#smrgDERGİ Yeni - Üç Aylık Kültür Dergisi - Kriz - Sayı 1 Güz
Radikal Gazetesi'nden Kaya Genç'in haberine göre Kırmızı Yayınları'nın ofisinde bir araya gelen yayın kurulu derginin ilk sayısıın krizi konu edinmesini karara bağlamış. Böylece iktisat-edebiyat ve kültür arasında bir düşünme pratiği gerçekleştirildi.
İlk sayıda Fazıl Hüsnü Dağlarca'nın daha önce yayımlanmamış iki şiiri, Ferit Edgü'nün bir öyküsü, Immanuel Wallerstein'la Banu Güven'in yaptığı bir söyleşi, İoanna Kuçuradi'nin yazın yitirdiğimiz Füsun Akatlı'nın cenaze töreninde yaptığı konuşma, Oruç Aruoba, Enis Batur, Soli Özel, Ekrem Işın, Betül Çotuksöken ve İsmail Ertürk'ün kriz üzerine yaptıkları kapsamlı tartışmalar yer alıyor.
Enis Batur derginin tavrını şöyle özetliyor: “Düşüncelerimizin üzerinde özenle tartışıp hazırlanacağız. Bu mesafeyi almak, kanaat bombardımanının kenarına çekilmek anlamına geliyor. Söyleyeceklerimizi ağır ağır oluşturarak söyleyecek, evrensel bir düzlemde yeni diyaloglara gireceğiz.” Türkiye entellektüellerinin böyle bir dergiye ihtiyaç duyduğunu ifade eden Enis Batur şu çarpıcı sözlerle günümüz gençliğine dönük ciddi bir eleştiri getiriyor; "Adı ‘yeni' ama dergiyi çıkaranlar 50 yaşın üstündeki yaşlı başlı adamlar... Benim için burada en önemli ve cevapsız soru şu: Niçin 20'li yaşlarındaki insanlar böyle bir dergi çıkarmıyor? Böyle bir dergiyi onlar çıkarmalı ve eğer tercih ediyorlarsa bizden yazı istemelilerdi... Biz 20'li yaşlarımızda bunu yaptık.”
Yeni bir dünya düzeni, yeni bir Türkiye, yeni bir yaşam arayışı için, yepyeni bir kültür dergisi…
Alışılanın sığ sularından çıkmak isteyen derinlik âşıkları için Kırmızı Yayınları (Yeni) bir kültür dergisi hazırladı.
Üç ayda bir çıkacak olan (Yeni) bir kültür dergisi, gücünü hayalden ve yaratıcı cesaretten alarak sonbaharda okuyucularıyla buluşuyor!
Avrupa değerlerinin evrenselliğini yitirdiği görüşünün yaygınlık kazandığı bir yüzyıla girdik. Batı, bir değerler bunalımında olmasına karşın iletişim teknolojilerinde devrimsel denecek yeniliklerle küresel sanal toplumlar yaratıyor. Dünyanın para, kültür ve toplumsal sermayesi de Batı'da yoğunlaşmış durumda; Batı'nın sanat ve kültür kurumlarının iktidarı, değişim içinde ancak gene de sürüyor.
Türkiye'deki değer ve kültür çalkantılarını, korkutan kurumsal sallantıları; Batı değerlerinin zayıflamış olmasını; sınırların, dostluk ve düşmanlıkları yeniden çizmesini güvenilir uygarlık zemininin kayganlaştığı bir döneme rastlıyor olmasından bağımsız düşünemeyiz.
(Yeni) böylesi bir tarihsel kırılma noktasında çıktığının bilincinde. O yüzden, kültür, düşünce ve sanatı bir araya toplayarak, sınır tanımayarak, alanların özerkliğini göz ardı etmeden (yeni) açılımlar deneyecek, (yeni) bakış açıları kışkırtacak.
(Yeni)yi parantez içine almış bir (yeni) anlayışına sahip derginin editörlüğünü İsmail Ertürk üstlendi. Yayın kurulunda ise; Oruç Aruoba, Enis Batur, Ali Cengizkan, Oğuz Demiralp, Evren Erem, İsmail Ertürk, Murat Gülsoy, Ekrem Işın, Fahri Özdemir, Soli Özel, Kaan Özkan, Orhan Tekelioğlu ve Gündüz Vassaf yer alıyor.
