#smrgKİTABEVİ Yerini Seven Fidan - 2011

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
Klasik Türk Edebiyatı Dizisi
ISBN-10:
9789751031228
Kargoya Teslim Süresi:
3&6
Cilt:
Amerikan Cilt
Stok Kodu:
1199003917
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
272 s
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2011
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
161,00
Taksitli fiyat: 9 x 19,68
Siparişiniz 3&6 iş günü arasında kargoda
1199003917
390081
Yerini Seven Fidan -        2011
Yerini Seven Fidan - 2011 #smrgKİTABEVİ
161.00
“... Şado sporcu bir kız arkadaştı, sağlam yapılı, mert huylu bir kız, erkekçil ama aklı hep aşna fişnede de değil. Şimdi Erbil ötekilerini; Aynur'u, Perizat'ı, Saba'yı, hatta Gülsün'ü bile kaliteleri bakımından derece derece birbirinden aşağı buluyor. Ya Nevbahar?... ‘O başka,' diyor içinden. ‘O kadın olgun kadın. Bunlar daha ziyade ufacık ufacık, renk renk, şekil şekil çiçekler, öbürü bir demet. Hiçbiri onu bana unutturacak kadar kuvvetli değil, yerini tutamıyorlar.'” Yerini Seven Fidan, bir ‘ilk'ler serüveni: Yükseköğrenimi için Anadolu'dan İstanbul'a, dayıoğlunun ve yengesinin yanına gelen yakışıklı Erbil, büyük bir şehre ve tutkulu bir ilişkiye aynı anda adım atıyor. Karşı cins ve şehir hayatıyla tanışmanın ruhsal sürecini, İstanbul'un dönem yaşantısından detaylar sunarak anlatan Refik Halid Karay, aşkın, tutkunun ve imkânsızlığın resmini çiziyor. Yazar Hakkında 1888 yılında Beylerbeyi'nde Serveznedar Mehmed Halid'in oğlu olarak doğan Refik Halid'in anne tarafı Kırım Giraylarına dayanmaktadır; baba tarafı ise 18. yüzyıl sonlarında bir kolu Mudurnu'dan İstanbul'a göçen Karakayış ailesindendir. “Galatasaray Sultanisi” ve “Mekteb-i Hukuk”ta okuyan yazar, Meşrutiyet sıralarında gazeteciliğe başlamıştır. Kısa sürede hiciv yazılarıyla üne kavuşmuş, “Fecri Âti” edebiyat topluluğunun kurucularından olmuştur. “Kirpi” adıyla yazdığı taşlamaları ve siyasal yazıları sonucu İttihat Terakki hükümetince Anadolu'nun çeşitli illerinde beş yıl sürgüne gönderilmiş, ancak I. Dünya Savaşı'nın son yılı İstanbul'a dönebilmiştir. Dönüşünde Robert Kolej'de öğretmenlik, Sabah gazetesi başyazarlığı, iki kez Posta-Telgraf Genel Müdürlüğü yapan Refik Halid, bu süreçte “Aydede” mizah dergisini çıkarmıştır. Siyasal yazıları ve görüşleri nedeniyle memleketten ayrılmak zorunda kalan yazar, Halep'e yerleşerek yayımladığı “Vahdet” gazetesindeki yazıları ve çalışmalarıyla Hatay'ın Türkiye'ye bağlanmasına katkıda bulunmuştur. 1938'de yurda dönen Refik Halid, dergi ve gazetelerde günlük yazılar yazmış ve 20 kadar roman kaleme almıştır. Meşrutiyet'ten Cumhuriyet'e uzanan zaman dilimini, güçlü gözlem yeteneği ve dilinin zenginliğiyle farklı türlerdeki eserlerine taşıyan Refik Halid, Memleket Hikâyeleri'nde Anadolu gerçeğini; Gurbet Hikâyeleri ve Sürgün gibi eserlerinde, derin memleket hasretini edebiyatla buluşturmuştur. Yazarın, Ago Paşa'nın Hatıratı, Kirpinin Dedikleri gibi mizah eserlerinde; Bir Avuç Saçma, Makyajlı Kadın gibi kroniklerinde; Minelbab İlelmihrab ve Bir Ömür Boyunca adlı hatıratlarında, çok yönlü ve renkli anlatımı, sosyal-siyasal ortamın resimlendirilmesini sağlar. Anahtar, Nilgün, İki Cisimli Kadın, 2000 Yılın Sevgilisi, Bugünün Saraylısı gibi romanlarında ise sürükleyici kurgular içinde tasvir yeteneğiyle yaratıcılığını birleştirerek, genel olarak bireysel ilişkileri ve özel olarak da kadın-erkek ilişkilerini mekân-zaman boyutlarında derinlemesine ele alır, romanların geçtiği dönem ve mekânlara ait ince detaylara yer vererek anlatımını zenginleştirir. 18.7.1965 tarihinde İstanbul'da ölen yazar Refik Halid, muhalif kaleminin keskinliği, temiz İstanbul Türkçesi, renkli anlatımı, tasvir gücü ve yaratıcılığıyla, Türk edebiyatının en güçlü isimlerinden biridir.
