVAL ve AYDIN: Ütopyadan distopyaya
Sophia Loren'le gala ve kulis ve hayal ve gerçek: Ali Mert
Kentle kâbus halleri: Zeynep Tül Akbal Süalp
Kent, sinema ve distopya: Geleceğin karanlık kentleri: Ahmet Meriç Şenyüz
Şeytanla el sıkışmak: Dallaire'nin yolculuğu: Değer Demircan
SÖYLEŞİ: İSTVAN SZABO ile sinema ve dünya halleri üzerine
Zorunlu bir parantez: Doğu Avrupa aydınının dramı: Kemal Okuyan
SÖYLEŞİ: CAFER PANAHİ: "Ne kadar güçlü olursan ol, insanın özgürlüğü için bir çözüm bulmak zorundasın"
Kavram Karmaşası: ÜTOPYA - Düşle düşünce arasında zıplayan dünya: Ali Mert
Akademinin Sinema Gündemi
"Öyle ya herkesin ısısı kendine" Türk sinemasında ölüm cezası ve Lütfi Akad'ın "Isı"sı: Ahsen Daniz Morva
Gericiler kültür sanat dünyasına el atınca
Rus sineması yaratıcı geleneğini sürdürüyor: Necla Algan
Sinemasal Bellek: Ayça Çiftçi
Okurlarımızdan: Üçüncü Dünya ve Afrika sineması: Arif Can Güngör
Siz Hala Televizyonunuzu Kapatmadınız mı?
Medyada yayın politikaları: Süreyya Çakır
SÖYLEŞİ: METİN COŞKUN ve LEVENT ÜLGEN ile televizyon sohbeti
SÖYLEŞİ: Devrim Televizyondan Yayınlanmayacak'ın yönetmenleri K. Bartley, D. O'Brian: Brian Forrest
Yeşilçam'ın Gayri-resmi Tarihi - 4: Rekin Teksoy ile görüşme
Kitap Tanıtımı: Rekin Teksoy'un Dünya Sinema Tarihi / Sine-antropos