Dergi; (yeni)ye mektuplar, (yeni) dosya, (yeni)ler ve (yeni)den olmak üzere dört bölümden oluşuyor.
İlk sayıda, (yeni)ye mektuplar içinde; Polonyalı antropolog Malgorzata Czarkowska'nın, fotoğrafçı ve gezgin mühendis Cem Sarvan'ın ve göçmen bir aile olan Akşit ailesinin (yeni) kültür coğrafyalarında sınırları aşan mektupları bulunuyor.
(Yeni) dosya konusu “kriz”. Son üç yıldır Batı'nın özgüvenini sarsan, sarsmayı sürdüren iktisadi krizi ve kriz durumunu, Oruç Aruoba, Enis Batur, Betül Çotuksöken, İsmail Ertürk, Ekrem Işın ve Soli Özel, dünyada belki de tek “kriz” felsefesi yapmış düşünür Nermi Uygur'un Bunalımdan Yaşama Kültürü kitabından yola çıkarak tartışıyorlar. Oğuz Demiralp, Evren Eren, İsmail Ertürk, Murat Gülsoy ve Gündüz Vassaf doğrudan ya da dolaylı kriz konusuna yaklaşıyorlar. Yine kriz dosyası içinde Banu Güven'in Immanuel Wallerstein ile yaptığı söyleşiye yer veriliyor.
(Yeni)lerde Fazıl Hüsnü Dağlarca'nın yayımlanmamış iki şiiri, Ferdi Ergü'nün bir öyküsü, Mustafa Yılmazer'in aforizmaları, İskender Özturanlı'nın şiiri var. Deneme alanında Ekrem Işın'ın ilk kez yayımlanan tarihsel ve siyasi aforizmaları; Enis Batur'un İtalyan yazar ve çevirmen Caludio Magris'e seslendiği, sınır/sınırsızlık konusunu, tarih, mekân ve bellek kavramlarını ele aldığı yazısı; ABD'li çağdaş ressam Sean Scully'nin İtalyan ressam Morandi üzerine yazısı var. Güneş Yücel'in Anayurt Oteli üzerine, Aslı Güneş'in ise İslami pop-şiiri üzerine incelemeleri de bu bölümde yer alıyor. Nilüfer Kuyaş, Cem Kafadar'ın Kim var imiş biz burada yoğ iken kitabı üzerine düşüncelerini dile getiriyor. Londra'daki Gagosian galerisinde düzenlenen, Ballard'ın kitaplarının görsel sanatlara etkisini konu alan sergiyi Jackie Wullschlager tanıtıyor. Bu bölümdeki diğer iki yazı, Michel Tournier'nin Gilles Deleuze üzerine düşünceleri ve Özer Sayın'ın İlhan Berk'in ölümünden kısa bir süre önce yaptığı bir söyleşi.
(Yeni)den bölümünde kültür tarihi ele alınıyor. İlhan K. Mimaroğlu ve İlhan Usmanbaş'ın müzik dergisi Opus'tan iki yazısı yeniden yayımlanıyor. Son olarak “kendi elinden” bölümünde yakında kaybettiğimiz yayın kurulu üyesi, edebiyat eleştirmeni ve felsefeci Füsun Akatlı'nın elyazısı ve İonanna Kuçuradi'nin Akatlı'yı uğurlarken yaptığı kısa konuşma var.
(Yeni) bir yolculuğa hoş geldiniz…
Radikal Gazetesi'nden Kaya Genç'in haberine göre Kırmızı Yayınları'nın ofisinde bir araya gelen yayın kurulu derginin ilk sayısıın krizi konu edinmesini karara bağlamış. Böylece iktisat-edebiyat ve kültür arasında bir düşünme pratiği gerçekleştirildi.