“... Şado sporcu bir kız arkadaştı, sağlam yapılı, mert huylu bir kız, erkekçil ama aklı hep aşna fişnede de değil. Şimdi Erbil ötekilerini; Aynur'u, Perizat'ı, Saba'yı, hatta Gülsün'ü bile kaliteleri bakımından derece derece birbirinden aşağı buluyor. Ya Nevbahar?... ‘O başka,' diyor içinden. ‘O kadın olgun kadın. Bunlar daha ziyade ufacık ufacık, renk renk, şekil şekil çiçekler, öbürü bir demet. Hiçbiri onu bana unutturacak kadar kuvvetli değil, yerini tutamıyorlar.'” Yerini Seven Fidan, bir ‘ilk'ler serüveni: Yükseköğrenimi için Anadolu'dan İstanbul'a, dayıoğlunun ve yengesinin yanına gelen yakışıklı Erbil, büyük bir şehre ve tutkulu bir ilişkiye aynı anda adım atıyor. Karşı cins ve şehir hayatıyla tanışmanın ruhsal sürecini, İstanbul'un dönem yaşantısından detaylar sunarak anlatan Refik Halid Karay, aşkın, tutkunun ve imkânsızlığın resmini çiziyor. Yazar Hakkında 1888 yılında Beylerbeyi'nde Serveznedar Mehmed Halid'in oğlu olarak doğan Refik Halid'in anne tarafı Kırım Giraylarına dayanmaktadır; baba tarafı ise 18. yüzyıl sonlarında bir kolu Mudurnu'dan İstanbul'a göçen Karakayış ailesindendir. “Galatasaray Sultanisi” ve “Mekteb-i Hukuk”ta okuyan yazar, Meşrutiyet sıralarında gazeteciliğe başlamıştır. Kısa sürede hiciv yazılarıyla üne kavuşmuş, “Fecri Âti” edebiyat topluluğunun kurucularından olmuştur. “Kirpi” adıyla yazdığı taşlamaları ve siyasal yazıları sonucu İttihat Terakki hükümetince Anadolu'nun çeşitli illerinde beş yıl sürgüne gönderilmiş, ancak I. Dünya Savaşı'nın son yılı İstanbul'a dönebilmiştir. Dönüşünde Robert Kolej'de öğretmenlik, Sabah gazetesi başyazarlığı, iki kez Posta-Telgraf Genel Müdürlüğü yapan Refik Halid, bu süreçte “Aydede” mizah dergisini çıkarmıştır. Siyasal yazıları ve görüşleri nedeniyle memleketten ayrılmak zorunda kalan yazar, Halep'e yerleşerek yayımladığı “Vahdet” gazetesindeki yazıları ve çalışmalarıyla Hatay'ın Türkiye'ye bağlanmasına katkıda bulunmuştur. 1938'de yurda dönen Refik Halid, dergi ve gazetelerde günlük yazılar yazmış ve 20 kadar roman kaleme almıştır. Meşrutiyet'ten Cumhuriyet'e uzanan zaman dilimini, güçlü gözlem yeteneği ve dilinin zenginliğiyle farklı türlerdeki eserlerine taşıyan Refik Halid, Memleket Hikâyeleri'nde Anadolu gerçeğini; Gurbet Hikâyeleri ve Sürgün gibi eserlerinde, derin memleket hasretini edebiyatla buluşturmuştur. Yazarın, Ago Paşa'nın Hatıratı, Kirpinin Dedikleri gibi mizah eserlerinde; Bir Avuç Saçma, Makyajlı Kadın gibi kroniklerinde; Minelbab İlelmihrab ve Bir Ömür Boyunca adlı hatıratlarında, çok yönlü ve renkli anlatımı, sosyal-siyasal ortamın resimlendirilmesini sağlar. Anahtar, Nilgün, İki Cisimli Kadın, 2000 Yılın Sevgilisi, Bugünün Saraylısı gibi romanlarında ise sürükleyici kurgular içinde tasvir yeteneğiyle yaratıcılığını birleştirerek, genel olarak bireysel ilişkileri ve özel olarak da kadın-erkek ilişkilerini mekân-zaman boyutlarında derinlemesine ele alır, romanların geçtiği dönem ve mekânlara ait ince detaylara yer vererek anlatımını zenginleştirir. 18.7.1965 tarihinde İstanbul'da ölen yazar Refik Halid, muhalif kaleminin keskinliği, temiz İstanbul Türkçesi, renkli anlatımı, tasvir gücü ve yaratıcılığıyla, Türk edebiyatının en güçlü isimlerinden biridir.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 161,00    161,00   
2 83,72    167,44   
3 56,89    170,66   
6 28,98    173,88   
9 19,68    177,10   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 161,00    161,00   
2 83,72    167,44   
3 56,89    170,66   
6 28,98    173,88   
9 19,68    177,10   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 161,00    161,00   
2 83,72    167,44   
3 56,89    170,66   
6 28,98    173,88   
9 19,68    177,10   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 161,00    161,00   
2 83,72    167,44   
3 56,89    170,66   
6 28,98    173,88   
9 19,68    177,10   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 161,00    161,00   
2 83,72    167,44   
3 56,89    170,66   
6 28,98    173,88   
9 19,68    177,10   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 161,00    161,00   
2 83,72    167,44   
3 56,89    170,66   
6 28,98    173,88   
9 19,68    177,10   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 161,00    161,00   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat