Tabucchi'nin kişisel haritasında, bir yandan “sıradan turlar”da es geçilebilen sokaklar, meydanlar, müzeler, lokantalar imlenmiştir. Diğer yandansa bu harita, o coğrafyaların kendisine duyumsattırdıklarını, düşündürdüklerini ve oralarda filizlenmiş sanatı, edebiyatı, kültürü ve tarihi, yazarın tüm bunlara ilişkin sorgulamalarını da barındırır. Bunların da ötesinde Tabucchi, ruhumuzun temas ettiği mekânlarla olan ilişkilerimize yeniden bakmamıza olanak sunar.
Bir yer hiçbir zaman yalnız “orası” değildir: Orası biraz da biziz. Nasıl olduğunu bilmeden onu hep içimizde taşırdık ve günün birinde, bir rastlantı sonucu, oraya vardık. Doğru mu yoksa yanlış bir gün müydü, bu ne o yerin ne de bizim suçumuzdu. Bu, o günü gözlerimizle nasıl gördüğümüze, ruhumuzla nasıl içselleştirdiğimize, mutlu ya da üzgün, genç ya da yaşlı, sağlıklı ya da karın ağrısı çeker halde olmamıza bağlıdır. Oraya vardığımız anda kim olduğumuza da bağlıdır.
Tabucchi'nin kişisel haritasında, bir yandan “sıradan turlar”da es geçilebilen sokaklar, meydanlar, müzeler, lokantalar imlenmiştir. Diğer yandansa bu harita, o coğrafyaların kendisine duyumsattırdıklarını, düşündürdüklerini ve oralarda filizlenmiş sanatı, edebiyatı, kültürü ve tarihi, yazarın tüm bunlara ilişkin sorgulamalarını da barındırır. Bunların da ötesinde Tabucchi, ruhumuzun temas ettiği mekânlarla olan ilişkilerimize yeniden bakmamıza olanak sunar.
Bir yer hiçbir zaman yalnız “orası” değildir: Orası biraz da biziz. Nasıl olduğunu bilmeden onu hep içimizde taşırdık ve günün birinde, bir rastlantı sonucu, oraya vardık. Doğru mu yoksa yanlış bir gün müydü, bu ne o yerin ne de bizim suçumuzdu. Bu, o günü gözlerimizle nasıl gördüğümüze, ruhumuzla nasıl içselleştirdiğimize, mutlu ya da üzgün, genç ya da yaşlı, sağlıklı ya da karın ağrısı çeker halde olmamıza bağlıdır. Oraya vardığımız anda kim olduğumuza da bağlıdır.