İlk sayıda Fazıl Hüsnü Dağlarca'nın daha önce yayımlanmamış iki şiiri, Ferit Edgü'nün bir öyküsü, Immanuel Wallerstein'la Banu Güven'in yaptığı bir söyleşi, İoanna Kuçuradi'nin yazın yitirdiğimiz Füsun Akatlı'nın cenaze töreninde yaptığı konuşma, Oruç Aruoba, Enis Batur, Soli Özel, Ekrem Işın, Betül Çotuksöken ve İsmail Ertürk'ün kriz üzerine yaptıkları kapsamlı tartışmalar yer alıyor.
Enis Batur derginin tavrını şöyle özetliyor: “Düşüncelerimizin üzerinde özenle tartışıp hazırlanacağız. Bu mesafeyi almak, kanaat bombardımanının kenarına çekilmek anlamına geliyor. Söyleyeceklerimizi ağır ağır oluşturarak söyleyecek, evrensel bir düzlemde yeni diyaloglara gireceğiz.” Türkiye entellektüellerinin böyle bir dergiye ihtiyaç duyduğunu ifade eden Enis Batur şu çarpıcı sözlerle günümüz gençliğine dönük ciddi bir eleştiri getiriyor; "Adı ‘yeni' ama dergiyi çıkaranlar 50 yaşın üstündeki yaşlı başlı adamlar... Benim için burada en önemli ve cevapsız soru şu: Niçin 20'li yaşlarındaki insanlar böyle bir dergi çıkarmıyor? Böyle bir dergiyi onlar çıkarmalı ve eğer tercih ediyorlarsa bizden yazı istemelilerdi... Biz 20'li yaşlarımızda bunu yaptık.”
Yeni bir dünya düzeni, yeni bir Türkiye, yeni bir yaşam arayışı için, yepyeni bir kültür dergisi…
Alışılanın sığ sularından çıkmak isteyen derinlik âşıkları için Kırmızı Yayınları (Yeni) bir kültür dergisi hazırladı.
Üç ayda bir çıkacak olan (Yeni) bir kültür dergisi, gücünü hayalden ve yaratıcı cesaretten alarak sonbaharda okuyucularıyla buluşuyor!
Avrupa değerlerinin evrenselliğini yitirdiği görüşünün yaygınlık kazandığı bir yüzyıla girdik. Batı, bir değerler bunalımında olmasına karşın iletişim teknolojilerinde devrimsel denecek yeniliklerle küresel sanal toplumlar yaratıyor. Dünyanın para, kültür ve toplumsal sermayesi de Batı'da yoğunlaşmış durumda; Batı'nın sanat ve kültür kurumlarının iktidarı, değişim içinde ancak gene de sürüyor.
Türkiye'deki değer ve kültür çalkantılarını, korkutan kurumsal sallantıları; Batı değerlerinin zayıflamış olmasını; sınırların, dostluk ve düşmanlıkları yeniden çizmesini güvenilir uygarlık zemininin kayganlaştığı bir döneme rastlıyor olmasından bağımsız düşünemeyiz.
(Yeni) böylesi bir tarihsel kırılma noktasında çıktığının bilincinde. O yüzden, kültür, düşünce ve sanatı bir araya toplayarak, sınır tanımayarak, alanların özerkliğini göz ardı etmeden (yeni) açılımlar deneyecek, (yeni) bakış açıları kışkırtacak.
(Yeni)yi parantez içine almış bir (yeni) anlayışına sahip derginin editörlüğünü İsmail Ertürk üstlendi. Yayın kurulunda ise; Oruç Aruoba, Enis Batur, Ali Cengizkan, Oğuz Demiralp, Evren Erem, İsmail Ertürk, Murat Gülsoy, Ekrem Işın, Fahri Özdemir, Soli Özel, Kaan Özkan, Orhan Tekelioğlu ve Gündüz Vassaf yer alıyor.
Dergi; (yeni)ye mektuplar, (yeni) dosya, (yeni)ler ve (yeni)den olmak üzere dört bölümden oluşuyor.
İlk sayıda, (yeni)ye mektuplar içinde; Polonyalı antropolog Malgorzata Czarkowska'nın, fotoğrafçı ve gezgin mühendis Cem Sarvan'ın ve göçmen bir aile olan Akşit ailesinin (yeni) kültür coğrafyalarında sınırları aşan mektupları bulunuyor.
(Yeni) dosya konusu “kriz”. Son üç yıldır Batı'nın özgüvenini sarsan, sarsmayı sürdüren iktisadi krizi ve kriz durumunu, Oruç Aruoba, Enis Batur, Betül Çotuksöken, İsmail Ertürk, Ekrem Işın ve Soli Özel, dünyada belki de tek “kriz” felsefesi yapmış düşünür Nermi Uygur'un Bunalımdan Yaşama Kültürü kitabından yola çıkarak tartışıyorlar. Oğuz Demiralp, Evren Eren, İsmail Ertürk, Murat Gülsoy ve Gündüz Vassaf doğrudan ya da dolaylı kriz konusuna yaklaşıyorlar. Yine kriz dosyası içinde Banu Güven'in Immanuel Wallerstein ile yaptığı söyleşiye yer veriliyor.
(Yeni)lerde Fazıl Hüsnü Dağlarca'nın yayımlanmamış iki şiiri, Ferdi Ergü'nün bir öyküsü, Mustafa Yılmazer'in aforizmaları, İskender Özturanlı'nın şiiri var. Deneme alanında Ekrem Işın'ın ilk kez yayımlanan tarihsel ve siyasi aforizmaları; Enis Batur'un İtalyan yazar ve çevirmen Caludio Magris'e seslendiği, sınır/sınırsızlık konusunu, tarih, mekân ve bellek kavramlarını ele aldığı yazısı; ABD'li çağdaş ressam Sean Scully'nin İtalyan ressam Morandi üzerine yazısı var. Güneş Yücel'in Anayurt Oteli üzerine, Aslı Güneş'in ise İslami pop-şiiri üzerine incelemeleri de bu bölümde yer alıyor. Nilüfer Kuyaş, Cem Kafadar'ın Kim var imiş biz burada yoğ iken kitabı üzerine düşüncelerini dile getiriyor. Londra'daki Gagosian galerisinde düzenlenen, Ballard'ın kitaplarının görsel sanatlara etkisini konu alan sergiyi Jackie Wullschlager tanıtıyor. Bu bölümdeki diğer iki yazı, Michel Tournier'nin Gilles Deleuze üzerine düşünceleri ve Özer Sayın'ın İlhan Berk'in ölümünden kısa bir süre önce yaptığı bir söyleşi.
(Yeni)den bölümünde kültür tarihi ele alınıyor. İlhan K. Mimaroğlu ve İlhan Usmanbaş'ın müzik dergisi Opus'tan iki yazısı yeniden yayımlanıyor. Son olarak “kendi elinden” bölümünde yakında kaybettiğimiz yayın kurulu üyesi, edebiyat eleştirmeni ve felsefeci Füsun Akatlı'nın elyazısı ve İonanna Kuçuradi'nin Akatlı'yı uğurlarken yaptığı kısa konuşma var.
(Yeni) bir yolculuğa hoş geldiniz…
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 48,51 | 48,51 |
2 | 25,23 | 50,45 |
3 | 17,14 | 51,42 |
6 | 8,73 | 52,39 |
9 | 5,93 | 53,36 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 48,51 | 48,51 |
2 | 25,23 | 50,45 |
3 | 17,14 | 51,42 |
6 | 8,73 | 52,39 |
9 | 5,93 | 53,36 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 48,51 | 48,51 |
2 | 25,23 | 50,45 |
3 | 17,14 | 51,42 |
6 | 8,73 | 52,39 |
9 | 5,93 | 53,36 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 48,51 | 48,51 |
2 | 25,23 | 50,45 |
3 | 17,14 | 51,42 |
6 | 8,73 | 52,39 |
9 | 5,93 | 53,36 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 48,51 | 48,51 |
2 | 25,23 | 50,45 |
3 | 17,14 | 51,42 |
6 | 8,73 | 52,39 |
9 | 5,93 | 53,36 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 48,51 | 48,51 |
2 | 25,23 | 50,45 |
3 | 17,14 | 51,42 |
6 | 8,73 | 52,39 |
9 | 5,93 | 53,36 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 48,51 | 48,51 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |